Ja heel herkenbaar haha. Ik heb ook de modus van echt veranderen nog niet gevonden
Omg ja dit is zó kut! Ik probeer echt te luisteren maar merk soms pas na een paar minuten door dat ik geen idee heb waar het over gaat en echt 0,0 geregistreerd heb.
Maar wel heel enthousiast knikken en oogcontact maken.
Maar echt dit. Hoe vaak ik wel niet zeg: Sorry ik heb je gewoon niet gehoord, kan je het herhalen
Maar ook gewoon vaak he wat, terwijl ik dan wel gehoord heb, maar nog even moet verwerken.
Ja dat allebei idd!
Het voelt zo lullig maar het gaat echt compleet langs me heen
Ik snap zoals elk jaar weer niks van mijn medicatie mee op vakantie nemen. Ik slik Elvanse en dat is officieel geen opiaat. Maar op de site van het cak staat dan weer beschreven dat sommige medicijnen in andere landen weer wel onder de opiaten vallen. Ik vind het zo irritant dat er soms weinig over Elvanse te vinden is. Nu heb ik weer geen idee wat ik wel of niet moet regelen voor Italië. Vorige vakantie werd ik ook al alle kanten opgestuurd voor informatie.
Als je hier dexamfetamine invult als werkzame stof dan komt er een advies uit.
Oh dit hebben wij ook gehad toen we op vakantie gingen. Na veel bellen hadden we eindelijk een antwoord maar konden we het niet meer regelen (geen tijd meer om naar Den Haag te gaan). En gewone verklaring (zoals die voor mijn tentin) kon niet . Uiteindelijk heeft mijn vriendin maar mijn tentin gebruikt op vakantie. Succes/sterke!
Klopt, alleen de huisarts gaf vorige keer aan dat voor lisdex weer geen schengenverklaring nodig is =’)
Dan zou er niks voor nodig zijn. Het is idd een inactieve metaboliet dus ook niet echt interessant voor mensen die op dex uit zijn, maar als je op safe wil spelen zou ik voor CAK gewoon doen of het dex is.
Misschien gekke vraag maar hebben jullie ook altijd even een dag of 2 last van de omschakeling naar warm weer zoals vandaag?
Ik heb zo lang ik me herinner de eerste dag altijd een mindere dag. Voelt vandaag alsof ik weer in Cambodja zit
Misschien is dat wel iets wat bij mij hoort en heeft het niets met ADHD te maken maar was gewoon even benieuwd.
Ja ik moet altijd wel even schakelen maar ik doe alles sowieso al snel en door de warmte kan dat niet. Ik vind het vooral lastig om te wennen aan een langzaam/sloom tempo. Misschien iets van adhd maar denk ook wel wat de meesten wat heben dat je wat moet schakelen
Dankje. Ik heb voor de zekerheid maar een verklaring ingevuld. Better safe than sorry.
Wat een nachtmerrie, ik kan geen koffie meer drinken met mijn medicatie Eerst kwam ik er nog mee weg maar nu m’n dosering hoger is niet meer. Heb over het algemeen heel weinig bijwerkingen van de medicatie maar als ik dus koffie drink (net getest met zo’n ijskoffie van DE van de supermarkt dus zoveel caffeine zal er niet inzitten) krijg ik ineens hartkloppingen. Dat wordt dus decaf drinken voortaan
je went er wel aan !!! ik dronk denk ik wel 5-6 koppen koffie per dag ofzo, nu drink ik alleen nog decaf maar het is heel acceptabel. Het scheelt dat de caffeine niet meer zo nodig is met medicatie. Ik vind zelf de decaf van simon levelt trouwens het lekkerst maar vind het wel jammer dan ik niet meer zomaar ff ijskoffie bij de supermarkt kan kopen
Ja ik dronk ook eerst veel koffie! Maar wat je zegt, ik heb wel veel minder het idee dat ik koffie ‘nodig’ heb, is nu meer een gewoonte en omdat ik het lekker vind. Ik dacht even lekker een ijskoffie drinken in het zonnetje buiten maar heb 'm uiteindelijk niet eens opgedronken Gelukkig kan ik nog wel cola drinken. Thanks voor de tip, ga ik even op onderzoek uit!
