Werkt langwerkende methylfenidaat ook niet? Ik ben recent overgestapt van elke 2u 10mg naar sochtends 40mg langwerkend en dan nog savonds 20mg kort en ben eigenlijk heel tevreden (elke 2u werd toch wel irritant maar ik merk dat kortwerkend na ~2-3u gewoon wel uitgewerkt is)
Ik heb Eqasym gebruikt. Dat was ook niet fantastisch. Langwerkend 40 ken ik niet? Alleen 36 mg en 54 mg. Is dit dan weer iets anders?
Mijn psychiater werkt alleen op vrijdag dus ik ga het in ieder geval tot vrijdag blijven proberen. Maar twijfel of dit t nou is.
Oh geen idee haha, ik heb denk ik gewoon generic methylfenidaat. Denk dat er van verschillende makers ook verschillende doseringen zijn? Equasym is er ook in 40mg.
Methylfenidaat is vgm wel iets wat voor sommige mensen heel goed en anderen niet werkt. Naast methylfenidaat en (lis)dex wordt er ook wel eens bupropion of atomoxetine voorgeschreven, die zijn weer net iets anders dan de “klassieke” stimulanten
Equasym en Medikinet zijn merknamen die ook 40 en hoger langwerkend hebben naast de generieke methyl.
En zoals eerder gezegd hebbende heb ik dus farmacologie best als een hyperfixatie dus kon het even niet laten om dit op te gaan zoeken want OOH DIT WIL IK (NU) OOK WETEN! om vervolgens wel wat uren te verdwijnen in het Farmaceutisch Kompas en halverwege hebben: oh ja, wat ging ik nou echt opzoeken hier?
Equasym was dus niet top (werd er moe van, klinkt onlogisch maar dat kan dus blijkbaar) Van de dex merk ik dus niks behalve de bijwerkingen.
Twijfel of ik moet gaan vragen om nog die normale langwerkende van methyl of concerta.
Bupropion heb ik lang gebruikt en wilde ik na mijn zwangerschappen weer gebruiken. Helaas kreeg ik onwijze plasklachten daarvan.
Lisdexamfetamine ook geprobeerd?
Ja, kreeg ik paniekaanvallen van ![]()
Oh shit, zou je eventueel een combinatie kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld adhd medicatie en iets voor angstklachten.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ik weet dat het zeker niet ongebruikelijk is.
Ik had dit ook! Ik kreeg alleen maar hartkloppingen en het blijft lang in je bloed zitten. Van methylfenidaat heb ik wel heel erg het vastzittende slijm maar verder geen bijwerkingen dus ik gebruik die nog steeds.
Heeft iemand ervaring met atomixetine?
Ik ga eerst mijn antidepressiva nog wat ophogen, maar mijn psychiater benoemde dit nog als optionele adhd medicatie
O vandaar dat ik er in de avond nog zo’n last van heb!
Ik ga denk ik maar nog een keer langwerkend proberen en dan gewoon de generieke versie. Als de psychiater er mee eens is. En anders wordt het denk ik maar de kortwerkende. Ook niet fantastisch maar dat is iets waar ik redelijk op ga. Wat slik jij precies?
Ik slik methylfenidaat hci viatris. En dan sochtends 7,5 mcg en smiddags 5 mcg.
O daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik dacht dat ik wel door de meeste opties heen was haha
Viatris is voormalig Mylan dus het gaat hier om een generieke methyl.
Concerta is ook “gewoon” methyl maar dan een merknaam met meerdere doseringen en altijd gereguleerde afgifte maar net zoals Ritalin (die is altijd 10mg maar kortwerkend) dat is.
Ik ben een tijdje geleden gestart met bupropion en volgens mij werkt het
Ik ben aan het werk en ik was op m’n gemakje de rapportages aan het lezen en ineens besefte ik dat geconcentreerd kon lezen en niet steeds een ander tabblad aanklik om wat anders te gaan doen
Voelt voor mij echt als een groot iets haha. Helemaal in het weekend, dan is het rustig en werk ik alleen en dan heb ik echt veeeel ruimte om afgeleid te raken.
Heeft er iemand toevallig ervaring met het meenemen van methylfenidaat naar Japan? Er zijn geen directe regelingen/afspraken voor Japan en de vorige keer dat ik probeerde om mn medicatie mee te nemen had ik het halverwege opgegeven omdat ik er niks meer van snapte en nie wist of ik ook nog iets van een verklaring mee moest nemen voor het land van de overstap
Dit keer vliegen we in elk geval via een Schengen land dus dat gedeelte is wat makkelijker (mocht het nodig zijn)
Niet methyl en ook geen Japan maar Japan vereist wel een medicijnverklaring en ook iets bij het consulaat blijkbaar. Zie hier voor meer info. Kan zijn dat je het keuze menu dingetje zelf weer opnieuw moet invullen wel.
En alvast heel veel plezier in Japan trouwens!
Ik heb toevallig maandag mijn verklaring ingediend voor lisdex en heb binnen 1 dag netjes reactie ontvangen dat ze het gaan regelen.
Ik heb alles op deze site opgevolgd:Import / Export Narcotics by carrying | NARCOTICS CONTROL DEPARTMENT
Engelse medicijnverklaring van de huisarts gekregen, foto’s van de originele verpakking meegestuurd en het bijbehorende formulier ingevuld.
Als ik met de auto op vakantie naar het buitenland ga moet ik dan ook zo’n verklaring regelen? Denk: Duitsland, Frankrijk, Italië.
We gaan roadtrippen en op moment zelf bepalen waar we heen willen. Maarja moet ik dan voor ieder land dat regelen? Zonder medicatie is niet echt een optie.
Ja, dan ook. Het gaat om het reizen met medicatie, niet per se om het voertuig waarmee dat gebeurt. Als het in Europa is kun je een Schengenverklaring aanvragen en je kunt meerdere landen toevoegen aan die verklaring. Ik zag hier dat ie 30 dagen geldig is. Misschien is dat dan wel voldoende voor je? En dan zou ik gewoon alle landen toevoegen waar je mogelijk naartoe wil haha.