Wijn!

Oh super dankjewel voor de tip! Bij de winkel hadden ze geen rood van dat merk wat je zei, dus had martini meegenomen. Ik had de tip over port later gelezen. Is dat dan niet te zoet?

2 likes

Ik denk dat rode martini zoeter is? Port is wel zoet, maar ik koop als kookport wel tawny, dat is minder zoet dan Ruby en wat kruidiger.

1 like

Ik heb op vakantie veel frizzante gedronken, heb bijvoorbeeld deze opgeschreven in notities:
Espumozo Añoranza Verdejo 5,51%

Waarschijnlijk is dit zo’n wijn die op vakantie sowieso lekkerder smaakt dan thuis, maar misschien dat iemand een goede aanrader heeft? Heb van de ap al de Sarmentino op, die vond ik prima maar niet heel enthousiast

1 like

Deze huiswijn van picnic is echt prima (zeker voor 4 euro) + een leuk etiket = altijd goed

3 likes

Zo kanonne deze is lekker! Van 10 voor 7,50 bij de jumbo

8 likes

Dit was echt zo’n lekker wijntje

Beetje jammer van de prijs alleen… ik trok hem uit het rek en had geen idee meer waar of wanneer ik hem gekocht of gekregen had. Alhoewel er met een gall&gall abonnement nog wel 4 euro afgaat nu

1 like

Ik schrijf daarom altijd op het etiket van wie ik hem heb gekregen. Dan kan ik nog eens een appje sturen als ik hem heb aangebroken.

7 likes

Aanrader! Van Gall

5 likes

Jaa deze is heel lekker!! Ik was deze een beetje vergeten, dus bedankt voor de reminder haha

1 like

Iemand tips voor een lekkere alcoholvrije bubbel (niet zoet)? Het liefst die ik gewoon bij de Gall & Gall of een andere winkel kan kopen, want zag bijv. bij world of nix 6.99 verzendkosten.

1 like

Deze allebei AH. Vooral de sparkling rose was lekker. Let wel op in de winkel, veel wordt als alcoholvrij verkocht maar bevat dan toch 0,5% alcohol. Er moet echt 0,0% op staan!

4 likes

Ik vind deze lekker

2 likes

Oh ja goeie, ik ben zwanger dus het moet wel echt 0.0 zijn.

1 like

Ik vind die 0.0 rose bubbel van Ilja Gort ook wel een prima alternatief! Gort & Gort Sparkling rosé alcoholvrij

5 likes

Ja die is méga lekker!

3 likes

Ik heb komend weekend een nieuwjaarsdiner en ik maak een voorgerecht met vijgen, feta en crispy chili olie. Heeft iemand tips wat voor wijn lekker zou zijn om daarbij te serveren?

Wat is je budget? Denk dat wit hierbij matcht. Ik moest denken aan eentje die ik laatst heb gehad van de Aldi. Een voltreffer.

4 likes

Bij feta vind ik een frisse wijn altijd lekker. Je zou bijv. deze kunnen proberen https://www.gall.nl/whales-tale-sauvignon-blanc-wit-75cl-385158.html.

2 likes

Ik zou ook voor een sauvignon gaan! Hoge in zuren en lekker fris. Vind bijv bij de AH deze van La Tulip prima lekker

2 likes

Thanks voor de tips allemaal! Ik denk dat ik die van @FredPaillet ga halen, die ken ik uit dit rijtje nog niet en ben wel benieuwd :smile:

1 like