Heb je een bureau die ook naar sta stand kan? Ik vind dat echt ideaal. Beertje strechten, bewegen, rondjes draaien springen whatever. Je kan ook makkelijk afwisselen van houding met zo’n bureau
Verder gebruik ik vaak kookwekkers en probeer mij daar dan strak aan tr houden. Dat gaat de ene keer beter dan de andere, maar zo is pauze houden ook fijn want je hebt een tijd, bijv. 15 minuten, en dan ga je weer verder. Even inkomen in je werk is denk ik ook wel normaal hoor! Zie dat ook bij collega’s wel.
Zonder pauze overleef ik de dag echt niet. Ik geloof ook niet dat het goed is voor een mens, maar discipline om weer te beginnen met werk is soms lastig tr vinden, dat snap ik heel goed want herkenbaar. Wat mij vaak helpt is te bedenken wat zijn de korte termijn voordelen en nadelen en wat voor de lange termijn.
Nou uitstellen houdt in nu iets leuks te doen nadeel is dat ik steeds in mijn achterhoofd een stemmetje hoor die zegt je moet werken, dit is niet goehoed. Voor de lange termijn is het voordeel dat ik vanavond gewoon chill op de bank kan zitten en dat het af is. Wat heb ik dan liever? Vaak helpt dit wel!
Ik vind het wel zo kut voor je dat het werken zo lastig is steeds. Tenminste je hebt hier volgens mij al vaker over gepost en het is ook al een tijdje zo dacht ik. Is er ook iemand op je werk die je misschien kan helpen? Misschien hebben ze wel mogelijkheden waar je zelf niet aangedacht hebt die je kunnen helpen.