ik doe dat wel, maar mijn werkdagen beginnen dan ook pas om 14.00. werk dan tot ca. 23u en kan daarna eigenlijk gewoon direct slapen. misschien kan je het een keer proberen als je de volgende dag kan uitslapen? mocht je dan problemen hebben met inslapen, kan je de dag erna in ieder geval iets langer blijven liggen
Ooh ook leuk! Dan zitten we met meerderen in hetzelfde studieschuitje vanaf september. Kunnen we ervaringen en tips uitwisselen hier wellicht, haha.
Hmm klinkt niet alsof je erg enthousiast bent over die praktische groep. Heb je er dus weinig aan gehad? Of heb je meer behoefte aan iets anders qua ondersteuning?
Ik heb zelf het idee dat ik juist het praktische nog nodig heb. Ik heb ondertussen wel zo’n beetje alles gelezen dat er te lezen valt over alles rondom adhd, dus qua kennis valt er niet zoveel meer te halen. Ik kom ook net uit een jaar groepstherapie wat heel erg ging over emoties en streng zijn voor jezelf/zelfbeeld dingen en heb in het verleden ook wel vormen van cognitieve gedragstherapie gehad, dus ook daar heb ik niet direct behoefte meer aan.
Alleen ik merk dus dat ik vastloop in het “doen” van dingen, echt heel praktisch. Ik lees liever 3 uur over opruimtips dan dat ik daadwerkelijk ga opruimen. Al ken ik alle trucs over opruimkwartiertjes, opdelen in kleine stukken etc. Ik voel zo’n enorme weerstand om dingen daadwerkelijk te gaan doen, haha. Dus in die zin hoop ik dat zo’n groep een beetje een stok achter de deur is. En tegelijkertijd vind ik het ook wel leuk om er gewoon over te praten met anderen die vergelijkbare problemen hebben dus in die zin denk ik dat ik een groep ook juist wel leuker vind dan een individueel traject. Maar we gaan het zien!
Oh nee weer vergeten vandaag!! Maar goede tip indd wekkertje, waarom dacht ik er zelf niet aan. Probleem is dat ik nu zomervakantie heb en totaal geen routine heb. Hopelijk lukt het me morgen
Ik heb vrijwel niets aan de groep gehad helaas. Maar in mijn groep werd er bijvoorbeeld niet ingegaan op de combinatie autisme en ADHD. Echt totaal niet. En iets als dingen plannen kan ik best redelijk. Ik had dit ook willen bespreken met mijn psycholoog (en dan was ik waarschijnlijk gestopt met de groep), maar die stopte net toen ik aan de groep begon. Bij ons was het een ‘one size fits all’ eigenlijk en helaas pindakaas als je er niet in paste.
Ooh nee dat klinkt niet heel zinvol dan idd, zeker niet als je niet binnen het standaardplaatje valt. Wel jammer, want zo is t ook eigenlijk alleen maar tijdsverspilling!
Herkenbaar, als ik vrij ben vergeet ik ze ook heel vaak. Door een wekkertje te zetten is het bij mij ook routine geworden (en wat helpt is dat ik meer medicatie slik en als ik die vergeet echt lichamelijke klachten krijg en ze dus liever niet vergeet)
Ik hoop dat het voor jou ook werkt! Ben hier absoluut geen expert in maar het leek me leuk om uit te proberen. Mijn vriend (Ook ADHD) is ook fan ondertussen.
Ik heb gisteren recept opgehaald voor de 10MG tabletten. Van Teva inpv Mylan. Ben benieuwd of ik daar anders op ga reageren qua merk. inhoud zal hetzelfde zijn, maar je weet het niet. stukje onzekerheid.
De 10, 10 10, 5 lijkt prima te werken. soms met echt lange kantoor dagen doe ik gewoon 4x10. maar niet al te vaak. soms neem ik ook in de avond die laatste 5 niet meer. maar goed, nu 10 dagen dan die 10mg tabletten en dan weer evalueren.
Hopelijk krijg ik daarna gewoon herhaal recepten.
oja weet ook niet meer of ik het had geplaatst maar het boek van Francine Regelink DRUKS heb ik uitgelezen! vond het wel een fijn boek!
Ik was uitgekozen om een veel te dure robot stofzuiger te testen die je als je denkt ja prima leuk ding ik schrijf wat reviews mag houden voor een fractie van de normale prijs en ik kan wel janken.
Ik zat al maanden een goedkoper merk als een havik in de gaten te houden(en dan voelde het als een enorm onnodige aankoop en moet ik dit wel doen etc), dit ding heeft nu een paar rondjes door mijn huis gedaan en heeft geloof ik al meer gestofzuigd dan dat ik in weken heb gedaan. Dit gaat zoveel stress en ellende schelen.
Want ik zie stof/zooi gewoon niet en schoonmaken is echt mijn grootste ‘het lukt niet, waarom lukt het mij niet waarom ben ik niet normaal’ ding. Volgende stap is dan toch maar die afwasmachine
Robotstofzuiger is zo chill. Wij hebben het huis volledig ingericht met lampen die automatisch aan gaan op moment dat de zon onder gaat of wanneer je een kamer in loopt op sensor. En de robot stofzuiger gaat een paar keer in de week ook automatisch aan wanneer wij het huis verlaten. Scheelt zoveel gedoe en het wordt echt schoon. Tenzij ze een paw patrol ding in slikt. dan is ze niet blij.
