Wijn!

Ja favoriet!! Heb nog 4 flessen liggen en wil niet weten hoeveel we er deze zomer hebben leeggedronken :sweat_smile:

1 like

10000x maal dank aan degene die mij pinot blanc aanraadde. Ik heb hem vanavond soldaat gemaakt met een vriendin en zij bleef ook maar om meer vragen dus volgens mij vond zij hem ook lekker. Hij mag van mij iets fruitiger en zoeter maar dit was echt heel erg lekker.
Ik heb nu nog de moscato rosé in de koelkast staan die iemand anders aanraadde, die review volgt (niet vanavond)

2 likes

Heeft iemand een tip voor lekkere en niet al te dure wijn bij de Lidl? Ik zoek een chardonnay en een rode wijn (neig naar temperanillo als ze zoiets hebben).

Ik ben een beetje in wijncrisis. Ik dronk eerst eigenlijk best wel goed alle wijn, geen specifiek merk oid. Vaak iets van Lindemans Wel alles droog en wit, voornamelijke sauvignon blanc. Maar de laatste tijd smaakt het me niet meer zo. Ik vind alles zuur en krijg het moeilijk weg.

Misschien hebben jullie tips?

Misschien moet ik over op iets anders? Ik haal eigenlijk nooit een pinot grigio of een verdejo.

Ik wil dus iets wat niet zo zuur gevoel geeft.

Zo uit mn hoofd had ik gisteren een sauvignon blanc van de hema, G7 (?) voor €5,50. Vond die verrassend lekker, misschien die eens proberen?

1 like

Ikheb laatst op de gok een wijn gekocht bij de Aldi, die erg lekker bleek te zijn. Een pinot grigio inderdaad, heel licht en drinkt echt makkelijk weg. Ik zou niet weten hoe je het omschrijft qua smaak maar ik vind m lekker en hij is maar 3.29 volgens mij dus dat is wel leuk om eens te “proberen”

1 like

Ben zelf gek op Sauvignon Blanc uit Marlborough, Nieuw Zeeland. Vaak wel net een klein zuurtje van citrusvruchten. Vind bij de Gall de Mount Vernon en Clearwater Cove erg lekker.

2 likes

Mijn absolute lievelings supermarktwijn is deze:


Te koop bij de Aldi.

Maar aangezien de Aldi niet meer om de hoek zit (sad :sob:), koop ik graag deze als ie in de bonus is (en dat is vaak):
afbeelding
Die is namelijk ook echt top!

Geen antwoord op de vraag maar ik wil graag even deze wijn in het zonnetje zetten:

bietje groot

1 like

Ik vind sauvignon blanc vaak te zuur en pinot grigio (is mijn favoriet) eigenlijk nooit. Geen idee of het ergens op slaat.

Ik drink vaak deze:


Is ook vaak in de aanbieding. Helaas hebben ze hem wel alleen bij Gall en niet bij de AH.
Hij is wel fruitig maar zeker niet zoet. (Want dat haat ik.)

2 likes

Wat vinden jullie fijne rosés? Tot nu toe vind ik die van Gallo het lekkerst, welke lijken hierop?

Update: bovenstaande wijn is niet meer te koop bij de Aldi. Moest ff huilen toen ik daarachter kwam. Heb echter een vervanger gevonden die NOG lekkerder is en goedkoper (4 euro per fles). Sinds mijn ontdekking (begin maart) al 18 flessen ingeslagen. Heb er nog 6 over.

5 likes

Weet iemand een lekkere rosé van de lidl of aldi¿?

Deze van Lidl!

1 like

Geen echte wijn tip, maar bij de Lidl hebben ze een fles appel cider wijn en die is echt heel lekker. En deze rosé cider van de Jumbo/ah is ook echt een aanrader

https://www.jumbo.com/somersby-sparkling-rose-semi-sweet-cider-33cl/341590FLS

2 likes

Oh lekker! Ik ben gek op appelcider. Heb je een foto van de fles?

Lievelings is gruner veltliner en torrentes :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: alleen geen idee of ze daar ook lekkere betaalbare varianten van hebben bij de gall!

Bij de Jumbo zijn de Alpaca wijnen 6 halen 3 betalen t/m 1 dec.
Dus €3 per fles ipv €6 :sunglasses:

Ik had de fles weggegooid wel nog gisteren even voor je in de Lidl gekeken maar ze hadden de flessen niet meer :frowning:

denk dat het van een actie was dan. Heel jammer want ik had er nog wel een fles gewild. Heb jij nog tips voor lekkere ciders?

Nee eigenlijk niet maar heb het pas een paar keer in een restaurant gedronken maar nooit aan gedacht om het zelf te kopen. Tot ik jouw bericht zag :slight_smile: Dus mocht je m nog spotten hoor ik het wel. Ik ga bij die van mij ook eens kijken.

1 like