Ik heb een vraag of mensen hier ervaring hebben met herstarten met eerder voorgeschreven medicatie?
Ik heb 2 jaar terug een tijdje dex genomen, gestopt omdat ik het op dat moment niet meer nodig vond, ben uitgeschreven bij de GGZ-instelling die me het had voorgeschreven en de psych daar zei dat m’n huisarts me zou kunnen helpen als ik eventueel weer medicatie wil gaan nemen.
Nu ben ik er dus achter dat dat helemaal niet waar is en mijn huisarts me alleen wil doorverwijzen. Maar elke GGZ-instelling lijkt ook alleen maar te willen helpen met medicatie in combinatie met therapie, waar ik eigenlijk geen behoefte aan heb omdat ik al eerder bij de GGZ heb gelopen, het vooral wil om af te kunnen studeren en ik het verder in mijn dagelijks leven niet nodig vind zolang er meer routine in mijn leven zit.
Ik ben nu al 2 maanden bezig en heb al eindeloos veel telefoontjes gepleegd, m’n huisarts heeft hier duidelijk 0 ervaring mee, GGZ-instellingen geven me wazige of niet kloppende antwoorden/zeggen dat die vragen via m’n huisarts moeten. Ik word er echt gek van om alle kanten opgeslingerd te worden dus ik dacht misschien dat iemand hier wel iets weet over zulke situaties.
Heeft iemand een idee of hier een logische oplossing voor is, of moet ik maar gewoon therapie gaan volgen zonder dat ik het wil puur omdat dit de enige optie lijkt te zijn?