Hebben jullie misschien nog tips voor apps of planners waarmee ik misschien een klein beetje ritme en structuur in m’n leven zou kunnen brengen? Ik probeer mezelf iets meer gewoontes aan te leren dagelijks (flossen, kleding van de grond rapen voor ik ga slapen, netjes en goed zittend ondergoed aan etc.), wekelijks (1 grote was draaien, vers beddengoed, boodschappen voor iig m’n kantoordagen) en maandelijks (factureren voor zzp-werk, checken of ik genoeg lenzen heb). Maar ik heb daarnaast ook nog een hele lijst met dingen die ik ooit een keer moet doen, maar wat ik maar blijf uitstellen (bijvoorbeeld abonnementen uitzoeken, kledingkast uitzoeken, noodpakket afmaken).
Ik heb Notion geprobeerd, maar ik merk dat ik daar véél te veel bezig ben met hoe het er zo aesthetic mogelijk uit ziet en dan gaat het z’n doel weer voorbij. Zelfde geldt voor bullet journals; dan ben meer bezig met stickers plakken dan de dingen die ik daadwerkelijk moet doen.
In de ideale situatie zou ik iets van een app of online platform willen waar ik gewoon elke dag, week en maand een lijstje kan afvinken met wat ik wil doen en kan ik ook een losse lijst maken met dingen die ik ooit moet doen, maar geen prioriteit hebben zodat ik er daar af en toe een van kan kiezen voor op m’n vrije dag. En misschien ook chill als ik er losse notities bij kan doen zoals een documentje met m’n uren voor zzp-werk.
Bestaat zoiets?
of hebben jullie andere plan tips?