Even een vraagje voor jullie. Ik ben al sinds de zomer bezig met een (eventuele) adhd diagnose te krijgen. In september heb ik een diva interview gekregen van een psycholoog, zij zei dat dit voldoende was en dat ik hiermee naar de psychiater kon voor een diagnose. Dit koste me 210 euro voor 2 sessies. (ik woon in België btw, en voor psychologische hulp krijgen we amper/niets terugbetaald)
Ondertussen heb ik een andere psycholoog (dichterbij waar ik woon, de vorige was de eerste die plaats had) en volgens haar heb je ook een iq test nodig en een concentratietest. Ik ben eerder geneigd om haar te geloven want ze klinkt veel zelfzekerder dan de vorige, de vorige kon me niet op alles ivm de diagnose antwoord geven en mijn huidige wel.
Dus deze week legde ik ook de iq test en de concentratietest af bij haar, samen koste dit 250 euro, verslag inbegrepen.
Mijn huidige psycholoog vroeg me om het verslag van de diva-test door te sturen, zodat ze dit eens kon bekijken. Ik stuurde haar gewoon de email met bestanden door van mijn vorige psycholoog waar ze ook in vroeg om nogmaals 50 euro te betalen voor het opmaken van het verslag. Onmiddellijk bij mijn volgende afspraak vroeg mijn huidige psycholoog mij hoeveel ik al betaald had. Ik zei dat ik haar net hetzelfde wou vragen, of dit niet erg veel was voor 1 test.
Zij zei dat de drie testen + verslagen bij haar in totaal 330 euro kosten, terwijl ik voor enkel de diva-test en verslag bij mijn vorige al 260 zou kwijt zijn! (ik heb de 50 euro nog niet betaald)
Nu vind ik het echt niet ok van de vorige psycholoog, en heb ik geen zin om nog eens 50 te betalen, voor een verslag wat eigenlijk geen verslag is want het zijn enkel haar notities (die ze hier en daar heeft aangevuld) ingescand.
Wat vinden jullie, moet ik nu nog die 50 euro betalen?