Ik vind het een beetje raar dat jij het belangrijk vindt om dat te benoemen. Het kind is nog veel te jong om te beslissen en heeft overduidelijk te maken met racisme. Who cares of ze momenteel dubbelbloed of zwart of whatever. Alsof er een rangorde in zit en het nu zeer belangrijk is om haar het goede label te geven. Je benoemt dat ze een witte ouder heeft. Ze heeft net zo goed een niet witte ouder. Ik krijg ook een hele gore nasmaak van ‘het is niet eens black hair’. Eh ja? Want dan was het begrijpelijker geweest? Nu zou ze minder racisme moeten ervaren vanwege het ‘goede’ haar? Wat probeer je hier nou eigenlijk mee te zeggen?
Daarnaast: dit is niet het moment om bezig te zijn met wat goed of slecht is voor het meisje en wat haar ouders posten. Ze gaan overduidelijk door een hele lastige tijd en zoeken daar steun in. En “dit soort dingen” is letterlijk een voor en na foto zonder caption? Je hebt het over woede terwijl ik dat echt nergens bespeur in geen van deze posts. Besef: nu publiciteit zoeken is misschien ook de enige manier voor hen om iets te veranderen.