Ik heb me er voor aangemeld, en het doorgestuurd, paar vrienden hebben zich ook al aangemeld!
Aah wat fijn! <3
Ik had net een discussie in een groep.
Er werd een video geplaatst van een zwarte vrouw die haar baby op haar rug droeg. Daarop kwam de comment:
âAha, dus daarom hebben die vrouwen zulke vormen.â
Waar ik iets van zei en natuurlijk alle klassieke argumenten kwamen: je mag ook niks meer zeggen, ik ben een bruine vrouw en ik moest er om lachen, het was positief bedoeld en je trekt er te zwaar aan.
Ik vind de hele verwoording al naar, âdie vrouwenâ. Ik reageerde overigens vrij rustig maar binnen 2 minuten was alles uiteraard verwijderd.
Ligt het nou aan mij of is echt niets aan die comment oké?
Soms begin ik echt aan mezelf te twijfelen.
Het ligt niet aan jou, ik denk dat je er terecht wat van gezegd hebt. Die hele generalisatie is gewoon zo misselijk en racistisch.
Ik las eens een meme over dat mensen zeggen dat onze generatie geen humor heeft en het antwoord was: âwe laugh at memes all day, we just donât like racist/homophobic/sexist jokesâ en dat voel ik dus hier ook een beetje. Ik zou ook verontwaardigd hebben gereageerd
Wat kan er een hoop narigheid en domheid in een kort zinnetje zitten⊠het begint inderdaad al bij âdie vrouwenâ.
Soho Karen bestaat inmiddels ook:
Wat ik het ergste vind in dit soort situaties, is dat zij zich als witte vrouw bewust moeten zijn van dat zij als geloofwaardiger en redelijker gezien worden en dat politie/eikels met een wapenstok bij zoân situatie betrekken gewoon gevaarlijk is voor de POC/zwarte man. Dat weet je EN je gebruikt het in je voordeel.
Exact. En het optreden van het hotel vond ik ook zwaar teleurstellend: manager in kwestie ging gelijk vragen of de jongen zijn telefoon wilde laten zien (vraag desnoods eerst begrip of vraag of mensen willen meelopen), snap dat hij missch ook overvallen raakte door de vrouw?
Vervolgens valt die vrouw de 14-jarige jongen aan en laat de beveiliging haar gaan. De familie hoort die hele dag (ze blijven dan nog ih hotel logeren) niets vh management. Dagen daarna ook niet.
Pas na viral gaan - die vader is schijnbaar een bekende muzikant - komen ze met een halfbakken excuus op insta
Jammer ook de reactie van Linda magazine op Insta:
âVervelend dat Frenna dit gevoel heeftâ
Ja hier gaat het ook over in Ff boulevard topic!
Ik vind James Baldwin zo een prachtige spreker ook.
Heel krachtig
Ben nu wel echt benieuwd wie de interviewer is, heb al even zitten googelen maar kon het niet vinden. Je kon hem zijn woorden echt horen wikken en wegen
Hebben jullie gehoord van het Akwasi interview op radio 1? Ik vind het zo jammer dat hij met zijn gedrag nu mensen een (onterechte) reden geeft om te zeggen: zie je wel, die man heeft zichzelf gewoon niet in de hand⊠
Met zijn gedrag? Wat bedoel je
Ik vind het niet onterecht, hoe hij deed vind ik echt bizar. Maar misschien kan iemand hier een ander licht op schijnen?
Ik heb het even opgezocht en vind het eigenlijk helemaal niet bizar. Ik snap heel goed dat hij tot deze actie gedreven wordt. Kun je je even voorstellen hoe vaak en lang en kut het over die ene uitspraak is gegaan het afgelopen jaar. Hoe veel diep racistische shit Akwasi over zich heen gehad heeft, met het delen van zijn adres op fb aan toe met een bezoek aan zijn huis tot gevolg. En dan nu wéér gaat het daarover en denk die Hans even uit Akwasi te krijgen dat die uitspraak gepland was, met alle gevolgen van dien. Schandelijk vind ik. Hoe is dit âgoeie journalistiekâ, de telegraaf is er niks bij.
En nee laptops afpakken is dan niet de oplossing. Maar waarom wordt Akwasi aangekeken op zijn reactie ipv hetgeen waar het een reactie op was.
Dankjewel voor je verheldering! Ik was al bang dat ik t door mn wp niet zou zien
Ja, daar heb je gewoon helemaal gelijk in. Als je zoekt op colorism en bridgerton kom je best wat artikelen en essays tegen zoals deze: https://medium.com/fearless-she-wrote/here-we-go-again-colorism-in-bridgerton-80c89109f31d
Hartstikke schadelijk en een groot terugkerend probleem in media waar mensen dan niks over willen horen want âdan cast je donkere mensen en is het wéér niet goedâ.
Is toch wat veel mensen Netflix kwalijk nemen? De donkere vrouwen zijn altijd light skin of mixed zelfs in hun zeer diverse producties.