Aankomende zaterdag heb ik een afspraak om zes uur in de avond, dus ik kijk er nu al naar uit om de hele dag te wachten tot het zes uur is👍
Och haat aan de wachtmodus
Ik zet tegenwoordig wekkertjes, een half uur voor ik me klaar moet gaan maken, nog een wanneer ik me klaar moet gaan maken, eentje 5 minuten voor ik moet gaan vertrekken etc. En als het op zo’n tijdstip rond etenstijd is, ergens ook nog een reminder om te eten. Dan kan ik wachtmodus iets beter ondervangen.
O, haat aan de wachtmodus! En ik doe het ook zoals @Acculader met wekkers.
Hier vandaag de tweede psycho educatie gehad waarin we doelen op gingen stellen. Maar mijn belangrijkste doel gaan ze niet behandelen omdat dat een doel is waarbij zowel mijn ADHD als ASS in de weg zit. En dat past niet in de cursus omdat ze ‘ASS helemaal niet behandelen in deze psycho educatie.’ En ondertussen moeten we er wel proberen achter te komen waarom je bijvoorbeeld je planning niet goed kunt volgen. In mijn geval dus door ADD en ASS en dat weet ik ook gewoon.
Overigens is deze psycho educatie voorgesteld als behandelplan en toen was ASS ook al gewoon gediagnosticeerd.
Ik las net dit artikel en het leek mij wel interessant om hier te delen.
Ik denk dat ik nu aan de maximale dosis van de Ritalin zit voor mij (2 keer 20 mg, 1 keer 15). Begin bijwerkingen te krijgen: hoofdpijn, kaakklemmen, somberder, droge mond en totaal geen eetlust meer. Geen eetlust heb ik al wel langer trouwens.
Ik lees al een tijdje (lees: jaren) mee op het forum en sinds een paar maanden ook in dit topic. En sinds vandaag dan eindelijk een account aangemaakt. Kwam er steeds niet van
Een paar maanden geleden heb ik de diagnose ADHD-c gekregen op de prille leeftijd van 37. Er ging een wereld voor me open. Alsof de puzzelstukjes ineens op de juiste plek lagen. Wat een opluchting. Daarna kwam het imposter-syndroom de hoek om kijken. En de rouw van wat had kunnen zijn.
Eindelijk de beslissing genomen om toch maar eens medicatie te proberen. Alleen kan dat nu niet ivm een kinderwens, dus ik stuiter vrolijk (eigenlijk eerder somber, hallo angststoornis en depressie) door.
Fijn om jullie berichten te lezen en de herkenning te voelen.
Hoezo geen medicatie ivm kinderwens :o Ik heb daar niks over gehoord
Ik ben niet @Wendela maar ik heb hier toevallig kort geleden een gesprek over gehad met de arts ivm een naderende kinderwens. Farmacotherapeutisch Kompas schrijft dat methylfenidaat in het eerste trimester van een zwangerschap veilig gebruikt kan worden, in het 2e en 3e trimester niet.
Ivm onderzoeken hiernaar maar een niet met zekerheid vastgesteld verband op hartafwijkingen, raadt mijn arts ook met klem aan op te stoppen bij het actief gaan proberen te vervullen van een kinderwens
Ah dankjewel voor je antwoord. Het klinkt wel logisch… Wat vreemd dat ik daar niks over gehoord heb. Misschien omdat ik aangaf vrijgezel te zijn en spiraaltje te hebben en sowieso moeilijker zwanger kan raken… Maar ja ga er maar eens ook achteraan
Oja wie t nog weet dat ik bij adhd centraal verder ga; 11 juli kan ik terecht. Viel me nog ietwat mee qua wachttijd. Heb er wel een vlucht voor omgeboekt maar anders moest ik langer wachten
Ja precies dit gaf mijn huisarts ook aan. Mocht de kinderwens in vervulling gaan, dan wil ik daarna wel opnieuw kijken of medicatie voor mij helpend is.
Ik ben ook vrijgezel (en met een spiraaltje (oké, nu niet-werkend), maar hier is het wel echt besproken. Meeste dingen eigenlijk wel.
Gisteren ging het bij psycho educatie over planning en een agenda enzo. Was best wel interessant en veel herkenning ook. Vooral omdat voor mij bijvoorbeeld vandaag een papieren agenda heel goed werkt, maar volgende week niet meer. Ik heb nu een digitale planner op mijn tablet en daarnaast Trello (sinds gisteren) omdat ik de planner te onoverzichtelijk vind, maar ik weet nog niet of 2 dingen naast elkaar minder onoverzichtelijk is voor mij.
Hoe doen jullie dat? Hebben jullie 1 agenda/planner? Of meerdere?
Nu heb ik m’n diagnose, duurt t nog 5 weken voor ik überhaupt bij de psychiater terecht kan voor een oriënterend gesprek en de groep die ze qua coaching kunnen bieden mogelijk pas in augustus…. lekker van wachtlijst naar wachtlijst, ben hier veel te ongeduldig voor en de puinhoop in mn huis en overal wordt weer alleen maar groter
Ik heb een papieren agenda (zo’n maandplanner) in de keuken hangen. Een Google calender, een werkagenda en een gewone agenda. En een Trello bord voor taken. Oh en Post-its en van die uitwisbare plak whiteboards. En nog overkomt het me af en toe dat ik dingen mis of de tijden dan toch op al die plekken verkeerd zet.
Ik heb alles in Google! Dus een Google agenda waarin ik mijn diverse afspraken gekleurcodeerd heb (prive, vrijwilligerswerk, werk) en dan zet ik mijn taken in Google tasks. Daardoor staan die ook automatisch in m’n agenda en gaan ze mee naar een volgende dag tot ik ze uitgevoerd heb.
Soms wil ik wel een papieren agenda maar ik weet dat dat me op de lange termijn niet lukt om bij te houden. Hier kan ik ook terugkerende afspraken in zetten en anderen uitnodigen.
Een papieren agenda waar echt alles in komt, zijn mijn hersenen zeg maar. En een simpel schrift voor to do lijsten. Makkelijk afstrepen en goed overzicht in welke taken steeds terugkomen door uitstelgedrag.
Afspraken doe ik via Google agenda, daar heb ik ook tasks en kleurcodes aan gekoppeld net als @Kusjessoldaat. Ik vind tasks vooral handig voor als er me iets te binnen schiet wat ik moet doen. Ik heb op mijn werk nog een schrift liggen waar ik mij dagelijkse/wekelijkse to do op schrijf en de taken uit tasks over schrijf. En dan heb ik nog een bullet journal voor privé dingen, maar dat is met name een dagboek/to do lijst, niet zozeer een planner.
Ik heb vandaag diagnostiek dag en was dus al een uur te vroeg, haha begint lekker zo. Ben heel benieuwd of er wat uit gaat komen vandaag
Nou, 9/9 gescoord op gecombineerd type. Zo duidelijk had ik m niet verwacht, zeker niet op hyperactiviteit. Ritalin sloeg heel goed aan, dus vanaf maandag start ik 2 weken. Benieuwd hoe dat gaat zijn.
ik ga voor het eerst in m’n leven met de nachttrein en mijn god wat een ellende is deze dag. vanaf het moment dat ik opgestaan ben zit ik al in de ‘waiting mode’ de hele dag het irritante gevoel, 10000x op de klok kijken etc. zit nu gelukkig in de auto naar het station, daar moet in erin en dan nog 1x overstappen voor ik om 22.00 de nachttrein in ga. kan niet wachten tot ik in die trein zit zeg