Jaaa ik denk dat dit dus voor mij ook wel deels het ding is geweest. Wat niet gaat, gaat niet en gewoon zonder er al te veel druk op te leggen kijken wat wel lukt. Makkelijker gezegd dan gedaan maar toch. Zo ben ik echt weinig aan het sporten de laatste tijd en dat vind ik wel jammer (ik vind sporten echt leuk en het is goed voor me zowel mentaal als fysiek), maar op dit moment komt het er gewoon even niet van en ik wil het nu niet gaan forceren. Ik ben nu eerst gewoon bezig met m’n leven reorganiseren, al die therapie/medicatie/nieuwe inzichten enzo een beetje een plek geven ofzo, weer wennen aan dat dingen wel lukken en het beginnen van een studie. Dat sporten komt straks echt vanzelf wel weer.
Wel fijn he als je dan uiteindelijk toch ineens dan wel dingen kunt doen zonder de hele tijd zo’n blokkade te voelen he!
Haha nee niet meer toen, heb wel andere dingen beneden nog opgeruimd (alles om maar niet de afwas te doen…). Uiteindelijk gisteravond om 21/22u ofzo nog gedaan omdat ik écht niet voor de derde week op rij bij m’n groep wilde vertellen dat ik allerlei nuttige dingen had gedaan maar WEER niet de afwas.
Ik heb zelf niet het idee dat ik meer last heb van klachten qua cyclus, maar ik heb ook een hormoonspiraal, dus ik weet niet zo goed of dat dan ook opgaat. Volgens mijn psychiater is het wel een ‘ding’ inderdaad, dat klachten dan in bepaalde weken erger kunnen zijn! Ik las op internet dat soms mensen dan hun dosis medicatie tijdelijk wat verhogen, maar volgens hem was dat dan weer niet een oplossing. Ik heb er dus zelf geen last van en heb langwerkende medicatie etc, maar zou me wel kunnen voorstellen dat als ik kortwerkende had dat ik 't wel zou durven proberen om in bepaalde periodes net iets omhoog te gaan qua dosering om te kijken of dat helpt (maar oke geen doktersadvies dit dus )
Ik ben dus onder andere met de pil gestopt omdat ik zo gek ervan werd dat ik het steeds vergat of dat ik me niet herinnerde of ik 'm nou wel of niet genomen had al.
Echt zooo vaak gehad dat ik 's nachts wakker schrok en pas rustig weer verder kon slapen als ik gecheckt had of ik 'm wel echt had genomen… (meestal wel, soms ook idd echt niet)
Qua vergeten van medicatie wel een lastige, ik heb het zelf echt heel erg nog in m’n hoofd merk ik, omdat het toch allemaal nieuw en spannend nog is. Al gaat dat waarschijnlijk wel afnemen… tot nu toe ben ik het nog niet vergeten in ieder geval. Maar ik ga wel kijken dat ik denk ik iets in m’n tas stop voor als ik het toch vergeten blijk. Al kan ik met die langwerkende ook eigenlijk dan waarschijnlijk niks meer als ik er te laat achter kom… Ik heb dus ook maar gevraagd of ik ook kortwerkende kon krijgen, voor als ik een keer pas heel laat wakker word ofzo en toch voor een deel van de dag nog medicatie wil gebruiken (met studeren oid). Alleen dat is vast ook weer even uitpuzzelen aangezien het vast net anders binnenkomt, dus denk niet dat ik dat op korte termijn al actief ga proberen.
Oke ik dwaal alweer af van jouw bericht, haha. Bij mij helpt het wel dat ik er daadwerkelijk wat aan heb denk ik, dat motiveert wel meer. + ik heb mezelf nu aangeleerd om in de ochtend meteen een glas water (en evt koffie) en iets te eten (kwark of plak bananenbrood) en dan dus meteen die medicatie erbij te nemen. Ik zet het potje ook steeds op een hele zichtbare plek waar ik sowieso langs kom in de ochtend, of leg 'm bij m’n pasjes/sleutels/telefoon ofzo.