Huiswerk maken vond ik echt een ding, haha (bij psycho educatie). Ik weet nu ook wel dat dat niets voor mij is, ik word daar heel recalcitrant van. Zeker als ik het nut er niet van in zie. Ik heb nu als ‘huiswerk’ bijvoorbeeld ook het invullen van G-schema’s (al is dat niet per se ADHD-gerelateerd) en daar zie ik het nut wel van in, dus dat doe ik wel (als de situaties waarin ik dat moet doen zich voordoen).
@chasingrainbows Ik heb er nu 1 van de Action, maar heb ook een bullet journal en een Happy Planner. Alleen die 2 gebruik ik de laatste tijd niet meer. Mijn huidige agenda is vooral voor afspraken en werktijden, want to do lijstjes vergeet ik op een bepaald moment ook bij te houden. De Structuurjunkie agenda heb ik ook weleens overwogen, maar ik krijg het benauwd van al die tijden erin.
@Pininhetweb Mijn ouders zijn buiten de diagnostiek gehouden, maar dat was omdat het niet meer kon (ze waren toen allebei al overleden), maar ik heb wel een paar basisschoolrapporten kunnen overleggen. Iets van 2 of 3, geloof ik. Van de middelbare had ik niets meer. Daarnaast wist ik nog wel wat dingen die mijn moeder had gehoord van juffen en meesters (en die ze aan mij verteld had) en had ik zelf wat herinneringen (zoals dat ik altijd zat te wriemelen met dingen tijdens de les en nooit echt zat op te letten, maar in mijn hoofd met andere dingen bezig was).
Een goede vriend van me is ook bij 1 van de onderzoeken geweest. Best bijzonder omdat ik hem op dat moment nog geen jaar kende (maar wij hebben wel een hele intensieve band). Scheelt waarschijnlijk dat hij een achtergrond in de psychologie heeft.
En dat van het willen uitzoeken in je volgende post herken ik ook heel erg. In mijn geval wilde ik ook graag weten of het allemaal vanuit autisme kwam (ik herkende me vaak in meer dingen van ADHD dan ASS), vanuit mijn karakter of dat het toch ADHD was.