Oh bedoelde ook niet blind op basis van haar advies een keuze maken, maar vond het wel lekker dat zij een en ander had uitgezocht want ik vond zelf door al die polissen en verschillende vergoedingen akkeren echt geen doen.
Weet iemand toevallig of er een zorgverzekering is dit ook eigen bijdrage voor medicatie vergoed of kan dat helemaal niet?
Maar kan het dan wel 100% ethisch? Is dat niet gewoon een illusie?
Je (men) probeert het goed te doen maar het lijkt altijd wel beter te kunnen heb ik het idee.
Zo zie ik via de eerder gedeelde website dat 2 van mijn 3 verzekeringen nu helemaal in orde zijn (zoiets, hun woorden). De 3e is mijn huidige zorgverzekering (ASR), die volgens de ene bron vrijwel de beste keuze is en volgens een andere bron niet ethisch genoeg is.
Wanneer is het goed genoeg? Ik pas denk ik maar het vega/n principe toe. Liever imperfect veel vega/n eten en consumeren met af en toe een misstap dan het proberen 100% goed te doen en streng zijn voor mezelf en anderen.
Ik ben wel benieuwd hoe anderen er instaan en ook welke andere zorgverzekering eventueel een optie is. (Via die ene bron wordt VinkVink aangeraden, maar dat is van Menzis staat erbij en die staat bij de Eerlijke Geld Wijzer helemaal onderaan.)
Alleen aanvullende volgens mij. Onvz optifit vergoedt wel een aantal dingen op dat gebied
Dit kan je precies opzoeken en filteren of bijv zorgwijzer
Ik ga ook bevallen, hoop thuis maar heb gekeken naar ook dekking eigen bijdrage ziekenhuis & bij mij kwam Menzis 2 het beste eruit: wilde graag bekkenbodemfysio erbij, lactasie deskundige, volledige dekking eigen bijdrage ziekehuis en kraamzorg en hier zat dan nog extra zwangerschapscursus deel bij (doe al zwangerschapsyoga, declareer ik in 2026). Heb al jaren max eigen risico en basisverzekering omdat ik nooit zorg nodig heb, dus vond het ook een hele puzzel!
Misschien weet je dit al hoor, maar eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling is alleen als je poliklinisch bevalt. Eigenlijk elke reden om van een thuisbevalling naar het ziekenhuis te gaan (zoals pijnstilling, niet vorderen, meconium in het vruchtwater, groot bloedverlies, vrijwel alles behalve ‘ik wil het liever’), is een medische bevalling, dus dan betaal je geen eigen bijdrage.
Ik was dit al aan het googlen. Is het willen van pijnstilling al voldoende voor een medische bevalling (en dus geen eigen bijdrage)?
Ja, dan ben je al meteen medisch!
Dank voor je snelle antwoord! Goed om te weten. Had net mijn zorgverzekering aangepast naar cz plus zoals @Tessje2 maar wellicht toch weer aanpassen, nog even verder in verdiepen.
Ja dat weet ik inderdaad maar is mijn 1e bevalling & wens nu is thuis, maar heb afgesproken met verloskundige dat als ik toch graag in the heat of the moment haha naar geboortecentrum wil ik dat dan aangeef en kan. Daar kan alleen lachgas als pijnbestrijding inderdaad.
Weet iemand of Zilveren Kruis de site Alensa accepteert? Dus dat ze een factuur van hen betalen als je er vergoeding voor hebt? Chatbot is irritant, kan niet in de app contact zoeken want daarvoor moet ik de digid app en dat is nu ook ff gedoe, anders moet ik bellen (zal mega druk zijn morgen)
Geboortecentrum is hier dan weer niet medisch, ook niet met lachgas. Nog iets op erbij uit te zoeken haha.
—-
Ik wil graag overstappen maar kan niet. Een van onze kinderen heeft medisch iets nodig waar een goedkeuring van de verzekering voor nodig is. Daar zijn ze al sinds eind november mee bezig, en als we nu overstappen dan begint dat proces (aldus menzis) opnieuw :’) en er zit best wel spoed achter … had al gebeurd moeten zijn eigenlijk.
Maar had me dit jaar dus over de top goed verzekerd vanwege zwangerschap. Nu maar kijken of we dan de huidige menzis verzekering een beetje kunnen afschalen 🫠
Weet ik! Daarom kies ik voor dekking eigen bijdrage met aanvullende verzekering, voor zekerheid.