Ik heb de 10MG pillen gekregen van het merk Teva (Kortdurig), die neem ik nu twee dagen en heb echt het idee dat deze pillen minder goed werken dan de 5MG van Mylan. Heb het idee dat het een beetje tussen mijn oren zit want het is allebei Methylfenidaat dus ik wil het nog een paar dagen proberen. (Al wordt ik er ook misselijk van). op de een of andere manier heb ik gewoon meer focus met de Mylan? Ben ik nu gek of heeft iemand dit ook met Teva gehad?
Mijn vriend heeft de 10MG van Mylan (lang leven 2 ADHDers in 1 huishouden) en die werkt gewoon net zo fijn als de 5MG. Heb echt het idee dat ik gek aan het worden ben
Nee! Je bent niet gek.
Tijdens mijn training ‘medicatie voorschrijven bij ADHD’ werd dit ook gezegd.
Als iemand aan zou geven dat de medicatie minder goed werkt dan moet er gekeken worden of de apotheek een andere variant heef geleverd.
Wel zou ik het nog even aankijken want het kan wennen zijn maar het is wel iets om te bespreken met je voorschrijver.
Ooh gelukkig, ik dacht echt dat ik gek begon te worden!
Heb volgende week sowieso weer een gesprek om de medicatie door te spreken maar ik denk dat ik het nog 1 of 2 dagen gun en haar anders een bericht stuur via het portaal.
Als het minder helpt dan heb ik er ook niet veel aan.
Dankjewel!
Ik heb gisteren inderdaad al een draad uit hem moeten trekken (en heb ik na 8 jaar de dradenbende bij m’n tv opgeruimd want ach niemand die het ziet toch). En de voerbak van de katten ging al door het huis dus daar moet ik wel rekening mee houden. Maar wat een geweldige uitvinding. Ook echt typisch dat mijn ene kat het ding constant in de gaten houdt van ‘wat is dit voor rare kat’ en de ander niet weet hoe hard hij weg moet rennen.
haha over opruimen gesproken. maandag avond ging mijn vriend naar een vriend van hem. Ik dacht; ga ik even een chill avondje houden en verder met een game.
Drie keer raden wie met de afwas begon en daarna de hele keuken heeft uitgezocht, gesopt en opnieuw ingericht. Nu nog steeds doodmoe er van.
Echt hulde voor robotstofzuigers, ik merk dat het nu ook veel motiverender is om mijn huis enigszins opgeruimd te houden omdat ik de vloer vrij moet houden voor Hal.
Hebben er hier meiden tips voor zaken rondom een huis kopen.
We hebben vandaag gehoord dat ons bod geaccepteerd is (jeej), maar merk dat mn hoofd nu al overloopt en vind het eigenlijk al stom, haha. Dus tips zijn meer dan welkom
I know, maar ik bedoel het nu specifiek rondom adhd. Ik weet namelijk wel wat er moet, maar ik voel me erg overweldigd erdoor.
Heb een huis gekocht jaren voor mijn diagnose, dus toen niet op mijn gedrag gelet. Maar een paar dingen die ik wel kan meegeven:
-
Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Alles wat in je hoofd opkomt opschrijven, zodat je kunt afwerken wat je nog moet doen/regelen/kopen etc.
-
In ons geval was het nieuwbouw, jouw huis zo te lezen niet, maar waar ik heeel moe van werd toen waren alle keuzes die ik moest maken. Bij een bestaand huis hoef je gelukkig niet aan te geven waar je de stopcontacten wil, maar je zal waarschijnlijk alsnog veel moeten kiezen rondom klussen en inrichten. Dit is meer een heads up, zorg dat je alsnog goed nadenkt bij de belangrijke zaken, en dan vooral die voor lange termijn (welk aanrechtblad wil ik bijv). Je moet er namelijk wel jaren mee doen. (Zo hebben wij boven een vloer gekozen waar we uiteindelijk spijt van kregen en dus na een paar jaar een nieuwe.) Bij minder belangrijke dingen minder energie in steken, later kun je altijd nog van alles anders doen.
-
Als er budget is: laat zoveel mogelijk doen door professionals. Weet niet hoe het met jullie zit, maar na een paar dagen verven en klussen hebben we een potje staan janken. Toen hadden we ook wat minder te besteden, maar het was het zoo waard geweest om minder zelf te doen.
Gefeliciteerd in ieder geval, hele prestatie om een huis te vinden in this economy
Veel succes met alles!
Dit had ik laatst ook :’) besloot ineens dat de koelkast leeg MOEST (en vond allemaal dingen met houdbaarheid van 2021 oops) die afwas stond er 2 dagen later nog…
Maar echt dit @Acculader ik heb altijd wel ergens een paar schoenen of twee slingeren, een tas op de grond, de vuilniszak die ik ‘straks echt weg ga brengen’. Veel staat nu ook op een tafel maar er is ook al wel een hoop weg… Ga Henry zo maar weer eens aanzetten voor een ronde.
Ik vind een robotstofzuiger echt de beste aankoop van dit jaar totnutoe (al doet mijne op het moment een beetje irritant). Hier heeft 'ie trouwens ook al meerdere keren de kattenbakjes omgereden enzo.
Hier heb ik vanmiddag een gesprek met de psychiater en ik ga denk ik aangeven dat de methylfendidaat voor mijn gevoel minder goed begint te werken. Maar het gesprek is sowieso ook wel om te checken of ik nog steeds oké ben om dexamfetamine uit te gaan proberen en of dat kan nu mijn lijf/hartslag een tijdje geleden zo onrustig was.