Zij moet echt deze situatie zo aan de decaan van haar studie uitleggen, zij kunnen dan met duo dingen regelen die je als student niet zelf kunt opzoeken. Ik heb ook hetzelfde gehad met hoge zorgkosten, 0 inkomen, geen bijstand, geen uitzicht op werk… via de hogeschool is alles de juiste richting ingestuurd. Jaar later is mn schuld zelfs gehalveerd (doordat ik nu wel werk…) terwijl ik toen echt geen hoop had. Ik heb wel een fijne decaan maar ja ook weer niet zo dat ze voor bijzondere behandeling kan zorgen, er zijn gewoon meer mogelijkheden en dat gaat via de decaan. Is wel genant maar denk veel realistischer dan gemeente. Al kan ze daar natuurlijk de eigen risico wel regelen.
Gesprekken met de decaan heeft ze ook gehad maar die hebben helaas niet zoveel opgeleverd… bij mij op hbo was dat ook zo geregeld maar ze studeert aan een grote uni en er is gewoon weinig tijd en ruimte voor dit soort zaken. Ik ga er toch nog eens induiken, thanks
Op de uni moet dat ook mogelijk zijn, wellicht zijn er zelfs verschillende decanen die ze kan contacteren ipv 1? Ik denk echt dat ook door dat lange studeren en geen lening enz ze echt daar ook hulp bij nodig heeft, en DUO zelf contacteren voor zoiets gaat niet, moet via de school. Hopelijk komt het gauw in orde, wat enorm stressvol allemaal. Aardig van je dat je meedenkt! Scheelt al veel als je omgeving meehelpt.
Ja decaan enzo en studentenpsycholoog is echt allemaal al doorgelopen maar dat heeft dus niks opgeleverd. Decaan zegt wacht maar op diagnose voor we duo aanschrijven of stappen ondernemen oid maar voor een diagnose moet je wel zorg krijgen en dat is nou het hele punt, daar is geen geld voor. Dus we zitten gewoon mokertje klem… en ja ik doe het met liefde!!
Ach wat een rotsituatie zeg… misschien een raar idee maar kunnen jullie wellicht een crowdfunding opzetten? Voor het ophalen van het eigen risico (wellicht wel pas starten in 2024 dan ivm nieuw eigen risico). Dit is namelijk echt zo’n ding waarbij alle “regels” je tegenwerken en dat kan zo oneerlijk en moedeloos voelen. Mensen willen vaak graag wat voor iemand betekenen.
Ik bedenk me net nog iets, zoek even op profileringsfonds icm haar universiteit. Die zouden jullie ook nog kunnen benaderen.
Heeft ze geprobeerd bijstand aan te vragen? Ik weet dat je geen recht hebt op bijstand als je studeert maar er zijn soms wel uitzonderingen te maken. Ik heb zelf bijvoorbeeld wel bijstand gekregen tijdens de laatste loodjes van m’n studie. Maakt dan erg uit wie je treft helaas, eerste meid die ik sprak was heel welwillend en heeft het toen goed beargumenteerd voorgelegd aan de mensen die de beslissing moeten maken en toen kreeg ik dus inderdaad bijstand. Maar daarna werd ik overgedragen aan een jongen die steeds riep “dat het eigenlijk helemaal niet mag!!!” (terwijl de mensen die de beslissing moesten maken volledig geïnformeerd besloten hadden dat ik wel bijstand kon krijgen) - maar als ik hem meteen had getroffen had hij het denk ik niet ter beoordeling doorgezet.
TLDR: als je zelf goed kan beargumenteren waarom je bijstand nodig hebt (en de situatie klinkt wel naar alsof dat kan) zou het kunnen dat ze het kan krijgen ook al voldoet ze officieel niet aan de voorwaarden. Het proberen waard.
Ben je tevreden met DSW? Ik kende de verzekeraar niet, maar die kwam wel uit de test als beste voor mij.
Dankjewel, nee is nog niet geprobeerd dus gaan we naar kijken
Ik zit bij ASR en zie dat zij nog wel een 100% restitutiepolis hebben voor komend jaar. Is op mij niet van toepassing momenteel maar misschien interessant voor anderen omdat het er hierboven over ging.
Ik zit al sinds 2017 bij dsw en ben erg tevreden.
Vooral omdat in de aanvullende verzekering ook tandarts zit en ik vind dat ze een hele hoop vergoedden.
Ik vind het erg ingewikkeld qua ggz-behandeling. Ik zie dat er een paar in onderhandeling zijn met mijn ggz-instelling voor 2024, maar geen enkele heeft al een contract. Wat kies je dan
Waar ben je nu verzekerd en welke instelling gaat het om? Dit is mijn werkgebied dus weet er best wat vanaf. De contractering is nog in volle gang en je hebt nog even om je polis aan te passen of over te stappen. Zou over 2-3 weken nog eens informeren of er al iets bekend is over het contract.
Vaak is er ook wel zoiets in de polisvoorwaarden opgenomen dat als het ene jaar er wel een contract is en je behandeling gestart, en t volgende jaar geen contract en je behandeling loopt dan door, dat ze dan moeten vergoeden alsof het wel gecontracteerd is.
Ik weet niet om welke instelling het gaat? Ik werk bij een grote ggz-instelling & mijn ervaring is dat het vaak last minute toch goed komt qua onderhandelingen.
Je hebt nog tot 31-12 om te wijzigen of over te stappen, de meeste contracten zijn half nov niet rond
Ik moet een nieuwe tandpakket en fysio voor mijn benen… ik ben gewoon 50 euro per maand duurder uit. Maar in verhouding is dat wel beter dan zelf mijn fysio en tandarts volledig dokken.
Mogelijk stap ik over van Zilveren Kruis naar de Frieslander. Want de laatste heeft ook 100% vergoeding acnetherapie en ook nog 2 andere extra’s waar ik ook wel gebruik van ga maken.
Ik heb het maar geaccepteerd dat de zorgkosten gewoon mega stijgen.
@VanderWoodsen @tskkie Ahh bedankt voor jullie reacties, ik was nog een beetje vroeg inderdaad haha, zal eind december wel even weer kijken!
Ik twijfel ook over dsw. Ik wilde het alleen geen tandartsverzekering, maar ik zie dat je dus geen losse tandongevallen verzekering kan afsluiten. Behalve via Independer, maar daar kan je weer geen dsw afsluiten.
Pff als je iets hebt wat niet op die aandoeningenlijst staat maar toch fysio nodig hebt ben je ook gewoon de sjaak. Wat een geld joh
Je zou kunnen kijken of bv medisch fitness kan afsluiten bij je fysio. Wordt ook niet vergoed, maar is wel goedkoper dan individuele behandelingen fysiotherapie zelf betalen.