Ik zit nu bij Menzis Basis Voordelig* + Extra aanvullend**
*
Kenmerken van de naturapolis Menzis Basis Voordelig:
- U heeft ruime keuze uit goede zorgaanbieders. Gaat u naar een zorgaanbieder zonder contract? Dan krijgt u maximaal 65% vergoed
- U regelt uw zorg zoveel mogelijk zelf online
- U kiest uit 2 aanvullende verzekeringen
**
Extra aanvullende en tandverzekering in één
Fysiotherapie
9 behandelingen
Geen vergoeding
Geen vergoeding voor brillen, lenzen en alternatieve zorg.
Tandartskosten
Tandartskosten voor 80% vergoed tot € 500.
Lang relaas
Ik had dit gekozen omdat ik dit jaar wat extra zorg nodig had voor mijn gebit en de fysio was een bonus, maar dat heb ik niet nodig gehad. De laatste keer dat ik wel fysio nodig had, heb ik dit ook vooral gedaan omdat het toch gedekt werd. Volgend jaar verwacht ik alleen controles te hebben bij de tandarts, dus ik denk dat ik de Extra aanvullend weghaal, dan bespaart het me 294 euro.
Basis Voordelig is 109 euro per maand, nu zie ik dat bijvoorbeeld Zilveren Kruis goedkoper is met 105 euro per maand. Op jaarbasis zou ik daar dus 48 euro kunnen besparen. En via Independer krijg je gratis Tandongevallen-verzekering. Ik moet nog even kijken wat dat inhoud.
Ik zit bij Menzis via een collectief, daardoor krijg ik aan het einde van het jaar steeds 33 euro terug. Dan is Basis voordelig 106,25 euro per maand.
Ik ga ook nog even vergelijken wat de korting is bij in een keer betalen. Edit: bij allebei 2%.
Oke, lang relaas maar hardop denken loont en ik hoop dat jullie ook allemaal even nadenken over jullie zorgverzekering voor aankomend jaar. 
Menzis Basis Voordelig gaat me aankomend jaar 104,07 per maand kosten. Dat is dan inclusief de collectiviteitskorting en betalingstermijnkorting (jaarpremie in 1x) en eigen risico blijft 385 euro.