Ik heb echt het idee dat 80% van mijn posts in dit topic zijn, maar ja, dan heeft mijn leven in elk geval een doel.
Zo accuraat! Vreselijk was dat. Zodra je dan ook een stukje moest voorlezen begon je ook meteen te hakkelen en over je woorden te struikelen.
Vreselijk inderdaad. Ik kreeg van de zenuwen vaak een lachkick met als gevolgd dat ik de hik kreeg.
Hahaha dit staat in de oven nu
Haha ja en soms gingen ze dan opeens random verder en dan raakte ik helemaal in de stress
Bah ik wil dit flaggen.
Ja ik kreeg ook altijd de slappe lach en wilde dan in de grond verdwijnen. Klassikaal lezen zou verboden moeten worden.
Zeer accuraat. Echt elke dag.
Oke ik heb mij proberen in te houden maar het lukt echt niet langer.
Ik leefde dus echt voor klassikaal voorlezen, omdat ik dus geweldig kon lezen. Stak ook áltijd mijn vinger op als de juf vroeg wie er wilde.
Ik kan ook niet wachten om voorleesouder te zijn op de basisschool straks.
Nutteloos bericht I know. Maar alle negativiteit voor klassikaal lezen doet me pijn haha
Ik vond klassikaal lezen echt vreselijk. Ik kon zelf heel goed lezen en het was echt een kwelling voor mij om te moeten wachten totdat mijn klasgenoten eindelijk eens klaar waren met hun stukje. Ik wilde het boek verder lezen! Ook lazen zij het vaak heel anders dan hoe ik het in mijn hoofd las.
Haha prima toch!
Ik was zelfs twee jaar op rij voorleeskampioen van de klas omdat ik het zo leuk vond. Had ook geen concurrentie maar dat negeer ik gewoon.
Ik was tweede bij de voorleeswedstrijd in groep 8. Alleen de eerste mocht door en de juf bepaalde wie dat was. Toen besloot ze dat een klasgenoot gewonnen had, TERWIJL ZE ER HELEMAAL NIET BIJ WAS TOEN DIE MOCHT VOORLEZEN!! Oh, wat baalde ik.
Haha ja dat had ik ook.
Wij deden ook soms ‘lezen tot de fout’. Ik vond dat heel leuk want ik maakte geen fouten en dan mocht ik zomaar een pagina voorlezen, want anders kreeg ik echt bijna nooit de beurt omdat ik al goed kon lezen. Maar ja, op een gegeven moment kreeg ik dan ook geen beurt meer omdat het steeds zo lang duurde tot ik af was. Achteraf denk ik wel, wat een ellende moet dat zij geweest voor kinderen die meer moeite hadden met lezen en die steeds na een halve zin al af waren. Sowieso klassikaal lezen, kan me nu pas voorstellen hoe rottig dat moet zijn geweest als je níet degene was die goed kon lezen.