Wijn!

Ohh haha misschien iets lager inschatten dan deze, blijft natuurlijk een supermarktwijn van een eurootje of zes, maar ik vind m wel goed

1 like

Ahh love it! Ben ook groot fan van hun Auxerois. Heb je die wel eens op?

1 like

Nee, maar ga ik zéker een keer proberen!

1 like

Ik vroeg me af of iemand mij tips kan geven. Ik drink normaal Pouilly Fume of Sancerre. Ik ben wel toe aan wat vernieuwends en vroeg me af of iemand goede wijnen weet die hier een beetje op lijken? Mag best wat kosten!

Ik heb nog een fles Puilly Fume thuis dus dacht is leuk om ze misschien ook te vergelijken.


Drie van mijn lievelings in de persoonlijke bonus :heart_eyes:

3 likes

Bij nrc is er nu een artikel met de 100 beste supermarkt wijnen alleen betaald lezen 🥲 iemand die een printscreen wilt plaatsen van de top 10? :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ik kan hem lezen, maar het staat per supermarkt genoteerd en dan ook weer ingedeeld op witte en rode wijn.

Kan er morgen wel even naar kijken als je wil

1 like


Bij mij om de hoek zit een delicatessenwinkel en daar haal ik eens in de zoveel tijd deze, echt top deze. Tot nu mijn lievelings. De rode wijnen van Tapiz schijnen ook heel fijn te zijn maar nog niet getest.


En deze kun je gewoon bij de Appie halen, wel een rosé dus je moet er van houden. Maar een vriend die sommelier is raadde deze aan, één van de betere supermarkt varianten volgens hem. Ik vind hem lekker iniedergeval!

3 likes

Jaaaa die rosé is m’n lievelings :heart_eyes: Al jaren! Ik vind die lichte bubbels ook lekker. Vroeger zat ie in een echt stenen kruikje, nu is het hartstikke nep haha. Ze hebben nu ook een nieuw etiket:

Ik zit nu ook in een loop waarbij deze elke week in m’n persoonlijke bonus zit. Ik moet er alleen wel voor omfietsen, want ‘mijn’ AH heeft hem uit het assortiment heeft gehaald. Rude.

3 likes

Echt een hele lekkere rosé. Wel erg zoet, maar niet zo zoet als dessertwijn (gelukkig). Denk dat deze echt nog lekkerder is op een zonnige warme dag. Al vind ik hem in deze kou ook wel fijn omdat het doet denken aan de zomer.

Ik wil zelf een wijnproeverij organiseren voor een van mijn huisgenoten. Heeft iemand dit eerder gedaan en tips over hoe je dit het beste kan aanpakken? Het lijkt me leuk om ook van die proefkaarten te printen, maar is dat een beetje te doen? Niemand heeft eerder een proeverij gedaan.

Wegens omstandigheden mag/kan ik maar maximaal 2 eenheden alcohol per week drinken en nu snak ik naar wijn! Echter een hele fles kopen en vervolgens de rest weggooien stuit mij echt tegen de borst. Mijn man drinkt geen wijn dus delen wordt ‘m ook niet.

Wie kent een lekkere witte wijn in zo’n klein flesje / klein verpakking? Voor mijn gevoel zijn die kleine ( veelal plastic) flesjes niet te hakken… of heb ik dit mis?

Bij de AH heb je tegenwoordig ook wel kleine verpakkingen glas! 200 of 375 ml. Van huiswijn tot Jacob’s Creek, La Tulipe, Casillero del Diablo

2 likes

late reactie. maar je zou ook een coravin pivot kunnen kopen. maar dat is wel een dure oplossing. :wink:

1 like

Bij de gall zag ik toevallig gister kleinere flesjes en volgens mij best wel prima varianten en meer keuze als bij de ah!

2 likes

Deze vandaag puur op het etiket uitgezocht bij de AH. Wow, echt een interessante wijn! Vind dat je de vanille echt proeft, lekker hoor

4 likes

Heel zoet of valt dat mee?

Ik drink normaal vooral sauvignon blanc en pinot grigio, dus daarmee vergeleken is ie zeker zoet. Maar ik vind m wel erg lekker!

1 like

Ik loop al jaren met het idee om eens een wijncursus te doen maar nooit gedaan. Dacht dat het nu misschien wel een leuke lockdown activiteit zou zijn om wat te leren over wijnen proeven. Heeft iemand ervaring met de cursus Ontdek je Smaak van de Wijnspijs academy? Kost 160 euro (inclusief 6 flessen) dus best prijzig, zou wel leuk zijn als ik geen kat in de zak koop.

Lancers Rosé bestellen | ah.nl

Deze wijn is idd heel erg lekker! Bedankt voor de tip. Ik heb zelf ook nog een wijn ontdekt die lekker is. Wel iets zuurder van smaak en ook niet zo stroperig als de Lancers, maar wel lekker fris.

AH Pinotage rosé bestellen | ah.nl