Pfoe dit is echt zo herkenbaar.
Ik heb best wel moeite met het feit dat je eerst relatief wel lang hebt zitten wachten tot diag dag, daarover hebt zitten nadenken, wat als wel wat als niet etc. Dan is die dag er en dan opeens is alles in een sneltrein, je hebt de stempel. Dus dat moet even landen (Al was ik blij dat er dus een “verklaring” was waarom ik dingen doe of reageer zoals ik doe en vaak raar wordt genoemd. Dan begin je met medicatie waardoor je denkt dat de hele wereld aan je voeten ligt en je denkt dat je alles kan, in één dag. wat weer een valkuil is. Vlak daarna gesprekken over de medicatie, gesprek over psycholoog en de intake daarvoor wat je verwachtingen zijn en dan na een paar weken beginnen met de psycholoog (wat dan drie maanden iedere week op dezelfde dag is) en tussendoor ook even met de psychiater om te horen hoe het tot nu toe met je gaat. Daarnaast nog je normale werk te doen, proberen om jezelf niet te druk te maken en alles te willen/kunnen doen. of toch weer wel en tien ballen omhoog houden waarvan er dan opeens 7 op de helft hangen en de laatste 3 nog niet eens op een kwart. Terwijl je juist dan met die blokkades in geen enkel ding verder komt. terwijl je juist dolgraag/blij bent dat ej nu die hulp krijgt vanuit ADHD centraal via psycholoog en dan kunt gaan leren hoe het wel kan met routines/lijstjes etc. Terwijl ik dan met die lijstjes ook weer gelijk alles perfect wil aanleren en uitzoeken en blabalabla. dan op tijd je medicatie blijven innemen (Ik wil de langwerkende niet want als ik een dag iets minder wil dan kan het met de lange bijv niet)
Qua werk wil ik eigenlijk wel wat anders gaan zoeken maar dat wil ik er nu ook niet bij gaan proppen want dan ga ik helemaal leip worden. Dus nu zit ik op een job waar ik mijn dagelijks ding doe en ook nog extra taken krijg waarbij niet iedereen lekker in mee werkt, moet ik iemand inwerken en dan gelijk daarna 1 hap adem nemen en weer door naar mijn leven als zijnde “Stiefmoeder” gatverdamme vies woord of als leuke vriendin. (Tuurlijk leg ik mezelf allemaal op maar u get me denk ik)
En daarnaast dan ook nog jezelf proberen opnieuw te ontdekken vanwege die stempel wat is mijn indentiteit en wat zijn mijn karakter eigenschappen en wat was al die tijd een “leugen” (ADHD).
Daarnaast ook nog eens druk maken omdat je jezelf eindelijk gaat kleden hoe je wilt kleden maar bang bent voor kritiek op werk.
Heb woensdag avond best wel weer een uitbarsting gehad qua humeur/emoties en ik had donderdag ook bijna zoiets van ik meld me ziek want ik heb gewoon nergens meer zin in want alles wat ik doe gaat toch niet goed. Heb het niet gedaan maar het spookt nog wel nog steeds in mijn hoofd.
Als ik jouw lijstje lees en dan die van mij dan is het ook gewoon echt heel veel. na van de week de podcast aflevering te hebben geluisterd over perfectionisme en hier nog de post over je cyclus en dat indelen in seizoenen. Heb ik heel even zoiets van; alles bekijkt het maar even.
Heb overigens ingeschreven voor haar bullet journal course, krijg je iedere dag 1 stukje doorgestuurd zodat je niet alles in 1x doet.
Hier is ontspannen ook echt een ding om aan te leren. Wat bijv de psycholoog zei van de week met takenlijsten maken is om met prio’s te werken.
A = vandaag
B = Deze week
C = Ooit (En kan je dan bijv hobbys aan plakken)
Dan pak je 1 of 2 A taken. en een B en dan als je dat af hebt pak je als beloning C een hobby. Had ook moeite om daar een beetje mee te puzzelen en daarin vind ik dan weer dat de aanvulling van podcast mevrouw heel fijn is.
Ondertussen ehb ik ook geen conclusie meer en ben ik ook naar hak en tak gegaan en nu de draad kwijt.