Edit: ik denk dat ik het al weet. Voor psychologische zorg betaal je wel je eigen risico, maar aangezien het vaak gaat over een behandeling van 365 dagen wordt de rekening pas het jaar erop met terugwerkende kracht ingediend.
Dat betekent dat mijn eigen risico op papier verbruikt is aan andere zorgkosten, terwijl de startdatum van de GGZ eigenlijk eerder was (maar dus pas later werd ingediend).
Ik zou je eigen risico op 385 euro zetten, want de GGZ-kosten vallen erg hoog uit (heb ik zojuist vernomen
).
Belangrijk
"Ja, voor psychische zorg geldt het eigen risico. Een behandeltraject in de GGZ duurt maximaal 365 dagen. De startdatum van een behandeling bepaalt in welk jaar uw eigen risico verrekend wordt. Het eigen risico wordt verrekend over het jaar waarin uw behandeling start.
Let op: Als uw behandeling langer dan de maximale 365 dagen duurt en uw vervolgbehandeling wordt in het volgende jaar geopend, dan betaalt u twee maal het eigen risico. Wanneer u wilt weten of er voor uw behandeling een vervolgbehandeling gestart wordt, dan kunt u dit navragen bij uw behandelaar."