Ik heb sinds ik medicatie gebruik echt een hele irritante eigenschap erbij gekregen? Wel heel erg adhd maar merk het eigenlijk pas sinds kort… Ik bemoei me echt overal mee, hoor alles en reageer er dan ook op
Met name op mijn werk loop ik daar tegenaan. Merk ook de laatste tijd dat ik vaak mensen onderbreek of zij mij, maar dat is dan ook gewoon omdat ik direct wil reageren op iets.
Wat slik je?
Toen ik begon met Methylfenidaat had ik ook enorm last van hartkloppingen, al bij 18mg. Inmiddels 10 jaar later en heb ik er eigenlijk helemaal geen last meer van. De hopelijk is het niet helemaal gedaan met de koffie. Ik had in het begin ook dat ik van caffeine meer last kreeg van die kloppingen, weet nog goed dat ik een nacht amper geslapen had en toen paar redbull gedronken had en toen zo een last kreeg. Heb sindsdien nooit meer redbull gedronken, maar ik drink wel regelmatig (sterke) koffie en daar heb ik dus geen last meer van.
En anders zijn decaf van Nespresso en Hema echt prima te drinken!
@Mrs.Fraser Ik slik methylfenidaat al een tijdje maar ik heb dus weinig last van bijwerkingen dus ik heb normaal geen hartkloppingen maar wel als ik koffie drink, dit is sinds ik in overleg met psychiater naar een hogere dosis ben gegaan. Verder met deze dosering ook weinig bijwerkingen alleen dus gevoelig voor caffeine Gaat wel vrij snel over (net weer in de val getrapt met ijskoffie) maar verpest wel de koffie drink vibe dus ik ga met boodschappen doen wel decaf kopen.
edit: Nu ik hier toch ben, zijn er mensen van methylfenidaat overgestapt naar dexamfetamine en hoe is dat bevallen? De zoekfunctie bracht mij niet veel verder. Ik slik dus methylfenidaat en een vrij hoge dosis daarvan maar ik heb het idee dat het gewoon niet ‘het’ is. Ik heb begrepen dat het verschil is dat dex de aanmaak van dopamine en norepinephrine stimuleert. Ik heb zelf het idee dat ik gewoon te weinig van beide heb waardoor ik wel deze dosering methylfenidaat kan slikken maar als je die stofjes gewoon niet op voorraad hebt dan … ja…
Ik slik methylfenidaat en vind dat helemaal prima enzo maar ik ben na het ontbijt wel echt zo extreem misselijk elke dag, heeft/had iemand dat ook? Gaat dat na een tijdje over ofzo of moet ik een beter ontbijt gaan zoeken :’) Ik had in het begin ook last van een droge mond maar dat is nu wel weg, en ik heb ook steeds minder last van hoofdpijn.
Mijn psychiater zei dat het wel beter kan zijn als je methylfenidaat met eten inneemt ipv op lege maag maar dat lijkt minimaal verschil te maken. Zou gewoon leuk zijn als ik niet elke ochtend het gevoel heb dat ik moet overgeven
@Honey Kan je een overstap niet gewoon eens proberen? Als je het aangeeft bij je behandelaar.
Het is trouwens lastig om uit te gaan van dopamine/norepinephrine oid, dat kan je niet weten behalve als je in een scanner zou gaan liggen haha. Maar het kan prima zijn dat methylfenidaat “het” niet is, al is het ook wel belangrijk om bij te houden wat je verwachtingen van medicatie zijn. Geen enkel medicijn is een wondermiddel dat ineens alles voor je op gaat lossen en het heeft ook niet heel veel zin denk ik om precies daar naar op zoek te gaan. Iedereen is verder ook anders dus wat voor jou werkt hoeft niet voor iemand anders te werken. Ik ken iemand die met 10mg methylfenidaat al mega last had van hartkloppingen en het gevoel alsof ze aan speed zat en niet meer kon slapen, terwijl ik rustig om 18u savonds nog 20mg neem en prima slaap.