Ja het gaat hopelijk voor 2024 ook om mezelf. Maar ik twijfel nog of ik voor een zzp’er ga of voor kraamzus. Mits er een contract is uiteraard.
Zzp’ers werken vaak via 1-op-1, dat is een gecontracteerde organisatie.
Ik kan nog even niet leven met deze hoge prijzen, meine gutte. Ik had altijd een basis verzekering met het hoogste eigen risico en ik ga nu naar eentje met 385 eigen risico en aanvullend tand. Volgens mij zit ik nu op 108 en ga ik naar 162.
Ik ben naar ASR gegaan. Voor mij goedkoper dan CZ met meer fysiotherapie.
Volgens de Eerlijke Geldwijzer is a.s.r. duurzamer dan bijvoorbeeld FBTO en De Friesland (vallen onder Achmea), maar Independer geeft alle drie de opties een 4,2 van 5 op het gebied van duurzaamheid, weet iemand hoe dat zit?
Hmm ik zie dat mijn verzekeraar voor volgend jaar nog in onderhandeling is met de apotheek van mijn ziekenhuis (UMC Utrecht). Iemand enig idee wat de kans is dat daar geen contract komt? Ik kan het me bijna niet voorstellen van zo’n groot ziekenhuis eigenlijk, maar ik maak daar wel aardig wat kosten dus het zou wel behoorlijk zuur zijn als ik die zelf moet betalen
edit:
oh wacht ik zie net dit staan op de site van m’n verzekeraar, afgelopen jaar heb ik al m’n medicatie daar gewoon vergoed gekregen dus dan zal het wel goed zitten?
Hadden we vorig jaar een contract met deze zorgverlener? Dan geldt een overgang van maximaal 1 jaar. Deze geldt als u vorig jaar in behandeling was en die behandeling dit jaar doorloopt. We vergoeden uw zorg volledig volgens uw verzekeringsvoorwaarden. Net als bij een zorgverlener met contract.
Welke aanvullende heb je dan voor dat bedrag? Ik vind het ook lastig in te schatten wat je dan eventueel nodig hebt voor een zwangerschap/bevalling, veel lijkt al in de basis te zitten?
Wat niet in basis zit:
Eigen bijdrage kraamzorg
Eigen bijdrage poliklinisch bevallen
Bekkenfysio
Zwangerschapscursussen
Lactatiekundige hulp
Borstkolf huur
Couveuze nazorg
Vergeet waarschijnlijk nog wat.
Aah dankje! Die eigen bijdrage kraamzorg leek ik er vaak niet uit te halen wat ik zag en ik vind die kosten nog wel te overzien. Ik ben hoogst wss medisch dus ook dat zou ‘gratis’ zijn. Couveuse nazorg is wel slim om naar te kijken, ik zie dat dat nogal erg kan oplopen!
Ik vind het ook lastig omdat ik nog niet zwanger ben en dus niet weet of ik in 2024 ga bevallen. Morgen nog maar eens heel goed naar kijken.
Mijn man zat jaren terug bij zilveren kruis en toen kon hij ineens niet meer bij de twee apotheken bij ons in de buurt, echt zo onhandig. Weet je dan wel zeker dat ze vorig jaar wel een contract hadden?
Ik had het in een ander topic ook al als tip gegeven maar je zou kunnen kijken naar CZ en dan het aanvullende pakket van 8,90. Daar worden de grootste kostenposten (bevallen in zkh zonder medische indicatie en eigen bijdrage kraamzorg) volledig vergoed. En nog een aantal andere zaken uit het lijstje van @Mexi
Ja staat op de site van wel en ik heb al m’n zorg daar ook vergoed gekregen afgelopen jaar (en dat ging om duizenden euro’s)
Ik durf niet over te stappen. Weet of iemand of GGZ behandelingen (gecontracteerde zorgverlener) gewoon vergoed worden als je al in behandeling bent of zien ze mij dan als nieuwe patient oid.
Waarschijnlijk een domme vraag maar ben hier best wel huiverig voor.
Gecontracteerde ggz zorg is gewoon vergoed en niet als nieuwe patiënt als je afgelopen jaar al in behandeling was. Check even goed de contracten voor komend jaar. No worries.
En als je wilt overstappen dan wordt je niet opeens een nieuwe patiënt. Alleen in de ongecontracteerde zorg kun je tegen nieuw papierwerk aanlopen.
Thnx voor je antwoord! Ik check inderdaad elke keer de zorg check.
Wil me dit jaar wel laten doorverwijzen naar een andere instelling maar kan daar niks over vinden behalve dat als er een indicatie voor is het met een doorverwijzing vergoed wordt.
Ik ben ook weer veel te laat met uitzoeken joh.
Als je nu acute zorg nodig hebt, ben ik bang dat je een rekening krijgt, want niet verzekerd.
Maar het gaat hier alleen om de basisverzekering en de inhoud hiervan is wettelijk vastgesteld. Verschillen zijn de contracten met zorgverleners. Dus wat zou je willen aanpassen in januari? Het lijkt me niet een wenselijke situatie.
Heb mijn bericht verwijderd, raakte even in paniek en kon de juiste info niet snel vinden. Maar heb het inmiddels.
Iemand ervaring met zorgverzekering annuleren binnen 14 dagen en overstappen naar een andere zorgverzekeraar?
Ik had in 2023 een zorgverzekering bij verzekeraar A, heb op 31-12 een overstap gemaakt naar verzekeraar B, maar wil eigenlijk toch naar verzekeraar C.
Ik lees dit op zorgwijzer, maar ik wil niet terug naar verzekeraar B, maar naar verzekeraar C. Of is dit niet meer mogelijk?
Op Independer lees ik wel dat het mogelijk is. Maar hoor graag ervaringen
Ja ik weet dat mijn 14 dagen bijna voorbij zijn, ze zijn helaas morgen telefonisch gesloten, dus hopelijk kan het ook via de chat.
Ik heb 2 januari mijn premie in één keer betaald, nu schrijft FBTO weer iets af. Dacht het dus ff niet, maar ja ze zijn nu niet goed bereikbaar dus ik wacht wel…