Oh ik snap dit helemaal. Mijn onderzoek heeft echt een jaar geduurd, ik ging in september 2022 naar de POH met wat klachten, die zei toen in Jan of Feb 2023 dat ik een onderzoek naar ADHD/ASS moest laten doen, en pas vorige week heb ik eindelijk officieel de diagnose ADHD gecombineerd (had daarvoor al onofficieel de diagnose maar wel tentative, nu officieel). En nog steeds denk ik de hele tijd dat ik eigenlijk vast normaal ben en gewoon lui en slecht georganiseerd ben en slecht met dingen om kan gaan. Ik hoop dat dat voorbij gaat als ik ook echt begonnen ben met ADHD gerichte behandeling en dat dan helpt, maar die twijfel snap ik heel goed.
Ik volg trouwens voor mijn werk ook een cursus van ECNP over ADHD, en daar was laatst een college over hoe ADHD (net als veel andere dingen) niet constant is. Soms heb je meer last van ADHD dingen dan andere tijden en dat hielp mij wel een beetje om met twijfel om te gaan. Dat ik niet meer gelijk het idee heb dat ik de boel bij elkaar scam omdat het net 2 dagen niet chaotisch is of dat ik voor de verandering eens niet 8 uur lang mijn werk uitgesteld heb.
Goed sorry hier heb je niks aan maar ik voel in elk geval met je mee!!
ik kan zelf trouwens ook niet wachten tot ik aan medicatie mag beginnen, ik heb eerder wel eens ritalin van een vriendin gebruikt en daar merkte ik wel echt vrijwel direct verschil van. Niet dat ik aan neem dat het een wondermiddel gaat zijn wat al mijn problemen op gaat lossen maar idk misschien wel fijn om wat ruimte te maken ofzo