Zorgverzekering

Ik ben vandaag toch ook maar overgestapt van ziezo naar anderzorg. Ziezo heeft voor volgend jaar geen contract meer met mijn ziekenhuis, en dat vind ik toch wel een risico. Via independer overgestapt voor de gratis tandongevallen verzekering

Het is weer zo ver! Gisteren moesten de nieuwe premies binnen zijn en vanaf vandaag kun je ook weer op independer vergelijken en afsluiten.
Ik had altijd de meest simpele verzekering met het hoogste eigen risico, maar ik wil dit jaar een betere tandverzekering. Dus ik ga straks alle opties bekijken. Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben!

2 likes

Ik zit dus eigenlijk m’n hele leven bij ZK. Ze hebben een superhandige app waarmee je gewoon je declaratie indient door de factuur te uploaden of een fotootje van te maken. Max 3 dagen en dan staat ‘t geld op je rekening. Soms de volgende dag al.

Ik zit ook te kijken naar overstappen, maar ik vind ZK zo relaxed. Ze vergoeden heel veel, veel contracten met behandelaars, goede klantenservice en snelle uitbetalingen. Ik betaal me wel helemaal scheel (169 eu), 3 sterren en 2 sterren tandarts. Maar tot nu toe bleek ZK wel altijd m’n redding bij medicatie, fysio of psychologische dingen.

1 like

De afgelopen jaren had ik een naturapolis, maar ik twijfel of ik toch niet beter voor een restitutiepolis kan gaan. Het lijkt me ontzettend vervelend om geen vrije keuze te hebben in ziekenhuis/behandelcentrum mocht er iets zijn (qua planbare zorg).

Ik zit dit jaar bij De Friesland, maar volgens mij hebben ze helemaal geen restitutiepolis? Heel apart. Oh ik zie nu dat ZK ook ineens drie opties heeft (natura karig, natura uitgebreider, restitutie).

1 like

Ik zit bij Anderzorg en ik blijf daar denk ik volgend jaar ook nog. Ik heb een tandongevallenverzekering (of hoe dat heet) er bij, betaal per jaar en extra eigen risico en daarom kost het volgend jaar bijna €103 per maand omgerekend

Pff weer zo’n gedoe haha, ik wil het elk jaar tot in de puntjes uitzoeken.
Heb morgen toevallig een afspraak die best wel van invloed is op mijn zorg van 2020 dus nog even afwachten met het concreet maken.
Zit nu bij ZilverenKruis en ben daar eigenlijk heel tevreden over maar wellicht ga ik een aanvullende ster extra nemen.

Net bij de tandarts geweest en alles was goed dus ik ga voor 2020 kijken of ik kan besparen op mijn tandartsverzekering! Mocht het nodig zijn kan ik volgend jaar weer eentje afsluiten. Ik ga toch maar 1x per jaar

Ik weet dat je vroeger best mocht liegen over je zorgcollectief (dus bijv student kiezen terwijl je dat niet bent). Weet iemand of dit nog steeds mag?

Kan ik me niet voorstellen? Ook niet dat het toen mocht maar enkel slecht gecontroleerd werd wellicht.

2 likes

Precies hetzelfde hier! Laat je weten wat er bij jou uitkomt?

Collectiviteitskorting verdwijnt toch in z’n geheel vanaf volgend jaar omdat het altijd een sigaar uit eigen doos is geweest?
Ohnee, het wordt gehalveerd.

1 like

Ik zit bij Ditzo + tandarts. Ik denk dat ik daar blijf, maar twijfel nog of ik m’n eigen risico iets omhoog zal doen. De laatste jaren ging het altijd direct op aan psycholoogkosten, maar ik denk (hoop) dat ik die volgend jaar niet heb. Blijft wel een gokje natuurlijk.

Wordt het voor jullie goedkoper als je precies hetzelfde houdt? Ik hoorde dat zeggen, maar voor mij wordt het vijf euro duurder.

Nee bij mij wordt het 2 euro duurder. Volgens mij waren het maar een paar die goedkoper werden.

1 like

Bij mij ook 5 euro duurder idd.

1 like

Bij mij ook 5 euro duurder… Twijfel om over te stappen.

1 like

Pff bij mij van 147 naar 158!! hoe dan

Ik ga ook 9 euro meer betalen bij de Friesland. Deels door halvering van collectiviteit. Ik ga denk ik toch maar eens om me heen kijken om over te stappen naar en andere aanbieder.

Ik ga van Ditzo (basis + maximaal eigen risico) naar ZieZo van Zilveren Kruis (basis + maximaal eigen risico) en ik ga 9 euro MINDER betalen. Vond dat wel de moeite waard om over te stappen.

1 like

Ik zit bij ditzo nu en het wordt weer duurder, maar ik twijfel of ik wil overstappen… Ditzo scoort wel echt goed op duurzaamheid en ik kan dat nu “nog wel betalen”. Die 7eu die het scheelt met de goedkopere vind ik best significant maar kan ik ook wel missen… Weet iemand wat meer over zorgverzekeraars en duurzaamheid? is er eentje die ook goed scoort maar wat goedkoper is? :sweat_smile: Ik verwacht binnen een paar maanden wel echt minder inkomsten te hebben en dan is 7eu per maand wel opeens iets wat ik kan gebruiken (ik heb al niet veel inkomsten)