Wjekw-archief 2

Italiaans, omdat je zegt dat je hier helemaal verliefd op bent en omdat je aangeeft dat je het in je vrije tijd wil doen, hoeft het wat mij betreft geen praktisch nut te hebben.

2 likes

Hmm ik denk dan door de zon, want ik smeer mijn gezicht niet regelmatig in. Even opzoeken wat dat van Biodermal is, ga ik dat even proberen, thanks!:slight_smile:

Kruidvat heeft ook wel eigen merk pigmentcreme trouwens, en andere merken vast ook wel. Heb verder niet echt uitgezocht welke goede reviews heeft, maar ben dus wel tevreden over die van biodermal :blush: Duurde wel even voor ik het verschil zag trouwens.

1 like

Ik studeer Italiaans (en Spaans) op de uni, en het is echt een geweldige taal inderdaad! Heel mooi en qua intonatie is het m’n favoriet. Grammatica is wel lastig, maar dat is denk ik bij elke nieuwe taal.
Alleen als je zegt dat je niks met Italië hebt, zou ik toch voor Zweeds gaan, omdat je aangeeft van Scandinavië te houden: dan heb je daar op lange termijn meer aan denk ik! :slight_smile: Maar ik promoot altijd Italiaans dus daar zou mijn keus voor zijn haha!

2 likes

Is Italiaans en Spaans tegelijk niet extra moeilijk? Ik heb horen zeggen dat het best wat op elkaar lijkt, maar wel ook heel verschillend is. Vind beide prachtige talen! Als ik mijn Nederlands en Engels wat heb opgekrikt wil ik ook graag Spaans leren.

Ja het lijkt inderdaad erg op elkaar! Kan ook helpen maar soms zit het elkaar in de weg. Ik ben eerst begonnen met Spaans en daarna heb ik Italiaans erbij gekozen. Heb nu meer de focus op Italiaans omdat de Spaanse taalvaardigheid is afgelopen, dus nu kan ik het wel beter scheiden :slight_smile:
Sommige werkwoorden zijn wel compleet anders, dus dat is wel fijn!

1 like

Ik heb een paar cursussen Spaans gedaan en versta het nu enigszins, maar het zelf daadwerkelijk spreken vind ik lastig.
Is natuurlijk een kwestie van oefenen, maar vind het altijd zo irritant als mensen zeggen dat Spaans zooo makkelijk is. Voor mij blijkbaar niet :joy:

2 likes

Haha, like voor de herkenbaarheid! Spaans is qua grammatica echt super lastig. Vooral het gebruik van de subjuntivo, die we in Nederland niet gebruiken. De standaard zinnen zijn inderdaad makkelijk, maar zodra je met een Spanjaard gaat spreken dan is het echt lastiger dan je denkt :rofl:

2 likes

Ik dacht al dat ik na het kijken en goed luisteren naar ‘la casa de papel’ wel wat Spaans zou kunnen verstaan. Boy was I wrong :joy: Kom niet eens in de buurt. Heb wel een vaste klant in de kapsalon die uit Spanje komt, maar al 15 jaar in Nederland woont en die leert me af en toe wat woordjes. Dat vind ik voor nu al heel leuk! Maar de grammatica enzo laat ik nog even zitten haha.

Haha ja love die serie! Heb 'm wel zonder ondertiteling gekeken op aanraden van mijn mentor :rofl: Woordjes leren vind ik zelf ook echt super leuk! Veel woorden lijken ook wel op het Engels/Frans.

2 likes

Heb ik hooikoorts?

• niezen
  • super verstopte neus
  • waterige ogen (geen jeuk)
  • kriebel achterin mn keel

Vooral die kriebel in mn keel is zo irritant want ik moet er steeds door kuchen en heb het gevoel alsof mn keel een beetje dicht zit.
Heb nooit eerder last van hooikoorts gehad dus ik twijfel of het niet gewoon een verkoudheid is.

En kan het kwaad hooikoorts pilletjes te nemen als je geen hooikoorts blijkt te hebben?

Lijkt er wel op. Weet niet of het kwaad kan om zomaar medicijnen te slikken.
Kun je binnenkort langs de huisarts?

Ik kan zelf zo moeilijk omgaan met mensen die plannen afzeggen met mij.
Dus ik ga er 90% van de tijd maar van uit dat het toch niet doorgaat, alleen maar om mijn hartje te beschermen.Dan plan ik alvast een alternatief met wat ik dan ga doen
giphy

4 likes

Maar echt hoor. Het valt me zo op hoe makkelijk afspraken worden afgezegd!

Kan geen kwaad als je gewoon die van de drogist neemt, je wordt er hooguit wat sloom van.

Mijn zus is het allerliefste en leukste mens die ik ken. En ze faalt met respondenten vinden voor haar enquête. Zouden jullie haar enquête willen invullen? :heart: :heart:

2 likes

Lief, dankje! Haha ja, ze vroeg of ik hem 10x wilde invullen (heb ook geen huisdier). Alle antwoorden zijn welkom!

1 like

Ik heb het gedaan. Ik heb alleen geen huisdier haah

1 like

Ik vinf mijzelf soms zo’n hypocriete trut. Zonnebril van Ray Ban 129 ook best leuk misschien kopen en bij een goedkope winkel een zonnebril voor 29 nogwat ‘die vind ik toch wel aan de prijs’:’)

@Mgg @anon39978576 dankuuu!!!

1 like