ADHD-topic

Welke medicatie krijg je? Kijk ook op terugbetaalregeling.nl

Ik heb laatst na 1.5 jaar uitsgellen de facturen geüpload, natuurlijk ging er van alles mis, maar meteen goedgekeurd en krijg 250 euro terug. De klantenservice is erg vriendelijk en snel.

1 like

Ik mocht zelf aangeven wat mijn voorkeur heeft, moet ik wel direct bij zeggen dat ik eerder al methylfenidaat etc heb geprobeerd, en wil graag lisdexamfetamine proberen.

Ik ken terugbetaalregeling maar dat is alleen als je een eigen bijdrage via je zorgverzekering betaalt toch? Die van mij vergoed volgens mij helemaal niks. :clown_face:

Moet je ff kijken welke merken daar genoemd worden maar denk dat het wel vergoed wordt

Volgens mij was het voor lisdex een andere site. Ik heb 2 verschillende sites gebruikt iig

2 likes

Het is wel die @chasingrainbows tipt! Elvanse staat daar tussen :blush:

1 like

O top dan was het een andere. Ik heb toen 4 verschillende achter elkaar geslikt dus weet het niet meer precies

Stond zo net mijn goede gedrag in de apotheek is 20 mg niet goed leverbaar :clown_face: zeer waarschijnlijk is het er morgen maar echt heel kut want zou na het weekend starten.

Dat kan toch alsnog of heb je geen tijd meer om het op te halen?

1 like

Nja betwijfel eerder of het morgen wel binnenkomt haha

1 like

Bij mij is 1,5 maand geleden dus ADHD vastgesteld (lekker samen met autisme, dus audhd) en ik wilde graag langwerkende medicatie, dus ik kreeg eerst concerta. Daarvan had ik echter alleen de nadelen en niet de voordelen, dus ben ik nu over naar Elvanse. Maar man, hoe slechter ik slaap, the harder it hits. Herkent iemand van jullie dit? Ik heb de laagste dosis en heb de afgelopen 4 nachten bar slecht geslapen, maar ik zit echt te stuiteren. M’n vriend wordt gek van me, want ik wil alleen maar praten. Eerder heb ik dit nog niet zo ervaren.

Hoe laat neem je het in?

1 like

Zo rond 10 uur. Eerder lukt me niet, omdat ik wel echt moet ontbijten ervoor, anders wil ik de rest van de dag niet meer eten.
Maar het werkt voor mij niet 12 uur lang, rond 4 uur krijg ik meestal een rebound en dan moet ik nog een lange dosis van wat anders innemen.
Ik slaap overigens niet slecht door de medicatie. Dat was al een probleem voordat ik eraan begon. Het is gewoon toeval dat ik de afgelopen nachten slechter heb geslapen dan normaal.
Het ging me er meer om dat de medicatie harder lijkt aan te slaan met slaaptekort

2 likes

Dit klinkt wel alsof de laagste dosering alsnog te hoog voor je is. Kan je pillen halveren? Ik herken wel dat de medicatie (ritalin) harder inslaat als ik moe ben. Maar dat is denk ik ook niet gek omdat het ook als oppepper gebruikt wordt op feestjes.

1 like

Ik heb het vanochtend voor het eerst ingenomen en voel me tot nu toe prima. Een hele verademing tov ritalin en concerta tot nu toe. :blush:

1 like

Ik was vanavond met m’n moeder en m’n vriend naar de adhd experivaganza van Thomas van Luyn en na de show kon m’n moeder haar telefoon niet meer vinden. Blijkbaar was ze die voor de show al verloren en was ie ingeleverd bij de balie. Echt ongelooflijk :joy:

17761142190161835756919341712909

16 likes

Hoe was de voorstelling? Zijn anderen er ook geweest? Ik lees/hoor wisselende ervaringen, dus ben benieuwd!

1 like

Ik was er gisteren en vond het heel leuk.
Veel herkenning en ook leuk voor mijn vriend die geen adhd heeft.

Hij bespreekt niet alle facetten natuurlijk, maar er komt veel in terug, ook wel echt met leuke grappen.

Ik ben gisteravond ook geweest, last minute kaartjes gekocht! Vond het een hele leuke voorstelling met veel herkenbare punten.

Af en toe zat hij wel echt in mijn allergie door hoe hij praatte maar vond dat ook wel weer grappig? Vind het wel grappig dat in de omschrijving staat dat het een uur duurt maar het duurde uiteindelijk ruim 2 uur, maar misschien mis ik iets ofzo.

1 like

Ik ben vorige week geweest en vond het ook erg leuk! Bij sommige stukken echt met tranen in mijn ogen gezeten van het lachen om de herkenbaarheid, zoals de scène over de belastingaangifte. En ik vond het heel mooi dat je hem echt tot rust ziet komen als hij muziek maakt.

Alleen die wetenschapper die steeds zogenaamd werd ingebeld had van mij niet zo gehoeven, dat haalde de flow er een beetje uit.

4 likes

Ik ben 2x geweest en wil nog een keer met mijn man gaan. Ik vind het echt een goede show met veel herkenning, voor mezelf als iemand met adhd, maar ook voor degene met wie ik was zonder adhd.

Ik heb veel gelachen, maar ook paar momenten wel met tranen in mn ogen gezeten, omdat sommige sommige dingen zo herkenbaar zijn en binnenkwamen dat het me emotioneerde.

4 likes