Ik ga binnenkort op vakantie naar Japan, met een overstap in Dubai. Ik had voor Japan alles al gedaan om mn medicatie mee te nemen, maar voor Dubai heb je weer een stempel van Buitenlandse Zaken EN van de UAE ambassade nodig?? Ik woon niet in de buurt van Den Haag en al die legalisatie procedures zijn echt mega duur. Ik ga denk ik maar zonder maar ik vind het wel echt heel kut eigenlijk
Zonder stempel of zonder medicatie? Zou dat risico echt niet nemen om het zomaar mee te nemen! Wat een gedoe wel zeg
Nee ik ga zonder medicatie hoor haha
heb je een paar goeie?
ik doe dit ook hoor als mijn kind dit wil, het is me de strijd 10000% niet waard
als er geen geke vlekken op zitten of rare lovertjes mag ze van mij prima daar in slapen, daar krijg je volgens mij ook niks van toch
ze wil ook regelmatig een ‘slaaprok’ aan, primaaaaa
ik ben trouwens overgestapt van 3x per dag dex naar 1x per dag elvanse (dankzij een tip van hier, ik wist dat het bestond maar nooit over nagedacht) en damnnnn wat is dat veel chiller.
ik hoef dat potje nooit meer mee te nemen (of te vergeten) en mn dosis niet te onthouden, maar alleen smorgens naast mn koffievoorraad 1 pil te pakken en klaar
Vraag is niet aan mij, maar ik volg @adhd_love en @adhd_chatter_podcast. Vind dat fijne accounts, heb ook andere gevolgd, maar die ontvolg ik dan uiteindelijk weer omdat ik toch niet fijn vind.
Cherry.adhd, zij deelt heel herkenbare reels. En reneejolet, zij deelt vooral over prikkels en hoe zij daarmee omgaat. En ik zit in een algoritme met herkenbare reels haha. Zo kwam ik er achter dat heel veel mensen met add/adhd stapeltjes maken of alles in wasmanden doen met opruimen (en dat daar vervolgens in laten liggen natuurlijk haha). Vond mezelf altijd zo lui als ik dat deed, maar nu niet meer can’t help it blijkbaar.
Oh en lindseygurk had laatst ook 2 reels waarin ze zing over haar adhd dingen. Ook leuk om te volgen!
Ik heb vorige week een diagnose ADD gekregen. Dit icm autisme en nog wat dingen. Zijn hier ook mensen die de (tiktok)diagnose AuDHD hebben? Vanmiddag heb ik een gesprek met de psychiater over medicatie en ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen met dezelfde dubbeldiagnose.
Vertellen jullie bij sollicitaties dat jullie ADHD hebben? Ik heb het tot nu toe altijd verzwegen, maar door het maskeren ben ik wel tegen het overspannen aan weggegaan op werk (ontslag genomen). Nu overweeg ik een volgende keer er open over te zijn, maar ben bang voor stigma en afwijzing daardoor. Wat is jullie aanpak?
Op een sollicitatiegesprek vertel ik het sowieso niet, wat je zegt vanwege het stigma.
Of ik het later vertel, hangt af van de werkplek en hoe ik me er voel. Het is helaas wel eens tegen me gebruikt, dus ben er niet altijd meer even happig op het te vertellen.
Waar ik nu werk heb ik het vrij snel verteld, want voelde goed en er werd ook goed op gereageerd. En ipv het tegen me te gebruiken, helpen me juist met mijn valkuilen en zien ze de goede kanten en maken ze er op een goede manier gebruik van zeg maar.
Ik herken overigens wat je zegt, van het maskeren en daar tegenaan lopen in werk. Wat ik inmiddels wel geleerd heb, is dat wanneer ik het vertel, ik wel zorg dat ik goed kan uitleggen waar ik last van heb op werk, wat mijn valkuilen zijn, wat ik daarin nodig heb en ook wat niet helpt voor mij. Ik merk wel dat dit verschil maakt in het begrip.
