Where yo memes at? #2

Ik dacht altijd dat Carglass Nederlands was, omdat er altijd Barts en Brammen in die reclames zaten.
Gelukkig is er tegenwoordig meer variatie bij hun werknemers hahaha

2 likes

Oh jaaa ik merk dat ik vaak Franssprekende die niet uit Frankrijk of België komen veel beter verstaan! Ik werk op een kantoor waar 80 procent Frans wordt gesproken en daar hoor ik de hele dag vooral shsifkzlzv djzbjzvd helzvazjsbke alldcbzldbwhzl (ik versta dus niks) en dan als de Oom van mijn vriend (Marokkaanse afkomst) Frans tegen me spreekt kan ik het ineens wel verstaan? Echt wonderlijk vind ik dat.

10 likes

Ja behalve Canadezen die praten echt pure onverstaanbaarheid

Maar idd de meeste francofone Afrikanen of Arabieren praten heel mooi standaard Frans in een rustig tempo. Kan ik prima mee communiceren, maar in Frankrijk zelf ben ik echt verloren.

3 likes

Haha, de eerste keer dat een Canadees Frans tegen me praatte, registreerden m’n hersenen dat niet eens als Frans en ik spreek wel behoorlijk Frans :laughing:. Echt zo’n error. Ik begon pas dingen te herkennen nadat me gezegd was dat dit Frans was (en dan nog).

3 likes

Een franse vriendin van mij moest meteen lachen toen ik vertelde dat er op een feestje 's avonds ook een francophone canadees zou komen :joy:
Blijkbaar is het een erg grappig accent

Ik kan het zelf trouwens ook totaal niet volgen. Ik heb wel eens frans canadese films gekeken met franse vrienden en ook zij hadden echt ondertitels nodig.

2 likes

15 likes

Maar echtttt!!! Hahaha

1 like

https://youtube.com/shorts/-wqGpm-UjDE?feature=share
Iemand die Andrew Tate nadoet door middel van interpretatieve dans hahaha en zichzelf ‘bottom g’ noemt :rofl:

4 likes

32 likes

Hahaha, dit ben ik ten voeten uit.
Moest vanochtend bijna kotsen van het maagzuur, en maar afvragen waarom.

Misschien dat die halve fles rood en twee porties fire noodles er iets mee te maken had???

11 likes

Geen meme, maar ga stuk :sob:

https://vm.tiktok.com/ZMYeSbNqw/

5 likes

Haha hoe die man er ook bij kijkt en daarna weer doorgaat met party’en :joy: :partying_face:

17 likes

33 likes

Omg dit is een oude dwang van me, alle woorden die ik dacht proberen mee te typen in mijn hoofd op zoek naar het ideale pingpongwoord (goeie titel wel). Mijn lievelings was “diamantje”.

9 likes

Nou toen ik iemand uit Kameroen frans hoorde praten leek het in de verste verte niet op frans. Maar misschien sprak hij een bepaald dialect oid.

2 likes

Ja weet ik. Maar als hij Engels had gesproken (wat hij ook spreekt) had ik het wel geweten lol. Kwam uit Douala maar alsnog spreken volgens mij veel mensen allerlei dialecten daar zoals in Nigeria pidgin Engels ook totaal anders klinkt. Boeit ook verder niet maar ik dacht wat is dit voor soort Frans. Zat niet zoveel vergelijkenis in.

4 likes

48 likes

30 likes

Geeft mijn dirty mind hier een hele andere betekenis aan of is hij zo bedoeld? :joy:

15 likes