Wat klote dat je daar nog steeds tegen aan loopt! Denk je wel dat de medicatie voldoende werkt?
Ik maak iedere week een weekplanning. Dus niet per dag zoals vaak in een agenda maar echt per week, anders heb ik geen overzicht. Dat maakt het voor mij inzichtelijk waar mijn pijnpunten liggen en waar mijn energie op leeg loopt.
De weekplanning hang ik op de wc omdat ik anders vergeet erop te kijken. Deze plan ik meestel voor 2 a 3 weken vooruit. In het begin gaf ik mijn dagen een cijfer (dit vond ik echt een hels karwei. Een weekplanning + me eraan houden + mijn dag een cijfer geven). Het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu weet wat mijn knelpunten zijn. Dat ik weet wanneer ik biv een middag vrij moet plannen. Dit plan ik dan ook echt op de weekagenda. Ik probeer hierbij echt naar de voordelen te kijken: ik slaap rustiger omdat ik niet loop te malen wat ik nog moet doen, ik heb meer overzicht, ik heb bijna geen dubbele afspraken meer etc etc. Heb het er wel echt in moeten stampen en soms gaat het weken ook wat minder. Maar daar probeer ik me dan bij neer te leggen (dat is klinkt makkelijker dan het is) maar door niet al te boos op mezelf te worden, hou ik het wel vol. Anders ben ik meteen gedemotiveerd omdat ik niks kan.
Als ik moeite heb met mijn weekagenda vraag ik bijvoorbeeld mijn vriend om me te helpen of een vriendin.
Qua huishouden heb ik een opruimcoach in de arm genomen omdat ik gewoon echt niet wist hoe ik moest schoonmaken en opruimen, dat heeft me mega geholpen om dingen logischer te doen. Daardoor is het weer makkelijker behouden.
Sorry als het helemaal niks voor je is maar mij heeft het in ieder geval geholpen!
Edit: ik lees je berichtje nog een keer en ik geef helemaal geen antwoord op je vraag en geef ongevraagd advies
. Sorry!