Oké bedankt! M’n huidtherapeut is een kennis van mij en zij wees me zelf op de verzekering vandaar.
Kost ongeveer 340 per jaar en de aanvullende verzekering kost 288 per jaar dus vandaar dat ik dacht dat het wel loont…
Ik heb alleen vandaag de tijd om er even voor te zitten en alles na te kijken maar omg ik zie er zoooo tegenop, vooral om ook die prijzen erbij te zien. Kan me nog herinneren dat ik lang geleden 80 euro zorgtoeslag kreeg, en mijn verzekering 72 euro was, dus ik had 8 euro winst. Nu ga ik sowieso het dubbele moeten betalen
Mm ik heb ook geen acne maar doe wel iedere maand een behandeling bij een huidtherapeut. Deze komt dan onder “acne therapie” op de factuur en kan ik gewoon indienen bij m’n aanvullende verzekering. Dus miss toch even navragen bij je huidtherapeut hoe het op de factuur zou staan?
Goed idee om de premiebetaler op te laten draaien voor je schoonheidsbehandeling! Ik zal wel Roomser zijn dan de Paus maar ik vind dit echt raar
Wat voor behandeling is dat dan? Wel gerelateerd aan acne bestrijding of totaal iets anders?
En mag dit wel
Ja bij mij staat er idd ook acne-behandeling op de factuur en ze kwam er zelf mee, maar zal nog wel even navragen!
Ja zijn bijv zwaardere peelings. Heb wel een onzuivere huid met ook wel onderhuidse ontstekingen maar echt acne, nee. Maar zo’n behandeling valt blijkbaar wel in die categorie
@Tostibrood Het verschil zit hem er denk ik in dat het niet ff puistje uitknijpen is, maar zwaarder geschut
Je betaalt soms wel een hogere premie als je geen basisverzekering maar alleen een aanvullende afsluit. Ik dacht in het verleden 25% extra bij CZ dus dat is best wat.
Wow dit wist ik inderdaad niet. Ik zie alleen niet zo goed hoe je dit dan kan afsluiten. Bij Z&Z zie ik bijv. dit Aanvullende verzekeringen maar wanneer ik dan klik op afsluiten krijg ik alsnog die basis erbij. Moet je hier dan apart voor bellen of kijk ik gewoon verkeerd op die sites?
Ik heb echt niet de headspace t goed uit te zoeken en snap ook gewoon minder momenteel maar moet echt overstappen ivm fysio.
Als dit er staat word t dan sowieso vergoed of kan t alsnog afgeketst worden? Lijkt me sterk want is de grootste instelling in de regio maar toch.
Het wordt vergoed. Ook als er toch geen contract zou komen wordt het vergoed als gecontracteerde zorg. Dus ja het wordt vergoed, of er nou wel of geen contract komt.
Iemand al aanvullende verzekering afgesloten in verband met zwangerschap? Ik kom op CZ uit, voor 151 euro p.m.
Ja ik kom ook uit bij die. Op ander forum komt bijna iedereen ook op cz uit. Blijkbaar de goedkoopste verzekering voor aanvullende zwangerschapsgerelateerde dingen
Vraag het wel na, want in mijn appgroepje zitten er ook een paar bij CZ. Maar die heeft bijv geen contract met kraamzus en dan krijg je het fus niet vergoed. Zou dan dus wel even navragen of ze met de organisatie waar je gebruik van wilt maken contracten hebben.
Ja dat moet je sowieso altijd checken, en kan in 2024 weet anders zijn dan dit jaar
Op hun site staat wel dat ze dit jaar een contract hebben met CZ: Kosten, uren en zorgverzekering - KraamZus.nl
Misschien zijn ze gecontracteerd onder een andere naam?
Niet in elk gebied. Eindhoven bijv niet.
De organisatie is gecontracteerd en die hebben dan vaak ergens een administratiekantoor waar ook het contract onder hangt. Contracten gaan niet per locatie.
In het overzicht wat jij meestuurde kan je letterlijk zien dat regio eindhoven geen contract heeft met CZ. En de andere locaties wel. Dus blijkbaar gaat het wel per locatie.
Ik zie het nu inderdaad, maar kan bijna niet anders dan een fout zijn. Of ze werken met onderaannemers ofzo. Maar als ze onder de naam kraamzus zijn gecontracteerd, kan je niet sommige locaties contracteren en anderen niet. Ik werk bij een zorgverzekering dus weet er wel het een en ander van af.
Weet niet of het om jezelf gaat maar anders zou ik kraamzus even bellen.