Wou zeggen dat ik me niet herken in meerdere van hetzelfde maar eh ja, I do, mijn favo leren jasje heb ik twee keer in dito maten voor gewichtsschommelingen. Ook een jurkje die wel hetzelfde lijken maar andere print elk en drie dezelfde spijkerbroeken die fijn zitten en, en, is dit ook een kenmerk? ![]()
Ik heb iets van 14 bra tops van uniqlo en ook 14, 15 airism t-shirts, ook sommige kleuren meerdere keren. En 1 broek van object in 5 kleuren. Als het lekker zit, waarom niet ![]()
denk alleen niet dat dit iets met adhd te maken heeft, denk dat het merendeel van de vrouwen dit doet
Ja denk ik ook. Waarom zou je niet je lievelingskledingstuk nog eens kopen maar iets anders wat je minder leuk vindt.
Dit artikel en de podcast al gelezen/gehoord?
Yes heb hem gelezen eergisteren! Interessant artikel en ook wel benieuwd naar het boek.
Ja herken ik wel. Soms omdat ik gewoon druk ben met wat leuks of omdat het zo liep maar dan is is het ritme snel terug
Als het langer aanhoud dan is het toch vaak dat ik me gewoon niet chill voel alleen dat niet door heb/of niet aan toe wil geven (on) bewust. Weet niet of zoiets mee kan spelen? Het helpt mij dan vaak wel om dagboek te schrijven, 10 a 15 minuten non stop acher elkaar en zodra de kookwekker afgaat stop ik. Dan word het na een aantal dagen wel duidelijker wat er is of als er niet echt iets is meer gewoon een algemene ugh dan helpt het omdat ik al die gedachten niet meer in m’n hoofd heb.
Zo’n hongerklop is wel echt rot vind ik! Zo naar en je eten voelt echt als een baksteen in je maag. Soms drink ik eerst heel zoet water dat helpt wel om dat baksteen gevoel minder te hebben.
Ja heel herkenbaar! Op werk lukt het me altijd redelijk, want collega’s eten en vragen of ik mee ga lunchen etc, maar zodra ik vrij ben en alleen thuis gaat dit zo vaak mis. Dat ik dan om 19 uur bedenk dat ik best wat kan drinken of ga kijken of ik wel eten in huis heb. Tot die tijd dan ook gewoon geen trek ofzo.
@Zemraluani Ja hier ook, zit ik weer om 21:30 uur aan een samengeraapt raar maaltje…
Het stomme is ook dat ik moe/slaperig word als ik eigenlijk gewoon zou moeten eten. Dus ik lig dan wel eens 18/19/20 uur k.o. op de bank terwijl ik weeeeet dat ik gewoon zou moeten opstaan om een maaltijd te maken.
En in de ochtend en middag heb ik het thuis ook. Als ik op kantoor werk dan zit ontbijt lunch etc in mijn dagritme, ik voel ik de middag dan ook dat ik trek begin te krijgen, maar met thuiswerken is dat er helemaal uit en eet ik niet/laat en heb pas te laat door dat ik zou moeten eten. Het is niet dat ik geen trek/honger heb, maar ik geef het te weinig aandacht tot het te laat is laat maar zeggen.
En dan die buikpijn omdat ik te laat eet ken ik ook wel.
Beste werkt toch voor alles wekkers zetten ![]()
Dit ben ik elke dag. Vroeger at ik best vaak pas voor het eerst als ik thuis kwam van werk. Want sowieso te lui om te ontbijten en lunch mee te nemen.
Als ik op kantoor ben ga ik mee op het ritme van collega’s en lunch krijgen we daar. Als ik samen met partner thuis werk dan moet hij mijn 4x roepen voor ik kom en als ik alleen thuiswerk start mijn lunch wat later.
Maar dat komt omdat we sinds 2,5 jaar een hond hebben, die ik oa ook wilde om meer routine te krijgen. Dus neem dan met name voor hem pauze.
Sinds een paar weken heb ik een lunch box met makkelijke snacks die ik meeneem naar werk want dat zijn incl reistijd ook lange dagen en dit helpt echt om niet hangry thuis te komen.
Ik kan ook niet koken, want als ik alleen ben at ik echt een bij elkaar geraapt zooitje. Vroeger gewoon een zak chips. Probeer nu te beteren maar vaak is het alsnog rommel omdat als ik wil eten dit ook binnen 10 min moet. Maakt niet uit wat.
Het is die 3/4 rayon skipper blouse ofzo hahaha. Ik kom net terug van vakantie en daar kwam ik in een uniqlo waar ze in de sale waren dus uiteraard heb ik mijn verzameling uitgebreid 🫠🫠🫠
Ik heb hopelijk eind van het jaar het onderzoek naar ADHD. Nu moet er een persoon mee die mij goed kent uit mijn jeugd, maar die heb ik niet?
En nu?
Ja daar is mijn diagnosetraject uiteindelijk op vastgelopen
heb je geen donder aan maar het is ZO IRRITANT als eis want niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Serieus? Maar hoe kunnen ze zoiets verwachten?
Mijn pa is dood, mijn moeder is zo dement als een deur ![]()
Een vriend van mij heeft bij adhd centraal laten testen en had ook niemand. Dat heb ik uiteindelijk voor hem mogen doen omdat ik hem langer dan 10 jaar kende. Dus misschien is dat nog een optie? Dan kun je niet alles beantwoorden over jeugd, maar hij heeft de diagnose wel gekregen.
Precies dat: hoe kan je zoiets verwachten? Ik zou dat ook aangeven in jouw geval. Er werken nog in totaal 3 juffen van vroeger op mijn basisschool en geen kan me nog goed goed herinneren als leerling die daarmee zou kunnen helpen als vraag want dat is ook alweer tig jaar geleden. Rapporten heb ik ook niet meer dus uiteindelijk de stekker er maar uitgetrokken hier want elke keer maar vragen om iemand en dan waarom ik weer niemand mee heb genomen werd me echt te irritant.
Langer dan 10 jaar is voldoende dan @Rose_Gold? Dan zou ik toch misschien een verwijzing voor daar moeten halen want heb wel vrienden die daar aan voldoen qua duur met eis. Ook dat ze zeggen in een dag diagnose te kunnen stellen vind ik wel een plus.
Er zijn dingen nodig maar mogelijk moet er beter ‘weggestreept’ worden omdat adhd klachten bijvoorbeeld ook bij trauma past.
Ik vind dit dus een lastige discussie want natuurlijk is er overlap maar misdiagnoses zijn ook niet fijn als je daardoor niet de juiste medicatie krijgt.
Zelf heb ik beide maar ben toch dankbaar dat ik nu weer medicatie kan gebruiken en merk dat het ook werkt.
Als ik dit zo lees, kan ik net zo goed de stekker eruit trekken. Ik heb geen vrienden langer dan 10 jaar en mijn ouders zijn dus geen optie. Ik heb nog 2 zussen maar daar heb ik geen tot nauwelijks contact mee (en niet mee opgegroeid).
Kan ik je een dm sturen?