Ik startte met methyl en dat deed niks voor mij. Ik leek juist ook chaotischer te zijn. Kreeg daarna dexamfetamine (Amfexa/Tentin) en werd bijna bang van de ongekende helderheid en rust in mijn hoofd. Ik moest presenteren en struikelde niet meer over mijn worden, onthield precies wat ik had bedacht, mijn brein was geen vergiet meer. De prikkels werden gefilterd. Het leek ook alsof mijn gehoor was veranderd, alsof ik jarenlang in ruis had geleefd en opeens het verschil hoorde tussen fluitende vogels, pratende mensen, en spelende kinderen in het park. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het zo’n magisch en belangrijk moment was.
Inmiddels van kortwerkende dex naar langwerkend en nu heb ik het idee dat het is zoals moet zijn. Afhankelijk van mijn menstruatie en eisprong werkt de medicatie beter of minder goed. Op vakantie en op niet-werkdagen slik ik meestal niets. Maar dat merk ik dan ook wel. Zijn niet de meest efficiënte dagen. Op vakantie niet erg, maar in het weekend soms wel een verspilde dag.
Medicatie was voor mij echt een uitkomst. Ik werk fulltime en kom nog wel ‘normaal’ moe thuis, maar ben niet meer K.O. Toch is het ook geen heilige graal ofzo. Om het goed te laten werken moet ik minimaal 6 uur per nacht slapen, anders kan de medicatie de schade ook niet rechttrekken. Daarnaast iets van beweging (30 min lopen per dag ofzo) en regelmatig groenten en fruit binnenkrijgen.
Verder is mijn huis nog regelmatig een t*****zooi, wil ik nog altijd 800 uur in een week proppen en heb ik de afgelopen tijd weer honderden euro’s uitgegeven aan een herontdekte hobby, haha. Maar goed, kannie alles hebben