No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Oh ik zag dit topic pas vandaag en ik heb net dit weekend een grote H&M bestelling geplaatst, nu kan ik al niet meer meedoen. Of ik doe een weekje langer haha, dan maak ik het goed.

Ik heb vandaag kleding gepast en het zat allemaal voor geen meter. Ik had echt zoiets van ā€œyes dat komt goed uit, ik mag toch voorlopig niks uitgevenā€, terwijl ik het vorige week nog kut vond dat ik niks leuks kon vinden.

Oke, het ging goed tot vandaag. Niks bijzonders gekocht, maar gewoon overbodige dingen in de supermarkt. Een flesje drinken, chocola en chips. Het kopen van drinken moet ik echt afleren, gewoon een flesje meenemen van huis. Maar ik doe dit gewoon zonder na te denken en dan koop ik van die zoete troep, terwijl ik dat thuis niet eens drink.
En ik ben gewoon bang om uit te rekenen hoeveel ik daar per maand aan uit geef.

Afgezien van het feit dat ik gister op het station moest eten gaat het hier ook prima, maar goed, het was dan ook dag 1. Ik wilde eigenlijk geen restricties doen op eten en drinken enzo, maar bij nader inzien is geen koffies/snacks/andere drankjes halen wel een goeie om er bij te doen. Want daar gaat best wat geld heen.

1 like

Ik houd inmiddels 2 jaar een kasboek bij een ik heb een post ā€˜lunch, lekkers en uit etenā€™. Heb net uitgerekend welk percentage van mijn uitgaven naar die post gaat. 7 % blijkbaar, en dat vind ik echt heel veel aangezien ook hypotheek en andere vaste lasten bij die uitgaven horen.

1 like

Ik ga ook meedoen! Bij mij is het voornamelijk dat ik geen eten en drinken onderweg wil kopen en minder snackjes wil halen. Kleding koop ik weinig, en nu met heel veel sale ben ik wel in de verleiding om wat aan te schaffen maar vanwege de challenge ga ik het niet doen. Ik heb genoeg!

Ook heb ik een spreadsheet gemaakt met verschillende categorieƫn waar ik per dag van wil bijhouden of ik er iets heb gekocht of niet. En dan met als doel om zoveel mogelijk vinkjes te kunnen geven, heb ik helemaal geen rode cent op een dag uitgegeven dan is het dubbel score!

1 like

Ik sta eten buiten de deur wel toe maar wel met restricties. Koffie is toegestaan, want dat heb ik gewoon nodig om door te gaan tijdens mijn afstuderen. Daarentegen koop ik niks onderweg, nooit fastfood of snacks en haal ik geen eten af.

Sjips wilde ook wel meedoen maar ik verhuis over 2 weken en daar moet ik echt nog wel een en ander voor kopenā€¦
Misschien doe ik het dan maar vanaf 1 oktober, zielig in Mn eentje als jullie al allemaal bijna klaar zijn :see_no_evil:

Dan wil ik denk ik wel met je meedoen!

Leuk! Alleen moet het vanaf 2 oktober want 1 oktober is mijn verjaardag :joy:

Ik moet vanavond om half6 thuis weg dus onderweg eten, want ben ook pas 5 uur thuis. Ik baal echt dat dit van mijn eet opties afgaat want ik heb er niet eens zin in, eet morgen ookal pizza en had gister ook niet gekookt.
Maar ik kan verder alleen een falafel salade halen en daar loop ik ook weer niet warm voorā€¦

Even snel een tosti maken? En dan wat yoghurt met fruit/muesli oid mee?

Volgens mij kan ik deze uitdaging niet, haha. Vandaag al een blikje drinken gekocht en een nieuwe trolley. Maar die laatste heb ik sowieso wel nodig voor mijn reisje Londen volgend jaar, dus het is geen onzinnige uitgave. Misschien moet ik er een ā€˜alleen zinnige uitgavenā€™ challenge van maken.

Ik werd afgekeurd voor plasma doneren dus was langer thuis en heb toen even snel gewokt! #score

Ik vind het echt nu al zo moeilijk, had dit echt niet verwacht maar ik wil opeens echt graag een nieuwe jas en nieuwe jurken kopen. Terwijl ik er een miljoen heb (nee, 35 everyday dresses) maar het kriebelt.
Ik moet mss ook mn wintergarderobe op gaan hangen maar dan moet mn zomerkleding weg en ik geloof echt nog dat het nog even warm gaat wordenā€¦
Heb trouwens expres voor de challenge nieuwe pantyā€™s gekocht dus er zijn geen excuses.

Ik maak er een ā€œalleen zinnige uitgavenā€ challenge van haha. Ik vind het belangrijk dat ik me bewust word van wat ik koop, dus in feite een low buy, en niet per se de strenge no buy.

Tot nu toe gaat alles erg goed! Ik was al bezig van 1 augustus, en heb tot nu toe 1 paar oorringen en enkele treintickets gekocht (ik ben student en woon nog thuis, dus vaste lasten en boodschappen heb ik sowieso niet - maar dus ook geen inkomen). De oorringen had ik ook kunnen laten liggen, dus ik wil tot midden oktober geen andere onzin-uitgaven meer doen. Treintickets waren noodzakelijk.

2 likes

Ik combineer het trouwens met een project pan, om mā€™n make-up collectie meer te waarderen, en vaker te gebruiken wat ik heb ipv iets nieuws te kopen om even dat korte gevoel van ā€œgelukā€/enthousiasme te hebben. Doet er nog iemand een project pan? Als er animo voor is, wil ik hier soms ook updates over geven (vooral lipstick en lipliner)

3 likes

Well I spiraled quickly. Ik ben vanochtend vast komen te zitten met mijn wiel in de trambaan en ik viel. Mijn wiel moest vervangen worden, voor 90 euro. En ik heb een broodje gekocht omdat ik mijn fiets in mijn pauze weg moest brengen en geen tijd had om een nieuw broodje te maken.

En ik heb pantyā€™s gekocht omdat ik die niet meer had. Maar ik faal dus echt hard eigenlijk, met goeie excuses. Vanaf nu weer alleen geld uit geven aan boodschappen en eventuele uitjes.

1 like

Ja klopt, die tel ik ook niet echt mee. Maar de koopspiraal daarna natuurlijk wel. :joy: En alsnog balen want het was echt veel ook.

Ja ik! Vind dat ook leuk om te lezen

2 likes

Ja, misschien moet ik dat ook maar doen. Totnutoe over 't algemeen wel echt nuttige dingen gekocht, dus op dat gebied gaat het goed :stuck_out_tongue:

1 like