Lisdexamfetamine ook geprobeerd?
Ja, kreeg ik paniekaanvallen van ![]()
Oh shit, zou je eventueel een combinatie kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld adhd medicatie en iets voor angstklachten.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ik weet dat het zeker niet ongebruikelijk is.
Ik had dit ook! Ik kreeg alleen maar hartkloppingen en het blijft lang in je bloed zitten. Van methylfenidaat heb ik wel heel erg het vastzittende slijm maar verder geen bijwerkingen dus ik gebruik die nog steeds.
Heeft iemand ervaring met atomixetine?
Ik ga eerst mijn antidepressiva nog wat ophogen, maar mijn psychiater benoemde dit nog als optionele adhd medicatie
O vandaar dat ik er in de avond nog zo’n last van heb!
Ik ga denk ik maar nog een keer langwerkend proberen en dan gewoon de generieke versie. Als de psychiater er mee eens is. En anders wordt het denk ik maar de kortwerkende. Ook niet fantastisch maar dat is iets waar ik redelijk op ga. Wat slik jij precies?
Ik slik methylfenidaat hci viatris. En dan sochtends 7,5 mcg en smiddags 5 mcg.
O daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik dacht dat ik wel door de meeste opties heen was haha
Viatris is voormalig Mylan dus het gaat hier om een generieke methyl.
Concerta is ook “gewoon” methyl maar dan een merknaam met meerdere doseringen en altijd gereguleerde afgifte maar net zoals Ritalin (die is altijd 10mg maar kortwerkend) dat is.
Ik ben een tijdje geleden gestart met bupropion en volgens mij werkt het
Ik ben aan het werk en ik was op m’n gemakje de rapportages aan het lezen en ineens besefte ik dat geconcentreerd kon lezen en niet steeds een ander tabblad aanklik om wat anders te gaan doen
Voelt voor mij echt als een groot iets haha. Helemaal in het weekend, dan is het rustig en werk ik alleen en dan heb ik echt veeeel ruimte om afgeleid te raken.
Heeft er iemand toevallig ervaring met het meenemen van methylfenidaat naar Japan? Er zijn geen directe regelingen/afspraken voor Japan en de vorige keer dat ik probeerde om mn medicatie mee te nemen had ik het halverwege opgegeven omdat ik er niks meer van snapte en nie wist of ik ook nog iets van een verklaring mee moest nemen voor het land van de overstap
Dit keer vliegen we in elk geval via een Schengen land dus dat gedeelte is wat makkelijker (mocht het nodig zijn)
Niet methyl en ook geen Japan maar Japan vereist wel een medicijnverklaring en ook iets bij het consulaat blijkbaar. Zie hier voor meer info. Kan zijn dat je het keuze menu dingetje zelf weer opnieuw moet invullen wel.
En alvast heel veel plezier in Japan trouwens!
Ik heb toevallig maandag mijn verklaring ingediend voor lisdex en heb binnen 1 dag netjes reactie ontvangen dat ze het gaan regelen.
Ik heb alles op deze site opgevolgd:Import / Export Narcotics by carrying | NARCOTICS CONTROL DEPARTMENT
Engelse medicijnverklaring van de huisarts gekregen, foto’s van de originele verpakking meegestuurd en het bijbehorende formulier ingevuld.
Als ik met de auto op vakantie naar het buitenland ga moet ik dan ook zo’n verklaring regelen? Denk: Duitsland, Frankrijk, Italië.
We gaan roadtrippen en op moment zelf bepalen waar we heen willen. Maarja moet ik dan voor ieder land dat regelen? Zonder medicatie is niet echt een optie.
Ja, dan ook. Het gaat om het reizen met medicatie, niet per se om het voertuig waarmee dat gebeurt. Als het in Europa is kun je een Schengenverklaring aanvragen en je kunt meerdere landen toevoegen aan die verklaring. Ik zag hier dat ie 30 dagen geldig is. Misschien is dat dan wel voldoende voor je? En dan zou ik gewoon alle landen toevoegen waar je mogelijk naartoe wil haha.
@Meow en @Pepernoot Dankjewel!! Heel handig ook die site, ik kan me niet herinneren dat het zo duidelijk was vorige keer? In elk geval, denk dat het nu wel lukt om op tijd klaar mee te zijn ![]()
Ik heb hem vorige week opgestuurd en kreeg net al een mailtje dat alles geregeld is! Ik weet niet wanneer je gaat, maar moet vast goedkomen als ze nu zo snel zijn ![]()
Ik heb vandaag dit hele topic gelezen. Een tijdje geleden in het slaaptopic had ik iets gepost over mijn slaapproblemen en dat mn hoofd gewoon niet uit kan. Nu word ik doorverwezen om te testen op ADHD. Dus sinds gister zit ik in een soort obsessie om hier alles over op te zoeken en ik herken echt zoveel.
Ik was vanmiddag naar mijn moeder (voor basisschoolrapporten
) en zij gaf aan hier nooit aan gedacht te hebben maar dat het heel veel zou verklaren. Toen vonden we in een doos met spullen van vroeger ook een heel verslag van een kinderpsycholoog van toen ik 7 was waar ik naartoe moest omdat ik echt een onhandelbaar kind was vroeger. Daar stonden allemaal dingen in waar ik nu nog steeds mee struggle
Ben helemaal beetje verdrietig erover maar niet negatief, meer happy sad dat er misschien een reden is waarom ik zo ben zoals ik ben ofzo. Lang verhaal wilde dit even kwijt!
Ik heb een vraagje over medicatie en meer energie voelen. Zo lang als ik me kan herinneren ben ik echt snel moe (en nu ik een kind heb nog meer
). Denk dat het komt door de prikkelverwerking en het vele denken ofzo. Ik dacht hier ergens te lezen dat je meer energie ook krijgt van bijvoorbeeld methylfenidaat. Ik wil nu medicatie om me gewoon wat meer wakker te voelen en om tot aan meer toe te komen.
Iemand die nu meer energie voelt dan voorheen of zich herkent in mn verhaal?
Maar heb je adhd? Want dat maakt wel verschil.