Dit herken ik wel. Ik ben pas op latere leeftijd echt ‘last’ gaan krijgen van hoe mijn brein werkt. Dat wil zeggen vanaf het moment dat ik kinderen kreeg en voor meer dingen en mensen verantwoordelijk was dan voor alleen mijzelf. Chaos.
Als ik nu lees over ADHD’ of naar podcasts luister over dit onderwerp of met gediagnosticeerde ADHD vrienden praat denk ik: het kán niet anders dan dat ik dat óók heb. Ik herken zoveel dingen.
Maar als je dan terug kijkt naar mijn jeugd was ik het voorbeeldige meisje wat alles maar goed wilde doen en deed om niemand tot last ze zijn en iedereen te pleasen. En nu nog steeds overigens naast alle rollen die ik verder heb. ( om nu vervolgens al een paar maanden thuis te zitten met een burn out en angststoornis).
Ik denk niet dat iemand uit mijn jeugd ( ouder, docent, klasgenoot) mij dan zeg maar zo kent als ik nu ben. En dit weerhoudt mij er ook van om mij er op te laten testen, want ben bang dat het dan toch alsnog niet ‘goed’ komt. Mijn partner kent mij bijna alleen wel zo, dus bij hem zou het wel ‘ goed’ komen, maarja die kent mij niet vanuit m’n jeugd.
Ik kan eind januari gelukkig wel bij een psycholoog terecht, voor het eerst in m’n leven deze stap durven nemen. Misschien heb ik genoeg aan handvatten om toch te leren omgaan met ‘dit’.