Het alles meteen tegelijk direct willen is heel herkenbaar, haha. Net zoals meer wat je schrijft, er komt dan ineens wel veel op je af he. Ben ook benieuwd wat je gaat leren van de therapie!
Ik ga binnenkort ook starten met een specifiek adhd therapietraject, weet niet helemaal precies hoe dat eruit gaat zien. Ze hebben me gezegd dat ik er wel praktische tools ga krijgen, dat is wel wat ik deels ook nu mis. Maar ben benieuwd of ik nou echt nieuwe dingen ga leren haha, heb al zoveel uren gelezen over alles wat met adhd te maken heeft en alle tips en tricks etc, haha. Nou is het bij mij een groepstraject dus misschien gaat daar de waarde ook wel veel meer in zitten, contact met anderen die tegen vergelijkbare zaken aanlopen.
Wat me nu ook wel veel bezighoudt is wat jij ook schreef over dat je een beetje jezelf opnieuw moet uitvinden zegmaar, wat het nou voor me betekent dat ik nu deze diagnose heb. Vind het ook wel interessant, iemand in mijn omgeving lijkt echt heeeel erg op mij en hij gaf ook aan dat hij denkt dus dat hij ook waarschijnlijk wel adhd heeft, maar omdat hij wel gewoon goed functioneert vraagt hij zich af wat de waarde is van een dergelijk label. Vind dat dus wel echt interessante dingen om over na te denken en het met mensen over te hebben, maar het is soms ook wel een beetje vermoeiend of zelfs overweldigend allemaal.
en @Leverworst daar hoef je toch helemaal geen sorry voor te zeggen! Je verhaal klinkt wel herkenbaar. het is niet mijn ervaring maar iemand in mijn omgeving waarschuwde mij ook een beetje dat dit wel zou kunnen gebeuren als ik met medicatie zou beginnen. Dat het eerst ineens zo’n wow-effect gaf maar toch niet per se zo blijft op de lange termijn. In hoeverre is het mogelijk om te kijken of je een andere behandelaar kunt krijgen met wie je een betere klik hebt? Kan me voorstellen dat je dan ook makkelijker samen kunt uitzoeken of er andere mogelijkheden zijn en dingen die beter kunnen werken voor jou 
Sowieso vind ik het ook wel frustrerend dat hele proces, dat iedereen zo wisselend reageert op verschillende medicatie, qua doseringen en hoeveelheden en dat het echt een kwestie is van puzzelen, uitproberen etc en dan hopelijk iets vinden dat werkt en dat ook de conclusie kan zijn dat medicatie voor jou bijv gewoon niet werkt. Ipv dat het gewoon is, oke je hebt adhd, hier is je medicatie en dat het gewoon meteen werkt