ADHD-topic

Ik ben gestart met medicatie en merk ook dat mijn angstklachten voor een groot deel minder zijn, zo fijn.

En wat @rosegold ook zei, opeens zoveel meer rust in je hoofd. Ik dacht echt alleen “wow wat heb ik weinig gedachten”. Gedachteninception.

Ik merk wel wat lichte hoofdpijn dus helemaal een wondermiddel is het natuurlijk niet.

3 likes
Gebruik jij medicatie?
  • Ja
  • Nee
  • Gebruikt maar nu niet meer

0 stemmers

Zo ja, welke medicatie?
  • Kortwerkende ritalin
  • Langwerkende ritalin
  • Dex
  • Anders

0 stemmers

Alleen tijdens werken of de hele week?
  • Elke dag
  • Alleen op werkdagen

0 stemmers

Ik gebruik kort en langwerkend

Oh ik wist niet dat dat ook een optie is! Wanneer neem jij dan wat in?

1 like

In de ochtend langwerkende en dan gedurende de dag kan neem ik dan nog 2 of 3 normale in. Soms ook niet maar als ik werk meestal wel.

2 likes

Heb alle soorten op verschillende momenten gebruikt maar ik merk toch dat therapie, voeding/bewegen en alle andere randvoorwaarden beter werkten. Heb dat nooit echt gecombineerd maar ben nu toch zwanger en slik liever geen medicatie dus het is wel goed zo :ok_hand:t2:

1 like

Ik overweeg weer te starten omdat ik er overwegend vaak last van heb tijdens werk. Wil alleen geen ritalin of concerta meer, laatste keer dat ik dat geprobeerd heb voelde het alsof ik aan de drugs zat zonder feestje.

2 likes

Ah super lief! Ik vind het soms best lastig met alle prikkels (heb zelf autisme), maar vind het zo belangrijk dat een kind zichzelf kan zijn en zich prettig voelt.

2 likes