Wijn!

Heerlijke wijn voor een leuke prijs.

Waar?

Wat een cliffhanger dit :frowning:

1 like

@TanteBetje google zegt coop! 4 pleuro

Die had ik gevonden, maar dat is de chardonnay en die van @Zoeva is de Sauvignon Blanc. Die kan ik niet vinden! Maar lief dat jij meedenkt!

https://www.coop.nl/product/3211209979166/Caveau-Sauvignon-blanc

Dit is wel de sauv toch?

4 likes

Nou ja, wat gek dat ik dat niet uit google krijg! Als je op die site Caveau zoekt, krijg je alleen de chardonnay eruit.

Huh, dit bericht had ik even gemist én ik dacht dat wanneer je op het plaatje drukt bij de Coöp uitkomt…
Maar ik heb 'm dus van de Coöp!

1 like

Heb wijnen besteld bij Vanouds de Zwaan, Anderewijn.nl en PLUS

Nog niet allemaal gedronken, dus zal alleen plaatsen wat al soldaat is gemaakt. En later meer posten.

Vanouds de Zwaan:

Rio Lindo Syrah 2021
→ heerlijk!

770 Miles Zinfandel Rose 2021
→ ook hurrrrrrrlak

Anderewijn:
image
Telavi Marani Kindzmarauli 2020
→ wat HURRRRLAK, echt top. Als alle georgische wijnen zo smaken… rennen!

image
Vilacetinho Vinho Verde 2021
→ lekkere frisse groene wijn!

PLUS:

Welschriesling Poysdorf fritz & frieda
→ verrassend lekker, zou ik opnieuw kopen!

image
Monte Tessa Primitivo IGP
→ lekkerrrr

Monte Tessa Appassimento IGP
→ huurrrrrrlak!

image
→ vond ik tegenvallen, zou ik niet opnieuw kopen

image
→ toegankelijk, maar niet per se opnieuwkoopbaar

8 likes

dit is mijn huidige favo, 6/7 de fles maar smaakt naar duur

3 likes

Haha love deze post

@instantramen waar ken ik dat kope?

2 likes

Volgende week geef ik een bbq en wil ik een ‘pimp your prosecco’ station maken. Nu ben ik dus op zoek naar een prosecco die niet al te duur is (max 6 euro ofzo?) maar wel beetje lekker is. Vond in het topic al de lidl met oranje etiket, iemand anders nog andere aanraders?

Ik zou Freixenet cava pakken, die zwarte fles. En als alcoholvrije optie Viverty.

2 likes

Eens! Sowieso cava > prosecco.

Wel echt een heel leuk idee! Naast fruit en zo kan je ook met wat andere likeurtjes/ dranken heel makkelijke cocktails maken.

1 like

Ik vind deze heel lekker! Met de Gall&Gall kaart komt ie onder de €6 dacht ik!

2 likes

Echt een hele lekkere wijn! Wederom Georgisch. Gekocht in een Poolse supermarkt maar wie weet online verkrijgbaar!

3 likes

Hoe is dit nog geweest? Wat voor dingen had je allemaal gemaakt?

2 likes

Ja was een groot succes! Uiteindelijk Lux cava gekocht bij de Hanos (was een goeie deal & erg lekker :)) en inderdaad Viverty als 0.0 optie. De naam pimp your prosecco liep natuurlijk lekker haha, maar de uiteindelijk bubbel werd idd een cava.
Ik had deze 4 ‘voorbeelden’ gegeven (mede doordat ik bepaalde drank had die op moest haha)

• Hugo
  • Liquor 43 spritz
  • limoncello spritz
  • Raspberry spritz (ik had frambozen likeur wat op ‘moest’ maar dit zou ook goed met frambozen purée kunnen of perziken voor Bellini’s of jus voor mimosa’s)

Wat nog meer zou kunnen:

• Aperol / campari spritz
  • Verschillende siropen
  • French 75
  • Kir Royale

En dan was dit het station (incl water & ranja tapje):

Vooral de dames in het gezelschap hebben fanatiek gemixt, maar ook de mannen die van cocktails houden vonden het heel leuk. Was dus een groot succes en voor mij een goeie manier om van wat restjes sterke drank af te komen 🫣

16 likes

Koncho Kisi Semi Sweet: een hurrrrrrrrrrlakke witte Georgische wijn. Aanrader.

image
Timbrus Traminer: Voor mij iets te bloemig. Wel een prima wijn verder, vooral bij spicy food.

image
Bovin Alexandar: Helaas afrader (moeilijk weg te krijgen en wat zurig bijna)

Patriarche Pinot Noir Endless Summer: toegankelijk en smakelijke rode wijn. Vooral voor de prijs! Gekoeld ook goed.

image
Carlomagno Fiano: Goeie witte, aan te raden!! Koop

Montepulciano d’Abruzzo: een superlekkere rood, ook enorm aan te raden. HURLAK

Viña La Rosa Carmenere: matig, zou ik niet opnieuw kopen

7 likes

Wat is jullie favoriete rode en/of witte vermout? Ik wil dit graag gebruiken om mee te koken nav deze is dan bijv de goedkope optie bij de jumbo prima?