Voor mij is het belangrijkste eigenlijk voorkomen dat ik in zo’n staat van zijn kom. En daarvoor werkt het voor mij heel goed om m’n telefoon niet naast m’n bed te hebben en eigenlijk om te proberen m’n telefoon niet meteen 's ochtends te pakken. En voor m’n laptop geldt eigenlijk hetzelfde: gewoon echt niet de dag beginnen met het kijken van een video op youtube, scrollen op instagram of het forum lezen 
Ik heb ook niet zoveel structuur op dit moment en een bepaalde periode kwam ik was ik eigenlijk heel de dag op de bank aan het liggen en youtube/forum kijken/lezen en daar werd ik echt heel naar van. Was wel in combinatie met oververmoeidheid en somberheid ook. Toen heb ik met m’n psycholoog afgesproken om tot de lunch geen schermen te gebruiken en dat hielp wel erg; dan ging ik uit mezelf lezen, iets lekkers voor de lunch maken, opruimen, klussen, sporten, schilderen, anything else dat idd niet korte termijn chill was maar waar ik mij op de lange termijn slecht over voelde. Negen van de tien dagen deed ik 's middags dan ook nog dingen die ik leuker vond dan youtube/forum, en soms niet maar dan had ik daar vrede mee en was het niet uit gewoonte ofzo.
En verder geldt dat voor mij sowieso: de dag “goed” beginnen is het halve werk. Ik zet nu elke dag een wekker en probeer dan gewoon uit bed te gaan en niet meteen iets hersenloos te doen, maar de hond uitlaten, sporten, taakjes doen, en dan voel ik mij de rest van de dag al beter. Dus ondanks dat je vakantie hebt, toch misschien proberen structuur in je ochtend te brengen door een wekker te zetten en een routine mbt douchen, ontbijt en eventueel een activiteit (zoals sporten, lezen, iets creatiefs) ofzo? En dan kan je eventueel de rest van de dag gewoon chillen als dat is waar je zin in hebt.
Oh en ja ik gebruik zelf ook nog niet zo lang medicatie en had stiekem ook de hoop dat het vanzelf allemaal chiller zou zijn
maar blijkbaar moet je nog steeds het werk doen. En ik merk dat als ik met medicatie op begin te scrollen dat ik mij daar ook nog beter op kan concentreren