Ik heb ook echt periodes dat ik dingen heel goed kan bijhouden en dan opeens maar gewoon laat. Wat ik op het moment standaard om mij heen heb staan:
Prullenbak bij mijn bureau en bij de bank. Je ziet ze niet en niemand heeft er last van. ik heb er profijt van.
Ik heb voor het ontbijt een dienblad gehaald. Daar zet ik het eten op als het naar de woonkamer op, vuile vaat kan dan daar direct op. Al verzamel je het daar een dag op. het komt dan uiteindelijk toch terecht in de keuken.
Heb ook standaard een waszak in de woonkamer staan. Maar wat als er bezoek komt!! Nou als er bezoek komt dan kan ik dei gewoon in het trappengat zetten. (Het is niet zo dat er hier vaak bezoek komt cause people)
Als ik echt “groot” moet opruimen en het even heb gelaten. dan begin ik meestal met wat muziek aanzetten en mijn bureaublad op te ruimen. Vaak is dat wel een aanzet om verder te gaan schoonmaken.
Ik pak dan een prullenbak die bijv naast de bank staat of een vuilniszak (plastic). Een doos voor papier, het dienblad voor de vaat en een waszak voor de was. Dan hoef ik niet de hele tijd naar de keuken te lopen voor vuil, vaat en papier. En dan probeer ik vaak eerst even overzichtelijk te kijken om te kijken waar ik begin en dan ga ik aan de gang.
uiteraard is Tiktok geen goeie bron voor veel dingen maar ik zag bijv gisteren iemand die heeft geen rek voor haar schone vaat maar voor haar vuile vaat. Ik heb bijv zelf een super erge hekel aan de vuile vaat scheiden (Want ik doe het liefst een bepaalde volgorde. Glazen, bestek, borden etc.) dus dat wil ik ook eens gaan proberen. Bovenstaande tips heb ik overigens ook daar van gejat.
Qua eten probeer ik eens per week echt een schema te maken met wat ik ga eten. als ik dat niet doe, zoals deze week, geef ik meer uit in de supermarkt en eet ik ook sneller wat “ongezonder” als snelle maaltijden. Dus en geen grip op geld en geen goed gevoel over het eten.
En inderdaad op een gegeven moment merk je dat het iets minder lijkt te werken maar als ik een dag niet neem dan is het echt; ik ga sokken pakken. Maar dan ondertussen de was aanzetten, bed opmaken, naar beneden lopen, plassen, zitten. En sokken vergeten.
Oke, dit was mijn tedtalk terwijl ik aan het opruimen ben. doei.