In de periodes dat ik liever warm ontbijt zorg ik dat iets van losse rosti in de vriezer heb liggen en spek en eieren in de koelkast, dat maak ik dan klaar, duurt hooguit 10 minuten en eet ik als het nog warm is op, want koud niet lekker. Andere optie voor mij is geroosterd brood met roerei.
Heb ook een periode gehad dat ik een gevulde omelet maakte en dan zorgde ik dat alles al klaar had liggen. Vaak sneed ik dan 2x per week (want op zondag voor vrijdag al snijden vind ik dat de groente niet lekkerder van worden) de groenten (uit, paprika, tomaat), plakjes ham en wat je eventueel nog meer zou willen en deed dan in portiezakjes in de koelkast. Dan hoefde ik alleen 's ochtends nog de eieren te klutsen, alles erbij en in de pan ermee. En omdat ik dit ook het lekkerste vind om warm te eten, gaat het ook snel op.
Kan je niet 's avonds al een deel van de havermout maken of als overnight oats maken en dan alleen 's ochtends nog opwarmen?
Wat mij ook helpt in mijn ochtendritueel, is mijn telefoon echt niet aanraken tot na ontbijt, want daar gaat het bij mij ook vaak mis. Dat ik weer verzand in filmpjes kijken terwijl ik eigenlijk me klaar moet maken voor de dag.
En verder is het ook lastig om als je nergens hoeft te zijn, te zorgen dat je op tijd ontbijt en klaar bent. In de periode dat ik thuis zat en moest solliciteren zat ik ook echt niet stipt 9 uur achter mn laptop brieven te schrijven en zat ik ook vaak zat pas tegen 10en te ontbijten. Maar nu ik weer op tijd ergens moet zijn, lukt het me wel om warm te ontbijten en op tijd op werk te zijn, want er zit druk op.