No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik ben al helemaal de mist in gegaan. Heb nieuwe laarzen, ring en kleding gekocht. Het lijkt wel nog meer te triggeren nu het niet mag. Nu probeer ik het opnieuw😅

Ik ben echt niet normaal goed bezig!! Ik zie allemaal leuke zalando lounge dingen langskomen, maar hou me in!

3 likes

Waw, goed bezig idd! :smiley:

@pastelzwart hoe is het uiteindelijk afgelopen met de allstars?

1 like

Heb vandaag boodschappen gedaan en had me zo voorgenomen om alleen de noodzakelijke dingen te kopen, maar dat is dus niet gelukt. Ik heb 2 soorten van de nieuwe ah koekjes gekocht die echt overprized zijn en eentje was het zo niet waard! Zaterdag ga ik naar de stad met een vriendin en dan wil ik dus echt niks kopen. Maar ik ben dan waarschijnlijk heel erg ongezellig en ongeduldig.

Oei, gister broodje gekocht €4,35
Hij was wel lekker!

Ik ga op zich ook goed! Heb een nobuy op dingen die ik niet echt nodig heb en dat gaat goed (dus vooral kleding, dingen op het station, etc.). Maar uiteraard net deze maand uit een van mijn weinige goede spijkerbroeken gescheurd (stof tussen benen was dun geworden) en twee vesten weg kunnen gooien omdat er gaten in zaten hahaha. Zul je altijd zien. Maar oké komt goed.

1 like

Ik heb ze tĂłch gekocht en ben er heel blij mee. Heb ze die dag ook meteen aangetrokken. Het was dus geen impulsaankoop, haha.

Op het moment heb ik het best ‘makkelijk’ met de no-buy. Ik mag een week niet naar buiten en de medicatie maakt me suf genoeg om het scrollen op webshops niks aan te vinden :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik heb trouwens wel de kleine moeilijkheid dat mijn huisgenoot weg gaat waardoor ik een appartement voor mezelf heb. Heel veel meubels moet ik hebben en dingetjes want het grotere deel is van haar (en absoluut niet mijn smaak) dus ben wel blij maar ja mag niet echt iets kopen hahaha

Bedacht me gisteren dat ik echt heel veel boeken koop (die ik toch maar een keer lees) dus dat het me superveel geld zou schelen als ik bibliotheek abbo zou nemen. Dus eigenlijk heb ik juist geld bespaard nu toch :roll_eyes:

4 likes

Ja dit doe ik dus precies hetzelfde, met shoppen of met eten. Had precies dit dus afgelopen woensdag. Hopen dat het voor ons beiden vanaf nu gewoon weer goed gaat.

2 likes

Op zich vind ik eten kopen nog niet zo’n probleem, als het maar gewoon altijd iets gezonds zou zijn, nu koop ik heel vaak ‘semi-gezonde’ eat natural bars en dat soort dingen. Ik moest nu ook gewoon terug naar mijn werk en iets eten omdat ik mijn fiets tijdens de lunch naar de maker gebracht had, maar dan koop ik dus altijd extra’s en eet ik veel meer dan de tosti of salade die ik op mijn werk zou eten.

Ik denk dat ik in de toekomst misschien maar gewoon een muziekje op moet zetten als afleiding ofzo
 Of inderdaad ook mezelf troosten met lezen. Of met een goede serie.

1 like

Ik zit erover te denken mn betaalrekening te legen, boodschappen doe ik met een andere pas en bij automatische incassos duurt het een week tot ze het terugvorderen en zo vaak kijk ik wel op mn rekening app. Dan is dat een extra drempel voor ik iets koop.

  • Goed idee
  • Slecht idee

0 stemmers

Ja, ik kan dan ieder moment geld terugzetten maar ik moet er dus een bewuste handeling bij doen

Ahh fuck ik heb vandaag een taxi (viavan) gepakt terwijl ik ook met ov (gratis) had gekund. Besef me nu pas dat dat eigenlijk ook onder no buy valt. Maar was wel 20 min ipv een uur onderweg. 12 eu betaald. Heb ik gefaald in no buy

  • Ja luxepoes die je bent onnodig geld uitgeven uit luiheid
  • Nee kan gewoon

0 stemmers

@Annie

Ik wil ook meedoen vanaf 1 Oktober maar wel met een skip dag omdat ik ook ergens in Oktober jarig ben :grimacing:

1 like

Weet je weer voor de volgende keer. Je bent je je in ieder geval bewust van nu. Ook goed toch?!

1 like

Ik wil ook wel vanaf volgende maand mee doen. Wilde deze maand ook wel mee doen omdat ik mij bedacht dat ik echt te veel onnodige dingen kocht. Daarna bedacht ik mij dat ik ook nog dingen nodig heb (ik weet niet hoe lang mijn twee broeken het nog vol gaan houden, hoeveel truien heeft een mens nodig) en toen voelde ik mij bij voorbaat al mislukt. Vind het wel fijn om deze maand nog even wat zinnige aankopen te doen (geen onzinnige aankopen @pastelzwart, ik beloof het) en dan mee te doen.

Mijn zwakke punt is vooral sale shoppen “normaal kost het dit, nu kost het dat en de kwaliteit is geweldig” waardoor ik nou bijvoorbeeld met een klein overschot aan tassen en schoenen zit. Daar mag echt wel een rem op. Weet ook niet zo goed hoe ik die moet vinden. Elke keer bij mijzelf denken dat ik het niet nodig heb helpt niet want poof, ineens heb ik het toch gekocht. Vraag mij echt af waar dat aan ligt en hoe ik het kan tegengaan. Denk dat niet meer op za lan do of de lounge met die hele “nu zoveel korting, nog maar zo veel exemplaren” of “je hebt nog zoveel minuten om iets te kopen” uit mijn leven bannen ook wel gaat helpen.

Verder ga ik met een vriendin kerstwinkelen in Parijs en het lijkt mij ook leuker om dan meer geld te hebben om uit te geven, omdat deze kleine beetjes wel aantikken, en winkelen ook leuker word als het weer iets speciaals is in plaats van een gewoonte.

4 likes

Goed zo @Egel! You can do it :hugs:

2 likes

Hier gaat t best goed! Alleen geld uitgegeven aan eten en drinken (en tandpasta) en die ene keer aan de uber dan. Bedenk steeds dingen die ik wil kopen, en waar ik ze dan normaal gewoon zou bestellen denk ik nu “ohja no buy” en dan vergeet ik t weer. Uitzondering is een cadeautje voor mijn jarige vriend.

3 likes

Ikzelf zie dit niet als falen, maar als een noodzakelijke uitgave. Tuurlijk, je hebt iets gekocht in een periode waarin je eigenlijk niets zou uitgeven. Maar bereikbaar kunnen zijn lijkt me ook belangrijk. Je hebt geen ‘onzin’ gekocht in mijn ogen.

3 likes