Action toppers (Deel 1)

Het ding met cups is ook dat het om verhoudingen gaat, dus je kan best iets meer/minder gebruiken van alle ingrediënten dan het recept zegt, als het maar overal met dezelfde factor vergroot wordt. Ik pak dus vaak gewoon een mok en gebruik dat als cup, of je dan 1 cup bloem en een halve cup melk, of 1 mok bloem en een halve mok melk gebruikt maakt niet heel veel uit, zolang de verhoudingen maar kloppen! Er zit natuurlijk wel een grens aan (je moet niet ineens een halve liter glas gebruiken haha) maar een standaard mok komt wel redelijk overeen met een cup dus voor de meeste recepten gaat dat prima.

6 likes

Dille en kamille heeft ze ook, mocht je ze toch willen halen en deze winkel dichter in de buurt zijn.

Iemand die deze toevallig heeft? Zag ze gister staan en ze waren best lichtgewicht dus lijkt me ideaal tijdens het skeeleren of voor in de trein.Maar betwijfel of ze niet gaan lekken.

Zijn deze goed? Ik wil niet weer van die kleurloze potloden kopen :sweat_smile:

Ah jammer!! Maar goed dat ik hem heb laten staan dus.Heb de laatste tijd best veel miskopen gedaan bij de Action dus was er al een beetje bang voor :frowning:

De verpakking is anders maar volgens mij heb ik dit merk potloden ook (ook bij action gekocht).
Ik zou ze niet aanraden.
Het grootste probleem vind ik dat alle potloden bij action (ook andere) allemaal gebroken zijn van binnen. Net of er superveel mee gegooid is tijdens het transport. Je kunt ze dus niet goed slijpen want de punt breekt steeds af.
Daarnaast vond ik ze ook een stuk te droog en niet genoeg kleur afgeven, maar ik ben erachter dat als je ze het eerste stukje eraf slijpt ze een stuk beter kleur afgeven.

MAAR het zijn wel mooie kleuren, en als je een klein budget hebt of alleen maar uit wilt proberen en er misschien maar kort/weinig gebruik van maakt is er wel mee te werken. Ik heb zelf de laatste tijd veel ruimte om te tekenen en schilderen en geen geld (hangt samen die twee haha :sweat_smile: ) en heb wat spullen bij de action gekocht omdat ik nieuwe technieken wilde proberen en het was voor mij nu wel een uitkomst.

Dit was mijn review, vergeet niet een duimpje omhoog te doen en gratis te abonneren.

20 likes

Collega van mij had deze, de fles lekte helaas.

Ze zijn heel zacht

1 like

Hahaha helemaal mee eens!

Ik heb ook de andere versie. Ik kleur heel veel. Vind ze prima, maar ik gebruik ze niet in mijn ‘mooie’ dure kleurboeken. Vind ze daar niet goed voor werken. Ze geven niet zo heel veel kleur af, tenzij je hard drukt. De punt breekt snel en je moet ze heeeeel vaak slijpen.

Mocht je iets meer te besteden hebben kan ik je Bruynzeel potloden aanraden.
Deze set: https://www.bol.com/nl/p/bruynzeel-super-sixties-kever-60-delig-kleurblik-met-potloden-gum-slijper/1004004011825869/?s2a= vind ik erg fijn! 60 potloden, gum en puntenslijper voor €21,75
Hij is ook vaak in de aanbieding voor €15 :blush:
@London

4 likes

Is dat bij bol? Die aanbiedingen?

1 like

Jaaaa. Ik heb mijn set inmiddels al een jaar. Ik heb hem toen voor €15 (of €15,90 ofzo) gekocht. Laatst wou ik een nieuwe bestellen en was hij €25 (door corona denk ik). Later weer €15 maar toen ben ik voor Faber Castell gegaan haha.

1 like

Tip, ze hebben nu superleuke kussenhoesjes. Deze en dan ook nog eentje met zwart erbij.

9 likes

Weet iemand of Action bloempotten met schotel verkoopt?

Ik heb ze gisteren niet gezien en zie het op de site ook niet.

Ze hebben eindelijk weer scrub. Ben al een half jaar aan het wachten. Vind die van de action altijd heel fijn en goedkoop

6 likes

Iemand ervaring met textielverf van action? Mijn vans zijn verkleurd door zonlicht en ik zou ze graag weer wat donkerder (zwart) maken.

1 like

Ik heb mijn checkerboards weer ingekleurd met een zwarte watervaste stift.
Zit er nog steeds netjes op! :grin:

1 like

Haha. Ik dus ook. Lekker betaalbaar en werkt goed in tegenstelling tot veel andere soorten. Deze ruikt nog lekkerder dan de vorige paarse variant, vind ik.

1 like

yess eindelijk. zal mijn vriend blij mee zijn. die gebruikt altijd de scrubs van de action, puur om handen etc schoon te krijgen van werk.

1 like

Wel van die plastic dingen voor buiten. De schotel koop je er los bij. Althans, die hebben ze elk jaar en een paar weken geleden ook nog. Ben er nu al even niet meer geweest.

1 like

Ah top, ik zoek ook potjes voor buiten. Ga ik er straks even heen. Dankjewel!

1 like