Zzp/freelance/eigen bedrijf-topic

Er zijn vast meerdere forummers die niet in loondienst zijn! Lijkt me leuk om samen te piepen over belastingaangiftes en zo. :smile:

1 like

Ik ben nu 1 jaar bezig en heb uitstel gevraagd voor de inkomstenbelasting omdat ik het wat had onderschat. :no_mouth:

Waarom vraag je niet een boekhouder het te doen? Heb ik in mijn start jaar ook gedaan en heb daar bijna €4000 voor terug gekregen dankzij allemaal regeltjes en aftrekposten enzo, hehe.

Hmm ja misschien is dat wel een goede…

Als je het zelf niet goed snapt is een boekhouder echt een uitkomst! Verdient zichzelf vaak al voor een deel terug!

1 like

Ik kan het iedereen aanraden haha, toen ik van mijn boekhouder vernam dat ik zo veel geld terug kreeg (en hij kostte na BTW aftrek ook maar zo’n vierhonderd euro) was ik super blij en dan is zo’n investering in een boekhouder het echt driedubbel waard.

3 likes

Ik heb inspiratie nodig!

Ik heb een eigen bedrijf, dat is mijn blog. Voor mijn blog heb ik voornamelijk copywriting klussen, of andere typische ‘social influencer’ dingen.

Maar vanuit mijn blog en opleiding ben ik steeds meer communicatiedingen als freelancer gaan doen. Social media bijhouden voor bedrijven, online marketing advies of communicatiestrateeg etc.

Nu wil ik beide werkzaamheden (blog/communicatie) een beetje scheiden. Ik wil een nette portfolio website maken, waarop staat wie ik ben, wat ik doe en waar mensen mij voor kunnen inhuren. Ik wil geen tweede bedrijf beginnen, dus het blijft wel gewoon onder de naam van mijn blog. Nu weet ik niet zo goed hoe ik die website voor dat portfolio moet noemen…

Het wordt een subwebsite, dus: https://iets.blog.com Maar ik weet dus niet wat dat ‘iets’ moet zijn. Het enige wat ik kon bedenken is ‘studio’, maar dat duidt voor mijn gevoel op iets creatiefs en dat doe ik niet per se.

Hebben jullie tips?

Misschien verder brainstormen over titels als ‘studio’ die niet dat creatieve gevoel hebben? Bureau? [x] house? house of [x]? Marketing.blog.com? Services?

Ik meld me ook :tada:
Ik ben (heel langzaam) bezig met het opstarten van mijn eigen bedrijfje. Sta nu precies een week ingeschreven bij de kvk.
Inmiddels druk met de website bezig en wat voor week (soort van templates maken voor wanneer ik clienten zou hebben zodat ik dan snel te werk kan gaan)
Maar… ben een beetje onproductief de laatste tijd :nerd_face:. Zat bij Mn vorige baan bijna tegen een burn-out aan en sinds ik daar ben gestopt heb ik echt moeite met weer in de flow komen.
Maar goed, als het balletje eenmaal gaat rollen zal het wel beter worden denk ik. Moet me er alleen even toe zetten…

Edit: misschien handig om erbij te zetten wat ik ga doen: ik ben diëtist en ben bezig met het opzetten van een (online/ambulante) praktijk. Zonder vaste ruimte dus.

4 likes

Wat tof! Gefeliciteerd! :slight_smile: Ik zag volgens mij ook een foto voorbijkomen van jou met een KvK-formulier haha, kan dat?

Gewoon rustig opbouwen joh! Komt vast goed.

@tuula hoe gaat het met het brainstormen over namen?

1 like

Haha klopt dat was ik. Eindelijk een foto waar ik goed op stond, heb ik zo’n stom formulier in m’n handen :joy::+1:t3:

1 like

Hmm dit lijkt me nou juist een topic waar mensen misschien wat meer gevoelige info zouden willen delen :o

1 like

Ja mee eens. Kunnen we deze hier houden please? @anon68622085

Zit er hier toevallig een boekhoud-zzp-er?
Ik wil graag iemand inhuren om het aan uit te besteden, zou wel tof zijn als ik dat aan een medeforummer kan doen natuurlijk.

1 like

O same here!

Hoppa meteen 2 nieuwe klanten! Haha
Alle boekhouders hier melden! :tada:

@Flexican hoe gaat het nu met je bedrijf?

Ik ben soort van boekhoud zzp’er! Heb een boekhoud achtergrond en het is ook mijn werk, doe het alleen voornamelijk in loondienst (wel flexibel en verschillende klanten) en voor wat bekenden met eigen bedrijfje. Wat zou je precies uit willen besteden?

Gaat zn gangetje! Nog veel te doen voordat het echt van de grond is, maar ik heb misschien wel al een klus als zzp-er, dus dan kan ik in ieder geval even wat geld verdienen en ervaring/inspiratie opdoen en dan komt dat eigen bedrijfje er gewoon bij wanneer het zover is!

En bij jou? Wat deed jij ookalweer precies?

1 like

Ja eigenlijk echt alles :joy: ik ben mega slecht met cijfers haha. Sowieso de belasting ect, maar het liefst ook alles wat met aftrekposten te maken heeft zoals de investeringen die ik doe enzo (of hoort dat ook bij belastingen? Snap er niks van hoor :joy:)