Where yo memes at?

Ja je weet het nooit natuurlijk, maar ik kan me op zich wel voorstellen dat zoiets een keer is gebeurd. Al zie ik het ook wel voor me dat het in het originele scenario was ‘Hi Jeffrey, I am afraid that I have to-’ en dat het voor de tweet is geworden ‘Hi Jeffrey, I am afraid’ omdat dat grappiger is.

Er is ook zo’n meme over een ontvangen Domino’s pizza zonder toppings ‘it’s just bread’ en dan blijkt achteraf dat ze de doos verkeerd om hebben geopend en dus alleen de onderkant van de pizza zagen. Daar geloof ik dan weer geen zak van, want die dozen zitten zo in elkaar dat je ze wel met de bovenkant boven open maakt (en de pizzabakker gaat ook geen pizza met de toppings naar beneden in een doos gooien).

dit doet me denken aan een verhaal wat een docent van mij vertelde, dat hij een keer een opdracht kreeg om te komen presenteren ‘in Engels’ en dat hij zn presentatie in het Engels had gemaakt maar dat ze eigenlijk café Engels (Rotterdam) bedoelden :thinking:

5 likes

Haha mijn vader maakte die euthanasia grap al toen ik een kind was en volgens mij had hij em weer van Monty Python.

46 likes

Ik was twee weken geleden heel even op mijn werk en heb toen geconstateerd dat de peer die ik half maart had laten liggen nog net niet zelf was weggelopen. Gadverdamme wat smerig, hij zat ook helemaal vastgeplakt aan de kast

7 likes

Jup. Zo vertelde ze het. Ik weet 99% zeker dat ze loog. Het is sowieso al een vaag verhaal in een Nederlandse context en dat het ook precies zo is als die meme maakt dat het helemaal niet realistisch meer is

1 like

"naar de mart’ zegt mijn Utregse familie ook.

2 likes

Ja geen idee, misschien uit een soort onzekerheid of stoer willen doen :woman_shrugging:t2:

Zeggen Nederlanders überhaupt MarKt?

1 like

Ik zeg het zelf wel met een K.

2 likes

Sorry, had ik kunnen verwachten van een Nederlands docent :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik heb nog nooit iemand ‘mart’ horen zeggen, dus denk dat dat toch echt iets regionaals is.

19 likes

Nee joh

Wij zeggen zelfs marret :cry:

7 likes

Wat?? Haha ik heb nog nooit iemand mart of marret horen zeggen eigenlijk? Ik zeg altijd de k erin

9 likes

Doet mij denken aan talkshows als graham norton waar celebs grappige anekdotes vertellen die 100% gescript en nooit echt gebeurd zijn.

Ik zie overigens super vaak dat Engelse tweets in het Nederlands vertaald worden. Snap echt niet waarom je een grap zo zou jatten. Al is rumag er natuurlijk gewoon bekend (en rijk) mee geworden

8 likes

Alleen als mensen Primark zeggen:
‘priemart’

5 likes

Ik zeg marrukt

10 likes

Kom maar lekker naar Delluft naar de marret. Zit op de helluft van Rotterdam en Den Haag.

3 likes

Yep ik zeg ook gewoon markt.
Waar ik vandaan kom zeggen mensen die plat praten zelfs ‘mert’, zo lelijk :sob:

55 likes

Ja, hier een mert-er!

1 like