Oke ik weet haast niet wat me overkomt de laatste tijd, maar ik krijg ineens dingen gedaan??? Ik merk op werk dat er weer meer uit m’n handen komt, concentreren is weer beter mogelijk, ik lijk m’n draai langzaam weer te vinden. Het lukt me zelfs om in de avond dingen te doen die concentratie vergen.
Ik ben dit weekend bezig geweest met een grote reorganisatie/opruimpoging in m’n huis en ik heb echt ineens zoveel gedaan?? Oke super random en niet per se efficiënt, maar ben gewoon met van alles aan de slag gegaan en dat werkte heel goed. En ook gekeken naar hoe ik het beter kan organiseren (inclusief tripje naar de ikea voor opbergbakken etc). Ironisch genoeg heb ik de afwas nog niet gedaan - terwijl dat mijn ‘weekdoel’ is voor m’n adhd-groep, haha. Maar ik ga kijken of me dat zometeen nog lukt of in ieder geval alvast een deel. En heb op zich nog wel wat andere schoonmaakklusjes te doen voordat het echt helemaal op orde is, maar juist omdat ik het nu gewoon allemaal vanuit de basis heb aangepakt gaat het (denk ik, hoop ik) straks een stuk beter lukken om het allemaal ook een beetje op orde te houden.
Ik heb dus geen idee waarom het me nu ineens wel lijkt te lukken en eerst niet, maar misschien vallen de stukjes eindelijk op z’n plaats nu. Ik denk dat het een combinatie is van oa medicatie en anders proberen te denken over dingen/mezelf. Wat meer positief, kijken wat het me kan opleveren, etc. En dat ik 't gewoon echt voor mezelf wil doen om mezelf ook gewoon een fijnere woonplek te gunnen. En misschien ook wat meer acceptatie van dat ik ben zoals ik ben en aan het kijken ben van wat nou voor mij echt werkt en wat ik nou wil, etc. Misschien ook een klein beetje ‘deadlinestress’, aangezien vanaf morgen ook m’n studie begint, haha. Heb ook allerlei gesprekken met mensen gevoerd over het leven in de breedste zin van het woord, en zo enorm veel over van alles nagedacht. Ook heb ik nu al m’n to-do’s in een app gegooid, die ik ook op mn laptop kan openen en ik vertrouw nu volledig op dat ding; alles gaat erin - waardoor ik niet meer de hele tijd van alles moet onthouden en dus wat meer rust in m’n hoofd krijg merk ik. Nu kijken of ik die trouw kan blijven gebruiken natuurlijk, haha.
Ik heb ook echt om van alles zitten janken ook dit weekend, alsof het ook een soort mentale schoonmaak is, haha. Zou dit dan écht de omslag zijn, zou ik dit dan nu vol kunnen houden en echt eens gaan proberen wat van m’n leven te maken?
Hiervoor deed ik dus altijd heel weinig, zat vooral altijd mezelf in de weg en veel op mn telefoon etc en dan deed ik af en toe wel leuke dingen, maar was vooral altijd een worsteling met alles wat ik nog moest doen en het gevoel dat ik achter de feiten aan liep. Dus sowieso een heel verschil nu ik meer doe, kreeg alleen wel al meteen vrijdag weer migraine, dus misschien wel even een teken dat ik ook moet zorgen voor rust tussendoor 
Ik ben er nog niet, want ik heb nog wel wat routines te leren en moet met een aantal dingen nog wel echt m’n weg gaan vinden (huishouden, koken, financiën etc), maar ik zie het wel echt positief tegemoet. Ergens ben ik dus alsnog wel een beetje bang dat het me weer niet gaat lukken het vol te houden, omdat ik zo vaak gedacht heb ‘nu ga ik het anders doen’ en ik dat ook steeds geloofde. Maar goed, nu voelt het wel écht anders dus ik ga gewoon m’n best doen en dan gaan we het wel zien:)
Lekkere dagboekpost ook haha, maar ik wilde het graag ergens kwijt en het helpt me om er ook even iets bewuster bij stil te staan.