Ik weet niet, wat ik bij mijn laatste sollicitatie gesprek heb gedaan zijn juist de (ADD) eigenschappen die in mijn werk en als collega naar voren komen benoemen. Zowel de positieve als mijn ‘valkuilen’. Dus niet “ ik heb ADD” maar meer “ dit is wie ik ben”.
Ik ook niet bij sollicitaties, maar wel binnen de eerste 6 maanden. Gelukkig zit ik in een team waar de neurodiversiteit overheerst, dus we begrijpen elkaar goed haha
Ik heb in mei de diagnose ADHD gekregen. Medicatie wilde ik in eerste instantie niet ivm kinderwens, maar na een paar maanden was ik toch wel erg benieuwd hoe ik zou functioneren met medicatie. Een stuk beter, blijkt nu Hoera voor methylfenidaat!
Nu komt alleen de MAAR: ik slik het nu ruim een maand en het lijkt wel alsof de methylfenidaat mijn menstruatie onderdrukt. Vorige maand ben maar heel licht ongesteld geweest en nu lijkt het weer niet door te zetten. Mijn eisprong heb ik duidelijk gevoeld, dus die is er waarschijnlijk gewoon geweest.
Ik ga dit zeker bespreken met mijn behandelaar, maar ben ook benieuwd of iemand dit herkent?
Komt echt heel zelden voor (=0,01-0,1%) dus zeker je kinderwens is dit het bespreken wel een aanrader.
Ik ben er niet bekend mee.
Ja het is heel zeldzaam inderdaad. Zul je net zien
Ik wacht even af of mijn menstruatie misschien toch nog goed doorzet en anders neem ik contact op met mijn behandelaar.
Ik ben net terug van 2 weken vakantie zonder medicatie en ik heb het gemist Volgende keer moet ik me beter voorbereiden dan dit want ik denk dat het veel leuker had kunnen zijn als ik wel medicatie had meegehad haha. Of ja op zich had ik me goed voorbereid, maar ik was vergeten dat ik ook waarschijnlijk documenten nodig had voor het overstap land en dat was geen apostille land, en met 2 weken te gaan had ik echt geen zin om dat te moeten gaan regelen lol, en al helemaal geen zin om het risico te nemen om het kwijt te raken ergens.
Weet iemand trouwens of je een boete ofzo moet betalen als je niet de juiste documenten bij hebt? Ik dacht dat ze het gewoon in zouden nemen omdat het wel voorgeschreven medicatie is, maar de vriendin met wie ik op reis was zei dat het wel een groter probleem zou zijn?
Volgens mij ligt dat er echt aan welk land het is. Het valt onder de opiumwet dus in principe ‘smokkel je drugs’ en dat kan natuurlijk wel een groter probleem veroorzaken
Ik maak mezelf regelmatig wijs dat ik eigenlijk geen ADHD heb omdat ik ook zonder medicatie wel oké kan functioneren, mits ik mijn meditatietechnieken blijf toepassen (doe ik niet). Ware het niet dat ik het hele weekend in een gigantische hyperfocus rondom AI heb gezeten. Mijn huis is een ontplofte bende, ik heb amper gegeten, ben het huis niet uit geweest, maar ik heb nu wel allemaal custom GPTs die mijn lessen voor me gaan voorbereiden.
Klinkt in ieder geval als een super productief weekend.
Dat wel, nu hoop ik dat ik het mezelf ook gun om eerder naar huis te gaan komende week.
Ik ben bezig met het vinden van een soort systeem om mijn leven op orde te krijgen. Aka poging 1000 om minder chaos te hebben. Ik gebruik nu notion maar ik vind dat op mijn telefoon niet zo goed werken.
Heeft iemand hier een tip voor een goede app/ persoonlijk systeem om for once and for all wat grip te krijgen op dingen?