Ik heb het een tijd lang geprobeerd, ongeveer 8 maanden, ik ben er helaas even mee gestopt door andere omstandigheden. Het was de laatste optie voor mij kwa adhd medicatie.
Bupropion, ook geen stimulant, heb ik ook even geprobeerd. het werkte voor een paar uur en dan was alles langzamer om me heen en was het stil in mijn hoofd. ik kreeg er juist hartkloppingen van als het uitwerkte en een lagere dosering is niet verkrijgbaar in NL. Dus als laatste strattera geprobeerd en dat werkt wel heel fijn. De effecten ervam zijn subtiel en je merkt pas na een paar weken dat het werkt.
Positieve effecten bij mij: Ik vergat de pil opeens niet meer, ik vond het opruimen van de was en huishouden oppeens niet meer erg, een rapport typen op mijn werk gaat zo veel makkelijker, en de kleine kut taakjes die heel saai zijn maar wel moeten, kosten me ook minder moeite. minder snel emotioneel / overprikkkeld, minder dingen overdag vergeten/kwijtraken. Bij een gesprek of vergaderingen flap ik minder snel dingen uit.
Bijwerkingen waar ik echt last van had: duizeligheid en misselijk 1-2 uurtjes nadat ik het in de ochtend innam. Misselijkheid is te voorkomen door een goed ontbijt te nemen. Hele droge mond, dus veel drinken en veel plassen, wat soms onhandig kan zijn. Het vervelendste was dat ik minder kon genieten van leuke dingen. Dat merkte ik pas na 6 maanden, zonder strattera kon ik echt heel intens genieten van leuke dingen, kleine of groot, maar dat was dus minder. Ik miste dat gevoel na een tijdje wel.