Wie is de Mol? 2020 #2

Hahaha ja deze hoop had ik gisteren ook! Maar ik heb het in een vakantiehuisje gekeken dus dacht dat het aan de tv lag

1 like

Blij dat ik niet de enige ben. :smile:

1 like

Testvraag online! 48 uur om deze te beantwoorden in de app.
De vraag (ongeveer) : zat de mol in een van de boxen die op tijd open was?

(Opmerkelijk vragen ze niet of de mol op de juiste locatie was)

Ik kies maar voor ā€œjaā€ met oog op grootste kans :joy:

1 like

Volgens mij is Kees Tol in het seizoen dat hij de mol was ā€˜afgevallen’ en daarna weer teruggekomen.
(Voor de complottheorieƫn: dat seizoen was ook in Zuid Afrika)

Ja, dat wordt altijd gezegd, maar dit staat er op wikipedia:

De kandidaten moesten in aflevering 4 uit twee kaarten een kaart trekken. Als ze de groene kaart trokken mochten ze beslissen welke andere kandidaat zijn scherm niet hoefde te zien, bij de rode kaart welke kandidaat zijn scherm juist wel moest zien. Uiteindelijk trok alleen Tania een rode kaart, ze koos voor Kees. Hij was de enige die zijn scherm zag, omdat dit groen kleurde hoefde niemand naar huis.

De mol moest als enige zijn scherm zien, en die was groen. De mol krijgt nooit een rood scherm.
In het geval van dit seizoen: Sarah is daarmee dus niet de mol, wel kan ze terugkeren in het spel, en net als Paul Rabbering de winnaar worden.

(zie noot A in het schema van 2013) Lijst van seizoenen van Wie is de Mol? - Wikipedia

4 likes

Oh hmm, er staat me echt iets van mij dat hij weg moest en terug kwam in een kooi (en als hij bevrijd zou worden door zijn mede kandidaten mocht hij blijven) maar misschien ben ik dan in de war met een van de gewone opdrachten :sweat_smile:

Was dat niet Gijs Staverman?

Edit: Nee Paul Rabbering

5 likes

Die twee situaties worden vaak door elkaar gehaald!

4 likes

Dat was Tim die ook in dat seizoen van Kees zat.

2 likes

Maar er wordt toch altijd gezegd: de mol hoeft nooit naar huis. Ipv de mol krijgt nooit een rood scherm.
Dus dan zou Sarah alsnog de mol kunnen zijn toch?

Zou het ergens wel jammer vinden als er nu al iemand al definitief niet de mol kan zijn die nog wel in het spel zit.

1 like

Ja, interpreteer het hoe jij het wil. Maar de mol heeft nog nooit een rood scherm gekregen. Maar er zijn wel mensen met een rood scherm terug gekeerd. Ik zou het persoonlijk heel gek vinden om de mol een rood scherm te geven. Voor mij is dat de basis van het programma. Als dat niet meer geldt, dan is het spel dood.

Edit: ik vind deze discussie echt wel lijken op de eeuwige ā€œer zijn 2 mollenā€ theorie. Nee, dat is niet zo, maar horden mensen blijven het een optie vinden.

10 likes

Er is toch ooit eens door Rick in een podcast gezegd dat een mol nooit een rood scherm krijgt. Dus Sarah is niet de mol.

4 likes

In principe veranderd er toch niks als ze terugkomt? Als ze eruit was geweest had ze ook niet meer op je verdachtenlijstje gestaan en als ze terugkomt ook niet.

Een mol kan volgens mij iig nooit een rood scherm krijgen want die heeft alle antwoorden van de test aangezien het over zichzelf gaat. Daarbij zeker in deze fase van het spel waarin gespreid word zal de mol veruit de meeste vragen goed beantwoorden.

2 likes

Ik dacht bij de schermen al van Sarah krijgt sowieso roos scherm want zij is zo duidelijk de mol niet. De eerste opdracht hebben twee teams gehaald puur door haar en de tweede opdracht haalde ze weer geld binnen.

Alleen zij zorgde voor €2000 in 1 ep. Maargoed misschien ben ik wel fucking dom en is ze alsnog de mol.

2 likes

Wat was de theory dat het Sarah is?

Als de Mol nooit een rood scherm krijgt en het is Sarah dan hadden ze de volgorde anders gedaan, toch? Iedereen een groen scherm, dan Sarah vs Persoon X over, Persoon X krijgt groen en Sarah ligt er dan uit.

Of zouden ze het erom doen?!

1 like

Wat leuk! Ik wil dit ook doen, kan je Engelse ondertiteling inschakelen bij NPO?

2 likes

Is op YouTube, WIDM with English subtitles heet het kanaal geloof ik! Staat meestal op zondagochtend online.

1 like

De test vd mol wordt altijd voor de vorm ingevuld en telt nooit mee.

Toch typisch dat deze discussie al jaren terug blijft komen haha. Volgens mij is er nooit uitsluitsel gegeven of de mol een rood scherm kan krijgen of niet.

5 likes

Ik ben ook heel benieuwd naar Sarah’s opdracht volgende week, volgens mij moet ze zichzelf gewoon weer zien terug te spelen en ook al zou ze de mol zijn, dat kan altijd mislukken toch? Anders is het al helemaal doorgestoken kaart. Het is voor een mol veel leuker om iemand anders te zien spartelen om terug te komen in het spel dan jezelf zogenaamd onverdacht te maken door als eerste een rood scherm te krijgen maar dan weer terug te komen met een opdracht.

4 likes