Voor het opbreken van taken vind ik Goblin Tools ook heel fijn (AI-based tool): Magic ToDo - Goblin Tools. (Al herinner ik mij nu dat ik een eigen ADHD GPT had gemaakt om mij te helpen in het dagelijks leven. Wel fijn dat ik het weer vergeet lol)
Wat ik zelf vaak doe: als ik moet wachten op de oven of op water dat kookt, maak ik er een soort wedstrijd van. Kan ik al wat klusjes afronden vóórdat de timer afgaat?
En bed verschonen… dat blijft iets waar ik altijd tegenop zie, ook al is een schoon bed een van mijn favoriete dingen. Als ik mezelf hoor denken “megh, geen zin” , zet ik een van mijn favoriete liedjes op. Meestal ben ik dan verbaasd als het niet eens twee liedjes kostte.
En soms werkt dat allemaal niet, en dan ben ik al blij als ik gewoon de dag heb overleefd.
@Rose_Gold Misschien kun je jezelf motiveren door er een beloning aan te koppelen. Bijvoorbeeld: als je die taak afrondt, mag je daarna extra tijd besteden aan je favoriete hobby of iets anders waar je blij van wordt. Dat werkt voor mij vaak wel.
Je laatste stuk is ook wel herkenbaar. Ik merk bij mezelf dat hoe gefrustreerder ik raak, hoe meer alles tegen lijkt te werken en ik minder en minder doe. Tot het punt dat ik uiteindelijk explodeer.