ADHD-topic

Ik doe dit ook met spullen voor vakantie en het scheelt zoveel stress!

1 like

Dit doe ik ook! Echt geweldig.

En het helpt mij ook bij het uitzoeken van spullen in het algemeen. Dus ik sorteer alles per “type” in bakken en dan pas heb ik het overzicht van welke spullen overbodig zijn en waar ik juist te weinig van heb.

2 likes

dit!! ik had in aanloop naar m’n vakantie toe een tas en een bak klaargezet, alles daar in wat ik tegen kwam. zo fijn! en ik ging kamperen, dus heb had voor losse spullen in de tent twee mandjes neergezet, ook heel chill. en nu per tas de auto ingepakt, dus een tas met schoenen, tas met was, koffer met kleding, etc. scheelt ook enorm met uitpakken, zo blijft het overzichtelijk.

2 likes

Ik doe dit met opruimen! Zet ik een wasmand op de trap en alles wat van beneden naar boven moet gooi ik daar in en dan is het de bedoeling om het daar dan op te ruimen :grimacing:

2 likes

Ik ook maar de mand van gister staat nog steeds bij de trap. Ik stap er heel goed overheen :joy:

1 like

Haha dit deed m’n moeder vroeger ook! En toen het huis te koop stond ging de wasmand mee in de auto als er kijkers kwamen :joy: Ik doe het soms ook. Ik heb alleen geen trap en daardoor ook niet echt een logisch moment om het mee te nemen naar de juiste ruimte, dus ik probéér het na het verzamelen direct op te ruimen maar meestal gebeurt dat niet.

God het is weer zo’n dag waar ik pas om 15:00 voor het eerst iets at en hersenloos kop na kop koffie dronk dus ik ga helemaal slecht nu haha zo kut weer.

Hebben jullie dat ook wel eens? Ik heb gewoon nergens zin in en alles lijkt te veel stappen.

2 likes

Helaas wel ja. Vooral met de warmere dagen merk ik het op. Dan heb ik het gevoel dat ik helemaal geen eten nodig heb ook, wat wel zo is natuurlijk. Dan betaal ik de ADHD tax en haal ik gewoon kant en klare salades ofzo.

3 likes

Ja hier ook juist op die warmere dagen, en dan vergeet ik water te drinken. Mijn productiviteit op werk is dan super laag, en dan moet ik eind van de dag alles in stroomversnelling doen nadat ik eindelijk iets gegeten heb. Tegenwoordig neem ik dan soms een glaasje ORS, tegen de uitdrogingsverschijnselen.

1 like

Ik zag net deze en zo herkenbaar :joy:

18 likes

Ja ik vergeet soms ook water te drinken en dan heb je ‘s avonds echt kei erg hoofdpijn en dat is zooooo kut

1 like

Precies dit! Urghhhh

1 like

Ik ben op vakantie zonder medicatie en het is 35 graden en de wegen zijn suuupersteil en ik durf niet te rijden ook al hebben we een roadtrip gepland :sob::sob: en ik heb 1 dag helemaal zelf gepland (mijn partner is normaal goed in plannen) en ik zag nu net dat het per ongeluk tot in Rusland is. Ik was blijkbaar te enthousiast ofzo.

1 like

met ADHD en heb toen een jaar of 4 medicatie gebruikt. Daarna ben ik gestopt vanwege zwangerschappen en het krijgen van kinderen. Inmiddels zijn we 8 jaar verder en merk ik dat het me nu echt te veel wordt: jong gezin, drukke baan… het loopt niet meer zoals ik het zou willen.

Ik ben in overleg met de huisarts weer begonnen met medicatie: 2x 18 mg langwerkend en 1x 10 mg kortwerkend methylfenidaat. Maar ik heb sterk het idee dat die 18 mg langwerkend bij mij nog geen 4 uur werkt. Herkent iemand dit? En heeft iemand ervaring met 3x per dag langwerkend?

Mijn huisarts heeft helaas weinig kennis over ADHD bij volwassenen. Ik ben nu op zoek naar een psychiater die me beter kan helpen, maar dat blijkt nogal een uitdaging te zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2 likes

Ik heb dit nog regelmatig. De dagen dat niks interessant of lekker is vind ik echt het ergst. Een tijdje geleden wist ik gewoon een week niet waar ik zin in had qua eten en activiteiten en het was zo vermoeiend :weary: Vond het echt moeilijk om te doorbreken.

Vergeten te drinken heb ik ook vaak! Op werk gaat het wel goed, maar nu ik een lang weekend naar een festival ben geweest is al m’n (minimale) routine weer verdwenen :sweat_smile::joy: Vrijdag heb ik een afspraak met de psychiater over starten met medicatie, ben benieuwd waar die mee komt!

1 like

Heb je het al een hele maand gebruikt? 18mg heb ik ook weinig effect van. Maar werking ligt ook wel aan mijn cyclus.

Ik gebruik 2 x 36 mg mga. Maar vergeet die 2e dosis eigenlijk heel vaak. Soms neem ik hem dubbel in de ochtend. Daarbij nog zo nodig 5mg kortwerkende

Nee een week haha!

Ik heb morgen een belafspraak. Ik hoop dat ik dan naar 2x 27mg + 1x kortwerkend mag. 18mg heeft gewoon 0 effect.

Merk je dan niet een rebound of iets in de middag?

Ik las ook iets over lisdexamfetamine ik zat ook me af te vragen hoe dat is. Hebben hier mensen daar ervaringen mee? Lisdexamfetamine was er nog niet toen ik gediagnosticeerd werd.

Ik werd van lisdex somber en merkte weinig effect op adhd klachten.

1 like

Wat gebruik je nu?
Ik vind dit echt ingewikkeld merk ik :sweat_smile:

Ik gebruik lisdex! Methylfenidaat deed niks bij mij, en dit dus wel. Ik neem langwerkende.

In het kort:
Ik vind het goed en prettig werken qua dat het me heel erg helpt om aan de gang te gaan en uit de executive dysfunction te komen. Maar:

• in mn luteale fase werkt het minder/niet.
  • ik krijg er wel bijwerkingen van, en de vervelendste zijn tics.
  • je moet het niet te laat innemen want dan kom je moeilijk in slaap
  • eetlust vermindert ook, ik heb overgewicht dus voor mij helpend maar niet voor iedereen handig.