Afgelopen donderdag ben ik na (uiteraard) 100 jaar uitstellen naar de HA geweest. Ik had een acute klacht, kon echt niet wachten, dus besloten om een dubbele afspraak te maken en eindelijk mijn problematiek + vermoeden te bespreken.
Had adhv dit topic een lijstje gemaakt met mijn grootste struikelblokken. Dat was een goed idee, want eenmaal voor haar neus was ik alles weer vergeten😂. Toen heb ik heel kort aan haar opgesomd hoe en wat. Dat was voor mijn HA genoeg informatie. Er bleek ook wat bekend te zijn bij haar over dit soort problematiek in de familie, waar ik niets van wist. Zij heeft adequaat gehandeld en mij direct doorgestuurd naar een GGZ praktijk zonder wachttijd (ik wist niet dat dit bestond in 2022? Maar ok). Met het vermoeden adhd/depressie. Vond dat best even slikken? Terwijl ik erheen ging met dit idee. Wel echt heel prettig hoe dat verliep. Dat gun ik iedereen!
Vandaag een telefonische screening gehad met de desbetreffende praktijk, waaruit naar voren kwam dat zij mij graag willen diagnosticeren en behandelen. Dus dat gaat al zeer binnenkort van start.
Ik ben opgelucht en heel erg nerveus, maar denk wel dat het tijd is op mijn bijna dertigste. Ben heel benieuwd wat eruit de intake gaat komen. Zal jullie op de hoogte houden.
Heel erg bedankt voor alle tips en tricks, dat heeft mij over de enorme drempel getrokken