Wjekw-archief 2

streepjes forever

Ik heb dus zo vaak mn ondergoed binnenstebuiten aan… Echt hoe dan?

1 like

Ik word nog steeds genegeerd door instagram. Ik ga nu boos sporten en daar na nog maar eens een achterlijke foto sturen. Plus dreigmail en glitter post.

1 like

Nee niet :frowning: bedankt meiden!

Ik was pas in de sportschool en toen viel me ineens op dat eigenlijk alle mannen en vrouwen die daar waren al (relatief) goed in shape zijn. En toen dacht ik: ik kan met ook voorstellen dat het intimiderend is als je als iemand met overgewicht hiertussen moet sporten, want zij zijn allemaal al sterk en slank en fit en dat tekent toch nog harder af. Iemand met overgewicht zou mij ook opvallen daar. Maar eigenlijk is dat juist een slechte zaak en nu denk ik: wat kan sportscholen aantrekkelijker maken voor mensen die het eigenlijk het hardst nodig hebben? Ik zag dat er wel een paar sportscholen in het land zijn die alleen voor mensen met BMI >26 zijn, maar dat lijkt me misschien ook juist een stigma en daardoor een extra drempel. Dit is echt mijn vraagstuk van de dag hoor.

7 likes

Ja precies. Dat verschilt. Dus dan is het te makkelijk gezegd dat dat wel kan met drie dagen werken. Als je wel verplicht aanwezig moet zijn, red je dat misschien niet met werk.

Edit: maar goed, wellicht heeft @liefsjenneke dat al uitgezocht want ze zegt er verder niks over. Over aanwezigheid.

Eerst sporten, dan zweterig het huis schoonmaken. Of je schoonmaakactie zo intens maken dat het als sporten telt! :smiley:
Dan douchen.
Dan naar je werk en op de terugweg boodschappen doen.
Baksel.

You got Diz.
En waarschijnlijk gaat het sporten je energie en een goed humeur geven waardoor al het andere ook ineens leuker is.

6 likes

@liefsjenneke Ik zou inderdaad uitzoeken wanneer en hoe vaak je op de universiteit moet zijn. Tijdens mijn premaster had ik standaard op vier dagen (verplichte) colleges en seminars, en deze dagen werden per blok steeds anders ingedeeld.

Ik werkte er zelf 8 tot 12 uur naast en dat ging nog wel. Het ligt heel erg aan de indeling van de studie en de flexibiliteit van je werk denk ik.

Het vervelende is dat de universiteit wel een voorbeeldrooster laat zien, maar ook erbij zegt dat het rooster per semester daarvan kan afwijken.

Ik snap niet zo goed waarom die eerste bitchy zin erbij moet? Tenzij ik de toon verkeerd interpreteer. Je gaf toch alleen één kant van het verhaal? Dan kan iemand toch denken dat het zo ook werkt en een verkeerde aanname doen m.b.t. haar keuze voor master?

Ik had blauwe bessen vanochtend en dat was echt niks dan blauwe ballonnetjes water. Saai.

4 likes

Ik heb voedselvergiftiging. Bah, echt vreselijk :frowning: Ik zit ook nog eens helemaal alleen in een crappy hotel.

Ik heb alleen nog maar ontbeten met een bros. Wil zo even naar de appie lopen want ik zag dat de hummus van garden gourmet in de bonus is. Heeft iemand tips over welke smaken aanraders zijn?

Ooh, gefeliciteerd!

Ik denk ook dat goed plannen en ervoor gaan essentieel zijn hierbij. Ik heb ook tijdens het maken van mijn scriptie gewerkt bij mijn afstudeerbedrijf, terwijl mijn school dat afraadde. In totaal werkte ik vier dagen in de week en schreef ik daarnaast mijn scriptie. Ja mijn sociale leven zat toen even op een laag pitje, maar ik heb wel gewoon op tijd mijn studie afgerond en ook nog eens een mooi cijfer gehaald :).

Daarnaast zou ik voor verplichte colleges verlofuren kunnen opnemen, of misschien valt er wat te regelen met mijn baas. Hij is best flexibel gelukkig.

Toch ben ik wel blij dat ik van verschillende mensen verschillende meningen hoor zodat ik goed een afweging kan maken :).

3 likes

Ik heb het zelf niet gedaan maar mijn ex wel, dus ik weet wel hoe het is. Hij had het geluk dat zijn werk de pre-master betaalde en dat hij dus ipv 5 dagen op kantoor 4 dagen kantoor had en 1 volle dag dat hij naar school moest, maar hij moest dus wel elke week. Hij had eigenlijk geen vrije tijd meer, alles was school/studie, maar hij heeft het wel gehaald. Ik denk dat als je er dingen voor wil opgeven of op een lager pitje wil zetten je het wel kan, maar je moet ook weer niet te veel hooi op je vork nemen en alles nog willen doen want dat gaat niet. Dus ik denk dat het zeker wel kan, maar je moet wel op jezelf letten en kijken wat de mogelijkheden zijn :smile:

3 likes

:heart:️:kissing_heart:

1 like

Ja, hier heb ik ook last van! (En als ik mijn telefoon een kwartslag draai, wordt mijn beeld volledig geblokkeerd door alle knoppen, waardoor ik het typvak helemaal niet meer zie.)

Wat ik eigenlijk kwijt wilde: jullie (de mede-forummers) maken mijn leven echt een stuk leuker! In de tijd dat ik hier actief ben, heb ik zoveel interessante dingen gelezen, zoveel verschillende visies en ik heb door jullie echt beter leren relativeren, waardoor ik steeds meer vrede krijg met bepaalde aspecten van mijn leven. Laf joe all! #nietlesbisch #welemo

8 likes

Ik ga vaker boos sporten hahah. Ipv pff hoelang moet ik nog tot de break, was het fack die break !!!

6 likes

O dat is vervelend. Mijn pre-master was niet te combineren met een baan van vier dagen ivm verplichte colleges vier dagen in de week. Misschien kun je kijken of je iemand kan vinden die precies die pre-master heeft gedaan en er meer over kan vertellen.

2 likes