Huh naar welk land ga je :o
Naar Canada en dan moet er een apostille stempel op van de rechtbank
Dat je een keer uit zelfbescherming ergens in de krochten van de instellingen van je laptop hebt ingesteld dat ie automatisch afsluit om 23:00 uur, en dat je dan midden in het schrijven van een sollicitatiebrief zit, deadline natuurlijk vandaag, als dat ding dus inderdaad automatisch afsluit. 🫠🫠🫠
Update:
Natuurlijk gewoon om 23:02 de laptop opnieuw opgestart, sollicitatiebrief afgemaakt, tweede sollicitatiebrief in hyperfocus getypt en dus 2(!) sollicitaties met beide een deadline van vandaag op de valreep ingestuurd.
Nu lekker voorlopig niet kunnen slapen van de adrenaline.
Is dit het medicijn wat ook gebruikt kan worden voor stoppen met roken?
In dat geval, zelf geen ervaring mee, maar heb pas van iemand wel positieve verhalen gehoord. Diegene ging heel slecht op de andere medicatie-opties, maar dit helpt wel.
Hebben jullie ook soms moeite met eten?
Ik stel het steeds te lang uit en dan heb ik er geen kracht voor maar ik heb al 3 dagen amper de helft van m’n calorieën denk ik, alleen dan word ik dus misselijk en wil ik nog minder eten.
Drink wel super veel thee, dat helpt wel.
Ja, meestal wel. Soms heb ik een “eet-fase”, waardoor ik juist heel erg gefocust ben op eten.
Maar het grootste deel van de tijd vergeet ik het, tot ik denk: waarom voel ik me zo?!
Water drinken is wel eindelijk gefixt sinds ik zo’n vaas van 1,2 liter heb. Heerlak!
Heel herkenbaar. Zit nu met tegenzin 2 boterhammen met suiker naar binnen te werken. Nu ook wel net buikgriep gehad dus dan is het erger.
Bij mij komt het ook door de medicatie, alles voelt echt als een baksteen om te eten.
Ja ik heb ook gelukkig periodes dat ik heel erg uitkijk naar eten en gewoon (ruim) voldoende eet, maar het is altijd zo lastig om weer gewoon te eten als je de dag ervoor te weinig hebt gegeten, dan slap wakker wordt, want dan ben ik dus misselijk meteen > geen zin in ontbijt > dan is de dag eigenlijk al verpest haha
Haha zie het helemaal voor me. Ik heb een keer een sollicitatie verstuurd met als onderwerp “Op de valreep: sollicitatie ***”. Ik werd meteen uitgenodigd (en later aangenomen). Jij verdient dat ook na deze stress
Ik kom ook steeds in dezelfde cycle terecht. Dan eet ik een tijdje “normaal” totdat het een keer “misgaat” en ik zó hard moet werken om weer ritme te krijgen. Bloedirritant.
Wat 's avonds een tijdje goed werkte was dingetjes als broodje bapao of noodles in voorraad hebben. Dan stilde ik eerst de ergste honger om zo energie te krijgen om een echte maaltijd te koken en dat goed op te eten.
Ja dat is top! Thanks moet ik idd ook weer doen.
Heb vandaag goed ontbeten, maar daarna compleet de lunch geskipt, ga maar vroeg avondeten dan (en veel ) en dan ben ik hopelijk weer even terug op normaal.
Ik ken ook iemand die heel goede ervaringen heeft met Wellbutrin. Hij slik het al 15 jaar volgens mij en wil nooit meer zonder. Andere ADHD medicatie werkte bij hem ook niet goed.
Ja ik! Ik slik het alleen om een andere reden maar ik heb wel ADHD en daarom was dit medicijn een logische keuze. Ik slik dit nu zo’n 3 jaar en afwisselend 300 mg en 150 mg.
Ik merk er eerlijk gezegd niks van, maar ik voel me wel altijd een klein beetje wazig (alsof je 1 drankje op hebt). Ik heb op reddit wel veel positieve ervaringen gelezen, maar voor mij doet het echt niets voor m’n ADHD. Ook niks negatiefs overigens.
De bijwerkingen vind ik ook meevallen, ik denk dat ik iets sneller geprikkeld of geïrriteerd ben, iets minder makkelijk inslaap en iets minder eetlust heb dan voorheen, maar ik vind die effecten vrij minimaal.
Edit: ik heb het een hele tijd gecombineerd met dexamfetamine en dat werkte wel heel goed, alleen was ik klaar met de bijwerkingen daarvan dus vandaar nu alleen Wellbutrin. Heb geaccepteerd dat ik dan wat minder efficiënt werk en wat vaker weg droom
Misschien een hele gekke vraag maar ik heb totaal geen ervaring met mensen die adhd hebben. En ik wil geen cadeau geven wat juist een negatieve werking heeft.
Ik heb voor een kind van 10 dit in gedachten maar hij heeft adhd. Is zo’n cadeau dan geschikt of niet? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit iets is dat zoveel concentratie vereist misschien juist vervelend kan zijn.
Ik denk dat het afhangt voor hoe leuk-ie het vindt! Als ik enthousiast ben over iets, kom ik juist in een hyperfocus en kan ik niet meer stoppen. (Mag dus van mezelf geen legpuzzels meer doen, want ik kan mezelf echt niet stoppen en ik heb natuurlijk ook niet mijn ouders in huis die dan zeggen ‘en nu moet je stoppen’.)
Ik denk dat het een leuk cadeau is!!
Is er iemand die begrijpt hoe het zit met ADHD medicatie/vergoeding vanuit zorgverzekering in 2025?
Ik slik een soort nepconcerta en het is me niet duidelijk of dat nou wel of niet vergoed wordt, of dat ik beter naar een ander merk kan ofzo. Dit uitzoeken is echt een klus waar ik een error van krijg, vind het spannend en voel me dom als ik dingen niet snap
Ik zou het uit het raam gooien van frustratie.
Ok dankjewel!
Ik weet niet zo goed of hij het leuk vindt, het is echt een standaard iPad kind zeg maar die eigenlijk niets anders doet. Dus het leek me leuk om zoiets te geven zodat hij de focus op iets anders heeft. Maar wist niet of dat in dit geval zo handig was.
Aan @Friemel haar reactie te zien verschilt het dus enorm. Dus ik ga er nog even over nadenken.
Wel heel erg bedankt voor je reactie!
Ik heb wel eens met zoiets gespeeld en ik vind het echt de hel. Met of zonder medicatie maakt niet echt uit.
Bijvoorbeeld legpuzzels vind ik alleen leuk als ik medicatie op heb